+40 (0) 754 308 781 office[at]seo.org.ro
Servicii de optimizare SEO și promovare pentru motoarele de căutare.
Audit SEO, Abordarea Profesionistă în Rezolvarea Diverselor Probleme
Articole Optimizare
1. AMP (Accelerated Mobile Page)
2. Optimizarea unui Blog
3. Despre SEO, în 2019
4. Serviciile SEO și Afacerile din mediul Online
5. Social Media Marketing și SEO

Audit SEO, abordarea profesionistă în rezolvarea diverselor probleme. Rularea unui website presupune mult efort, mult mai mult decât pare din exterior.

Un audit SEO este necesar în vederea creșterii performanței

Web design ușor de utilizat și conținut de calitate. E doar vârful aisbergului. Există o mulțime de procese care se desfășoară în fundal.

Specialiștii în optimizare SEO nu sunt responsabili de chestiunile de codificare.

Însă ar trebui să fie atenți la toate procesele care adaugă la succesul unor servicii SEO. Acest lucru se traduce prin efectuarea regulată a auditului website-ului.

Un audit vă permite să descoperiți problemele care vă împiedică să aveți un clasament ridicat.

În același timp, remedierea fiecărei erori detectate poate necesita foarte mult timp.

Poate ajungeți la concluzia că nu merită efortul.

O strategie este să înțelegeți modul în care website-ul poate beneficia de remedierea problemelor. Acordați prioritate sarcinilor, în consecință.

Fiecare eroare trebuie tratată prin două întrebări:

  • rezolvarea erorii va aduce rezultate tangibile imediate?
  • cât timp va dura pentru a găsi și a remedia eroarea?

Desigur, problemele critice care pot fi rezolvate rapid ar trebui să fie prima dvs. prioritate.

Soluționarea unei situații grave necesită același timp ca rezolvarea a zece greșeli minore?

Prioritizați soluționarea problemelor relevate de un audit SEO

Luați în considerare mai întâi soluționarea problemelor minore. În caz contrar, acestea pot ajunge să rămână blocate luni de zile.

În acest articol de pe blog, vom acoperi factorii majori care vă afectează creșterea SEO WordPress.

Vom începe cu cele mai critice erori dar vom trece și pe la cele mai puțin semnificative.

Pentru a optimiza procesul de audit al website-ului va trebui să utilizați mai multe instrumente de audit.

Vă vom arăta cum puteți găsi tot felul de erori folosind Google Search Console.

Nu uitați nici de seria de servicii oferită de SEO Business. Puteți rula un audit SEO și prin intermediul acestui website.

Înainte de a trece la primul pas al procesului de audit SEO, efectuați rapid o mică pregătire.

Accesați Google Search Console. Asigurați-vă că nu aveți acțiuni manuale impuse pe website-ul dvs.

Dacă este cazul, notificările ar trebui să se afle sub Search Traffic-Manual Actions.

Nu are niciun rost să efectuați un audit atunci când aveți acțiuni manuale de remediat. Dacă totul este în regulă, putem să începem.

Găsiți posibilele probleme de indexare prin intermediul unui audit SEO

Ați creat fiecare pagină a website-ului dvs. pentru un anumit motiv. Astfel, doriți ca Google să știe despre ele și să le poziționeze la un nivel cât mai ridicat.

Dar toată munca dvs. poate fi în zadar.

Din anumite motive, crawler-urile motorului de căutare nu vă pot accesa și indexa paginile. Acesta este motivul pentru care trebuie să aflați care sunt aceste probleme.

Rezolvați-le cât mai repede posibil.

Problema poate apărea din partea dvs. sau din cauza eșecului unui server care nu răspunde. Să începem cu problemele pe care le pot rezolva dezvoltatorii.

Majoritatea website-urilor au un fișier robots.txt. Acesta este locul în care transmiteți motoarelor de căutare că nu doriți să fie accesate anumite pagini.

Poate nu doriți ca Google să indexeze paginile „de mulțumire” și de autentificare. Sau directoarele PDF/de imagine.

Indexarea și erorile de server ale unui website

Puteți opri motoarele de căutare să indexeze website-ul dvs. adăugând o etichetă „noindex”.

Aceasta trebuie introdusă în secțiunea codului HTML al paginii.

Numărul și lista paginilor le găsiți în secțiunea de analiză, sub „Pagini blocate de robots.txt”.

Parcurgeți lista pentru a vă asigura că toate paginile pe care le vedeți nu trebuie să fie indexate.

Google nu va putea găsi pagina dacă nu există link-uri interne sau externe care să indice spre ea. Astfel de pagini se numesc pagini orfane.

Vă recomandăm să adăugați fiecare pagină pe care doriți să o indexați în sitemap-ul XML. Actualizați-o în mod regulat.

Acum, să continuăm cu erorile de server. Server-ul este dezactivat și returnează o eroare 5xx. Crawler-urile de căutare nu vor putea să ajungă și să indexeze paginile web.

Încercați să le încărcați. Dacă toate funcționează bine, înseamnă că au existat unele probleme cu server-ul dvs.

Acestea au fost rezolvate acum.

Asigurați-vă, totuși, că furnizorul dvs. de hosting este unul de încredere. Erorile server-ului nu trebuie să apară în mod regulat.

În caz contrar, Google va crede că website-ul dvs. este prost întreținut și clasamentele vor scădea.

Utilizați corect etichetele canonice și hreflang

Ați verificat website-ul dvs. pentru eventuale probleme de indexare.

Următorul lucru pe care trebuie să îl verificați este utilizarea tag-urilor canonice și hreflang. Este ceva ce poate fi remediat rapid, dacă este necesar.

Ignorarea problemei va avea un impact negativ asupra clasamentului dvs.

Etichetele canonice ajută Google să înțeleagă care din paginile duplicate sau aproape identice sunt cele oficiale.

De ce ați avea pagini duplicate pe website, în primul rând? Acest lucru se poate întâmpla din mai multe motive tehnice.

De exemplu, un website poate avea versiuni https/non-https și www/non-www. Variațiile URL produc, de asemenea, pagini duplicate.

Este atunci când se adaugă parametri la adresa URL.

Rularea testelor A/B duce la existența unor pagini practic identice.

Adăugarea de etichete canonice vă va ajuta. Eticheta va fi îndreptată către pagina oficială care doriți să fie indexată și clasată.

În caz contrar, Google poate clasifica adresa URL greșită.

A avea astfel de pagini pe website-ul dvs. este în regulă. Nu aveți nevoie cu adevărat de termenii de utilizare ai paginii pentru a ajunge în SERP.

Parcurgeți lista pentru a vedea ce categorii de pagini au ajuns în grupul fără rel=”canonical”.

Asigurați-vă că nu există pagini importante.

Website-urile multilingve trebuie să utilizeze etichete canonice și hreflang.

Acesta din urmă transmite către Google că utilizatorii dintr-o regiune trebuie direcționați spre versiunea respectivă.

Configurați lucrurile greșit iar utilizatorii dvs. nu vor afla niciodată că le vorbiți limba. Vor fi redirecționați către versiunea de limba română a website-ului dvs.

Dacă totul este configurat corect, ar trebui să aveți zero pagini cu erori în atributul hreflang.

Dacă auditul a detectat unele probleme, parcurgeți lista și rezolvați-le.

Asigurați-vă că website-ul este sigur, rapid și mobile friendly

Criptarea HTTPS, viteza de încărcare și ușurința mobilă sunt acum factori de clasare.

Protocolul HTTPS este mai sigur. Spre deosebire de predecesorul său HTTP, permite criptarea website-ului.

Rularea website-ului dvs. pe HTTPS este esențială. Mai ales dacă prelucrați plăți sau stocați date sensibile.

De altfel, Google încurajează website-urile să treacă la HTTPS încă din 2014. Acum este standardul în această industrie.

Puteți verifica dacă website-ul dvs. rulează pe HTTPS prin intermediul unui audit SEO.

De asemenea, doriți ca website-ul să se încarce rapid, atât utilizatorii cât și Google apreciind asta.

Verificați dacă viteza de încărcare a website-ului este în regulă. Veți vedea cifrele exacte și, dacă sunt în limite acceptabile, totul este în ordine.

Descoperiți că website-ul dvs. este prea lent? Accesați contul dvs. Google Search Console și găsiți Speed report în secțiunea de Îmbunătățiri.

A fost lansată recent, deci este încă experimentală. Dar aici puteți găsi câteva informații prețioase cu privire la fluctuațiile de viteză ale website-ului dvs.

Când analizați graficul, acordați atenție vârfurilor și căderilor. La un moment dat, viteza website-ului a scăzut brusc.

Gândiți-vă la modificările pe care le-ați făcut în acea perioadă. Ar fi putut afecta viteza de încărcare.

Îmbunătățirile pe care le efectuați ar trebui să fie corelate cu vârfurile graficului.

Rapoarte detaliate pentru mobil și desktop, prin intermediul unui audit SEO

Puteți vedea într-un audit SEO și rapoarte detaliate pentru mobil și desktop. Cu listele de pagini care demonstrează viteză rapidă, moderată și lentă.

Găsiți și problemele care încetinesc website-ul.

Doriți să găsiți recomandări privind îmbunătățirea performanței fiecărei pagini?

Copiați adresa URL pe care doriți să o optimizați în instrumentul Google Speed Insights.

Nu în ultimul rând, doriți ca website-ul dvs. să fie optimizat pentru mobil. Aproximativ 49% din traficul mondial provine acum de pe mobil.

Puteți găsi parametri care afectează capacitatea de utilizare mobilă a website-ului dvs.

Urmați recomandările pentru optimizarea website-ului pentru dispozitivele mobile.

Toate modificările pe care le faceți vor avea un impact asupra întregului website.

Doriți să vedeți ce pagini individuale au probleme de utilizare mobilă din cauza acestor erori?

Consultați Mobile Usability report din Google Search Console.

Problemele menționate mai sus nu formează o listă exhaustivă (nici măcar nu suntem pe aproape).

Acestea sunt cele mai critice care pot fi rezolvate rapid. Pe termen lung, vă recomandăm cu încredere să reglați aspectele tehnice ale website-ului dvs.

Astfel, acestea vor putea rula ca orologiile. De acum, să trecem la SEO on page.

Vizați pagini web perfect optimizate

Ați remediat toate erorile tehnice critice ale website-ul. Puteți trece la optimizarea conținutului paginilor pe care le promovați în căutare.

De ce trebuie să fie așa și nu invers?

Problemele tehnice ar trebui să fie întotdeauna primele, deoarece acestea afectează întregul website.

Prin urmare, modificarea unor etichete HTML nu va depăși efectele negative ale problemelor tehnice critice.

Odată rezolvate toate erorile majore de codare, unele ajustări de optimizare on page pot face o diferență.

În special pentru un website cu sute de pagini. Este destul de greu să controlăm calitatea întregului conținut publicat pe un website imens.

Un audit SEO al website-ului este util, ajutându-vă să rămâneți în top.

Îmbunătățiți meta tag-urile pentru un CTR mai bun

Utilizatorii care vin pe website-ul dvs. de la SERP îl aleg în locul altor rezultate. Pe baza titlului paginii și descrierii meta.

Dacă nu sunt suficient de convingătoare, utilizatorii vor sări pagina și CTR-ul va continua să scadă.

Într-un audit SEO puteți verifica dacă toate paginile au etichete de titlu și descrieri meta. Vedeți dacă sunt unice și îndeplinesc cerințele de lungime.

Pagina nu are titlu și descriere meta? Google va decide singur ce părți din text trebuie să aleagă. Acestea vor fi afișate în SERP-uri.

Este posibil să nu fiți mulțumit de rezultat.

Titluri și descrieri duplicitare creează confuzie atât pentru Google, cât și pentru utilizatori.

Motorul de căutare poate sfârși clasând ambele pagini pentru același cuvânt cheie.

Nu va permite paginii „corecte” să obțină clasamentul pe care îl merită.

Experiența utilizatorului suferă și atunci când utilizatorii văd două rezultate identice în SERP. Așadar, asigurați-vă că ați corectat astfel de greșeli, dacă întâlniți vreuna.

A avea titluri sau descrieri meta prea lungi sau prea scurte nu reprezintă așa o problemă, dar trebuie evitate.

Expresiile mai lungi nu se potrivesc. Utilizatorii vor vedea la sfârșitul propoziție o întrerupere bruscă prin trei puncte.

Remediați problemele de conținut evidențiate printr-un audit SEO

Următorul lucru pe care doriți să îl verificați este conținutul real al paginilor. Nu ne referim aici la importanța conținutului de calitate pentru a obține un nivel ridicat.

Permiteți-ne să vă reamintim ce să căutați atunci când verificați conținutul website-ului dvs.

Remediați anumite valori măsurabile. De exemplu, numărul scăzut de cuvinte, lipsa de subtitluri H1/H2, duplicarea etichetelor H1.

Puteți să vă confruntați și cu etichete H1/H2 prea lungi.

Un alt lucru care poate fi remediat relativ repede este adăugarea de alt text la imagini, dacă lipsesc. Etichetele alt text ajută Google să înțeleagă ce reprezintă aceste imagini.

Asigurați-vă că imaginile nu returnează erori 4xx sau 5xx.

Aruncați o privire mai atentă asupra paginilor care contează

Un audit SEO al website-ului vă ajută să remediați cele mai critice erori on page. Pentru a optimiza și mai bine paginile cele mai prețioase, puteți folosi și alte instrumente.

Toate aceste valori vă vor ajuta să evaluați pagina și să aflați dacă este sau nu optimizată corespunzător.

Dar, în mod natural, conținutul de calitate depășește aceste valori măsurabile.

Ar trebui să fie corecte gramatical, convingătoare și să aducă valoare cititorilor. Doriți să vă asigurați că acesta este cazul? Aici vine partea care consumă timp.

Va trebui să citiți efectiv articolele, paginile de destinație sau descrierile produselor. Dacă website-ul dvs. este prea mare, verificați măcar cele mai valoroase pagini.

Legăturile să funcționeze pentru dvs. ca urmare a unui audit SEO

Website-ul dvs. este lipsit de erori tehnice și toate paginile importante sunt bine optimizate. Aici vine ultimul hop. Lucrați la legăturile interne.

Website-ul dvs., în ansamblu, are o oarecare greutate care îl ajută să se plaseze în motoarele de căutare.

Link-urile interne vă permit să distribuiți corect această greutate internă între pagini.

Astfel, se vor evidenția cele care trebuie scoase în față. Doriți să aveți o strategie de link building puternică, fără legături rupte.

Nu uitați nici de necesitatea unei strategii de marketing, tot pentru a crește vizibilitatea website-ului.

Asigurați-vă că eliminați toate paginile care revin cu link-uri de ieșire. Valoarea link-ului scade odată cu creșterea numărului de legături de ieșire.

Când numărul lor atinge punctul critic, valoarea lor scade aproape de zero.

De asemenea, asigurați-vă că nu aveți pagini fără link-uri de intrare. Excluderea din structura de link-uri a website-ului va reduce dramatic șansele unui clasament decent.

Alte probleme comune sunt reprezentate de legăturile externe rupte și link-uri cu ancore lipsă.

Dacă paginile externe pe care le conectați nu mai există, va trebui să găsiți un înlocuitor.

Vorbind despre ancore lipsă, folosirea unor legături goale este ok. Cu toate acestea, textul ancoră adaugă context legăturii și îi crește valoarea.

Concluzie

Poate că vă pregătiți calea spre urcarea în clasament. Sau poate lui Google îi place deja website-ul dvs. Un audit SEO poate ajuta website-ul să-și atingă potențialul maxim.

Începeți cu erori care frânează website-ul dvs. Indexarea, duplicarea paginilor și viteza de încărcare lentă.

Acestea ar trebui să fie prioritare pentru dvs.

Întotdeauna evaluați cât timp va dura pentru a remedia erorile. Acordați prioritate sarcinilor care pot fi rezolvate rapid. Toate problemele pe care le aveți pot părea minore.

Pot da o nouă imagine website-ului dacă sunt rezolvate cu totul.

După ce rezolvați toate aceste probleme, nu ar trebui să aveți atât de multe deficiențe la următorul audit SEO.

Recomandăm efectuarea acestor verificări în mod regulat, cel puțin o dată pe săptămână.

SEO

Consultant SEO, Tănase Dorel - specializat în servicii SEO și Web Design. Activ în domeniul SEO și Web Design, din anul 2004. Articolele publicate pe website-ul nostru sunt scrise pentru orice nivel SEO. Ele se concentrează pe strategii pe care oricine le poate aplica și care nu vor aduce nici o interdicție din partea motoarelor de căutare.