+40 (0) 754 308 781 office[at]seo.org.ro
Servicii de optimizare SEO și promovare pentru motoarele de căutare.
AIDA, Cum Se Utilizează Modelul Pentru O Mai Bună Optimizare SEO

AIDA, cum se utilizează modelul pentru o mai bună optimizare SEO. SEO poate fi un proces complicat, în care există diferite aspecte tehnice. Continuați să citiți articolul de blog! Aflați cum să utilizați modelul AIDA în strategia dvs. de optimizare SEO.

Există multe fluxuri și strategii de marketing diferite care pot coopera cu SEO. Urmarea celor mai bune practici SEO poate oferi rezultate excepționale. Executarea strategiei SEO potrivite necesită o abordare formulată, în care atingerea primei pagini a SERP se poate simți ca o sarcină de netrecut.

SEO s-a extins mult dincolo de încorporarea cuvintelor cheie în articolele care implică ținta demografică. Deși acesta e un mod bun de a face lucruri, poate fi dificil să se diferențieze de concurență atunci când toată lumea face același lucru.

O modalitate de a câștiga un avantaj competitiv este prin folosirea modelului AIDA.

Ce este modelul AIDA?

Modelul AIDA este o strategie de comunicare de marketing. A fost introdusă de omul de afaceri american E. St. Elmo la sfârșitul secolului al XIX-lea. Intenția a fost să îmbunătățească relația dintre vânzător și cumpărător prin optimizarea apelurilor de vânzare.

AIDA este un acronim care înseamnă Atenție, Interes, Dorință și Acțiune. Ca model de marketing, reprezintă o descriere a călătoriei clienților. Modelul poate fi valorificat pentru a ajuta companiile să comunice mai bine cu clienții.

Ca model în evoluție, care a fost adaptat considerabil pentru a se potrivi convențiilor moderne, principiile rămân în mare măsură aceleași. Lewis s-a bazat pe o vastă experiență pentru a concepe o strategie de moștenire care este chiar mai relevantă astăzi decât era atunci.

Modelul AIDA poate fi utilizat în diferite industrii, unde aplicația sa cea mai bună se află în spațiul de marketing și PR. Modelul este extrem de util atunci când este aplicat marketing-ului digital. Ne aflăm într-o lume în care stabilirea unor relații durabile cu clienții securizați printr-o comunicare eficientă nu a fost niciodată mai importantă.

Modelul de marketing AIDA: definiție

În lumea afacerilor de astăzi, bazată pe conținut, trebuie să atrageți atenția clienților. În plus, trebuie să îi angajați suficient pentru a-i încuraja să continue să vă citească. După ce le-ați atras atenția, puteți dezvolta interesul pentru oferta dvs. de afaceri. Este important să subliniați modul în care produsul sau serviciul dvs. le poate afecta în mod pozitiv viața de zi cu zi.

Modelul AIDA acționează ca un ghid pentru îmbunătățirea comunicării și creșterea probabilității ca un consumator să fie transformat într-un client. În conformitate cu principiile SEO, modelul este conceput pentru a încuraja clienții să ia măsuri favorabile. De exemplu, ca urmare a unei experiențe pozitive a clienților până la punctul de vânzare.

În ciuda faptului că a fost conceput cu mult înainte de apariția internetului, modelul AIDA este un complement perfect pentru strategia SEO. Obiectivele ambelor sunt în esență aceleași. Cu AIDA, proprietarii de afaceri pot profita de oportunitatea de a obține clienții pe care îi doresc:

  • atenție: crearea conștientizării mărcii pentru a capta atenția publicului;
  • interes: promovați avantajele produsului sau serviciului dvs. pentru a genera suficient interes care să încurajeze cumpărătorii potențiali să vă cunoască;
  • dorință: creează o legătură emoțională cu clientela, evidențiind personalitatea mărcii tale pentru a evoca dorința consumatorului de a-ți dori produsul/serviciul;
  • acțiune: încurajați cumpărătorul să ia măsurile pentru a interacționa cu compania. Indiferent dacă face acest lucru prin chat live, apel telefonic, înscrierea la newsletter etc.

Cum functioneazã

Iată un exemplu practic al modelului AIDA în acțiune, aplicat unei companii nou înființate în spațiul de coafură.

În faza de conștientizare, compania a derulat o campanie de PR cu șase luni înainte de lansare, promovând premii, calificări, stilisti și multe altele. Compania și-a consolidat expunerea cu campanii DM destinate grupurilor de clienți vizați.

Apoi, vine interesul atunci când compania a organizat o campanie oferind consultații gratuite și tunsori. Aceasta a fost executată după efectuarea unor cercetări care au sugerat că clienții de sex feminin vor fi tentați să acționeze în baza acestei oferte.

Pentru a aborda stadiul dorinței, firma merge cu o altă strategie. Înainte de a deschide noul salon, reprezentanții au organizat un eveniment exclusiv promovat prin intermediul social media și a presei locale. Acest lucru a creat o atmosferă interesantă în jurul deschiderii salonului, un buzz care i-a stimulat pe localnici să dorească o invitație la salon.

Nu în ultimul rând, este timpul pentru a aborda acțiunea. Au fost implementate CTA-uri, unde clienții au fost încurajați să interacționeze cu compania prin publicitate locală, Facebook și website-ul companiei. Acestea au fost implementate ca apel pentru a rezerva și, respectiv, pentru a primi o reducere.

Cum se folosește modelul AIDA în optimizare SEO

În ciuda faptului că a fost conceput având în vedere procesul de vânzare, modelul AIDA este excelent pentru a vă optimiza website-ul. Aplicația sa la SEO vă poate ajuta să creați un website ușor de utilizat, care se situează pe Google în poziții mai înalte. Urmând liniile directoare corecte, puteți dezvolta un proces care face modelul AIDA mai eficient, stimulând astfel SERP-ul.

Optimizarea SEO și modelul AIDA

Când creați conținut pentru website-ul dvs., vă ajută să utilizați canalul de conversie în avantajul dvs. Aceasta este o componentă integrantă a strategiei SEO. Mai ales atunci când clienții se află în partea de sus a pâlniei și nu sunt siguri de ceea ce caută. În primele etape ale călătoriei clienților puteți valorifica producând conținut atrăgător.

Acesta răspunde la una dintre numeroasele întrebări pe care clienții dvs. le introduc în motoarele de căutare.

Cea mai bună abordare este de a crea conținut în jurul interogărilor de produse sau servicii care îi nedumeresc pe consumatori. Aceasta este o modalitate excelentă de a direcționa consumatorul pe modelul de marketing AIDA. În același timp, crește gradul de conștientizare a mărcii pentru achizițiile viitoare.

Abordarea problemelor cu clienții este o modalitate excelentă de a obține trafic pe website-ul dvs. De exemplu, un dealer auto ce dorește să atragă șoferi tineri ar trebui să-și mărească vizibilitatea pentru întrebări precum „Care este cea mai sigură mașină pentru un șofer începător?”. Sau „care este cea mai bună mașină pentru un șofer tânăr?”.

Abordând aceste întrebări, veți aborda aspectul de conștientizare/informare a modelului AIDA.

Conținutul long tail comunică direct cu clientul, răspunzând nevoilor sale specifice. Va oferi o experiență mai bună utilizatorului la începutul călătoriei clientului. Centrul dvs. de conținut ar trebui să se afle pe website și să ofere publicului texte ușor accesibile, autoritare și cu valoare adăugată.

Când utilizatorii pot accesa cu ușurință conținut util care încorporează legături interne profunde, roboții motoarelor de căutare vor indexa conținutul. O campanie de succes care utilizează în mod eficient modelul AIDA va avea ca rezultat clasarea website-ului în Google pentru termenii de căutare relevanți.

Concluzie

Aplicarea unui cadru AIDA eficient e o modalitate excelentă de a prospera în spațiul de marketing digital. Suntem într-o epocă în care păstrarea atenției clienților potențiali reprezintă modalitatea vitală de a-i încuraja să acționeze. AIDA este un mod util de a atrage consumatorii prin conținut convingător. Toate aceste acțiuni fiind în conformitate cu cele mai bune principii SEO.

Vă aflați în căutarea unor servicii SEO sau de web design? Sunteți conștient de fapul că doar o campanie de advertoriale SEO vă poate spori vizibilitatea? Tot ce trebuie să faceți este de a intra în contact cu noi. Un membru al echipei va lua legătura cu dvs. în cel mai scurt timp!