+40 (0) 754 308 781 office[at]seo.org.ro
Servicii de optimizare SEO și promovare pentru motoarele de căutare.
404, De Ce Orice Website Are Nevoie De O Pagină Personalizată

404, de ce orice website are nevoie de o pagină personalizată. Vizitatorii văd o pagină 404 după ce fac click pe o adresă URL inexistentă.

Aceasta informează utilizatorii că pagina web pe care au căutat-o lipsește.

Poate părea o situație simplă. Dar, de fapt, o mulțime de lucruri pot merge prost când vine vorba de elaborarea unei pagini 404 adecvate. Să aflăm ce greșeli fac webmasterii și dezvoltatorii atunci când configurează o pagină 404.

Articol de blog oferit de agenția de optimizare SEO. Pentru alte servicii de web design, promovare web și link building vă invităm să intrați în contact cu noi.

De ce utilizatorii văd o pagină 404

O pagină 404 este cod de răspuns standard HTTP. Indică faptul că un utilizator a ajuns la o pagină inexistentă. Din cauza click-ului pe un link greșit, introducerea eronată a unei adrese sau a faptului că pagina a fost ștearsă.

În astfel de cazuri, un utilizator vede, de obicei, unul dintre mesajele standard:

  • 404 Not Found;
  • Eroare 404;
  • HTTP 404 Not Found;
  • Pagina nu poate fi găsită;
  • Adresa URL solicitată nu a fost găsită pe acest server.

Cu toate acestea, există și o altă opțiune. În locul mesajelor standard, un utilizator poate vedea o pagină bine proiectată cu elemente de navigare personalizate. Acest scenariu este mult mai bun și mai târziu vom explica de ce.

Motivele pentru care utilizatorii văd pagina de eroare

Între timp, să ne dăm seama de ce un utilizator vede o pagină 404:

  • legături de intrare rupte. Să presupunem că aveți o pagină de servicii SEO: https://seofix.ro/servicii-seo/. Dacă schimbăm litera „i” din cuvântul „servicii” cu litera „u”, link-ul duce la o pagină inexistentă;
  • linkurile interne sunt incorecte pe website. De exemplu, un webmaster sau un manager de conținut a uitat să adauge „.html” la adresa URL. Dacă utilizatorii urmează link-ul vor vedea o pagină 404;
  • greșeli de utilizator. Un utilizator poate introduce o adresă URL incorectă în bara de căutare;
  • conținut ascuns. Când utilizatorii încearcă să acceseze conținut ascuns de pe un website, vor fi redirecționați la pagina 404;
  • pagini șterse. În cele din urmă, ați fi putut șterge o pagină de pe website-ul dvs. Cineva încearcă să acceseze din marcajele salvate sau urmând un link de pe un alt website. Nu există nimic în neregulă cu a avea astfel de pagini 404. Însă, webmasterii ar trebui să se asigure că toate paginile eliminate au fost șterse intenționat. Puteți găsi paginile 404 pe care le are un website și puteți remedia posibilele erori în cursul unui audit SEO.

După ce cunoașteți motivul pentru care există o pagină 404, iată ce puteți face în acest sens:

  1. minimizați șansa de a afișa o pagină 404 unui vizitator. Desigur, nu puteți face ca utilizatorii să introducă în mod corect o adresă URL. Totuși, puteți remedia link-urile interne defecte, precum și link-urile de intrare defecte;
  2. dacă un utilizator ajunge să vadă o pagină 404, trebuie să vă asigurați că e bine gândită. Astfel, puteți reduce la minimum daunele de reputație și de utilizare;

O pagină bună și o pagină rea de 404

Indiferent cât de mult încercați să remediați toate erorile, utilizatorii se vor ciocni ocazional de pagina 404. Dintr-un motiv sau altul. De aceea, obiectivul dvs. principal este să oferiți utilizatorului o experiență cât mai plăcută.

Mai întâi, să aruncăm o privire asupra recomandărilor Google pentru a crea pagini 404 potrivite:

  • anunțați utilizatorii într-o formă politicoasă că pagina solicitată nu este disponibilă;
  • proiectați o pagină 404 în același mod ca și alte pagini ale website-ului. Elementele de navigare ar trebui să arate și ele la fel;
  • conectați-vă pagina 404 la cele mai populare articole sau secțiuni de comentarii și la pagina principală;
  • oferiți utilizatorilor posibilitatea de a raporta legături rupte;
  • chiar dacă pagina 404 este utilă și arată minunat, nu doriți să apară în rezultatele căutării Google. Asigurați-vă că server-ul returnează un cod de stare HTTP 404 real atunci când este solicitată o pagină lipsă. Este necesar să se prevină indexarea unor astfel de pagini de către motoarele de căutare.

Să analizăm mai detaliat fiecare dintre aceste recomandări. Exemplul clasic este o pagină de eroare de server care nu are niciun design. Și ceea ce este mai rău, nu ajută vizitatorii să navigheze către o pagină validă.

Importanța unor pagini de eroare bine realizate

Nimeni nu este fericit să vadă astfel de pagini. Ce se întâmplă dacă ați încerca să găsiți un produs, faceți click pe un link și vedeți o pagină 404? Majoritatea utilizatorilor ar fi deranjați și ar părăsi website-ul dvs. pentru a căuta în altă parte.

Cu alte cuvinte, veți transforma mulți clienți potențiali în ocazii risipite. Studiile arată că paginile simple de eroare 404 nu sunt, cu siguranță, cea mai bună soluție. Utilizatorii sunt răsfățați în zilele noastre și iau decizii rapide.

În cele din urmă, acesta e exact opusul a ceea ce recomandă Google. După ce realizează că pagina nu e găsită, utilizatorii nu sunt încurajați să privească mai departe în website.

Obiectivul dvs. principal este să transformați această eroare în ceva frumos.

Sfaturi de la Google pentru o pagină 404 uimitoare

  1. o pagină 404 ar trebui să fie similară cu alte pagini ale website-ului, cu excepția conținutului textual. Și acest lucru are sens. Obiectivul principal al paginii este de a informa utilizatorii. Chiar și atunci când pagina lipsește, aceștia sunt încă pe același website și totul va fi bine. Vizitatorii ar trebui să vadă culorile familiare, sigla, meniul și elementele de navigare;
  2. adăugați un bloc de navigare cu link-uri către cele mai căutate sau populare categorii;
  3. prezentați o bară de căutare. Există șansa ca vizitatorii să o folosească. Introduc o solicitare mai relevantă și găsesc exact ceea ce au nevoie;
  4. adăugați un formular de contact pentru a permite utilizatorilor să vă anunțe despre problemă. În acest fel puteți comunica în mod eficient cu utilizatorii. Puteți îmbunătăți calitatea website-ului și chiar puteți găsi erori ascunse;
  5. scăpați de bara de derulare. E important să potriviți pagina web exact cu dimensiunea ecranului, fără a derula;
  6. dacă apare o pagină 404 din cauza unei cereri de autorizare, furnizați formularul de conectare pe pagină.

Cu toate acestea, mai este ceva. Prin crearea unei pagini interesante de 404, puteți transforma situația în avantajul dvs. și puteți deveni virali. Oamenii ar putea să vă împărtășească „opera” și să uite de toate emoțiile negative asociate paginilor inexistente.

Ce nu aveți voie să faceți pe o pagină 404

Informațiile aproape inexistente de pe o pagină 404 nu sunt singura problemă. Există câteva alte greșeli frecvente de evitat:

1. Redirecționați la pagina principală

O pagină 404 este totuși o pagină 404, deci nu ar trebui să configurați o redirecționare din această pagină. Singurele excepții sunt cazurile pe care le-am descris mai sus.

Crawler-ul ar trebui să înțeleagă că pagina nu este găsită (cod 404) sau e ștearsă (cod 410). Nu ar trebui să redirecționați utilizatorii către o pagină irelevantă, cum ar fi pagina de pornire.

Este posibil să găsiți în continuare plugin-uri WordPress care redirecționează pagini inexistente către cea principală. Însă, vă recomandăm cu tărie să nu le utilizați.

Putem menționa o singură situație când astfel de redirecționări sunt rezonabile. Ne referim la cele către alte pagini similare care rezolvă aceeași problemă a unui utilizator.

2. Alte coduri de stare HTTP pentru pagini

Potrivit Google Search Central, există un singur cod de stare HTTP la pagina inexistentă: 404. Webmasterii fac intenționat o pagină personalizată 404 ce trimite un cod de stare 200 când ar trebui să returneze 404.

Codul de stare 200 indică faptul că solicitarea a reușit, dar nu există niciun rezultat. Difuzarea unui cod de stare 200 pe pagina care nu a fost găsită de crawler nu e o idee bună.

Poate duce, în cele din urmă, la consecințe negative:

  • codul de stare 200 permite roboților să scaneze și să indexeze pagina dacă nu există alte limitări;
  • pagina nu este etichetată ca inexistentă și, prin urmare, nu este blocată de accesarea cu crawlere.

Alte coduri de stare în HTTP:

  1. după ce a găsit o eroare 404, un crawler web va continua să viziteze pagina pentru o vreme. Se presupune că răspunsul la eroare a fost afișat accidental și pagina va reveni. În cele din urmă, un bot va înțelege că pagina nu există și o va elimina din indexare;
  2. paginile pot fi șterse mai rapid dacă se utilizează un cod de stare 410. Cu toate acestea nu e mare lucru pentru webmasteri, așa că aceștia tind să folosească un cod 404;
  3. codul de stare 200 arată că solicitarea a reușit și pagina există;
  4. când un browser afișează un mesaj 200 când tehnic pagina nu există, pagina poate fi marcată ca Soft 404;
  5. codul 301 (mutat permanent) arată că adresa URL inexistentă a fost redirecționată către o nouă adresă URL.