+40 (0) 754 308 781 office[at]seo.org.ro
Servicii de optimizare SEO și promovare pentru motoarele de căutare.
Blog, Optimizare SEO
Link-uri Utile Articole Optimizare

Blog, cum se realizează o optimizare SEO pentru un asemenea website. Cei mai mulți dintre noi citim câte un articol sau două pe un blog, din când în când.

Iar motivul este simplu: blog-urile sunt un instrument puternic de marketing digital. Conduc trafic, stimulează popularitatea rețelelor de socializare și cresc încrederea utilizatorilor. Într-un final, sporesc vizibilitatea căutării.

Produsul trebuie să dispună de un conținut realizat de experți de înaltă calitate.

Dar crearea unui blog SEO-friendly este un proces mult mai complex și provocator. Intenționați să porniți un blog sau doriți să readuceți la viață unul vechi? Acest articol va detalia modul de optimizare a unui blog.

Atât pentru oameni, cât și pentru motoarele de căutare.

Blog cu un conținut pe placul cititorilor

Vedem o popularitate în creștere a podcast-urilor și a videoclipurilor. Mulți consideră că un conținut interesant din blog-uri a dispărut. De fapt, blogging-ul este foarte viu și „face valuri” în continuare.

Poate părea că nu există nimic nou, deoarece toată lumea face acest lucru. Administrarea unui blog de succes are nevoie de mai mult decât câteva cuvinte cheie într-un articol.

Vreți ca Google să recunoască valoarea website-ului dvs. și să vă ducă în vârful rezultatelor căutării? Trebuie să vă concentrați pe furnizarea de conținut valoros pentru cititori.

Prioritatea Google este experiența utilizatorului (UX design). Factori de comportament, cum ar fi distribuiri și comentarii, joacă un rol imens în clasament. Acesta este motivul pentru care ar trebui să creați conținut cu adevărat valoros și viral.

Trebuie să fie în primul rând ușor de interacționat cu oamenii, nu cu roboții.

Iată care sunt punctele cheie pe care ar trebui să le atingeți în realizarea conținutului blog-ului:

Angajați un redactor profesionist

Doriți să vă asigurați că afacerea dvs. este profesionistă. Externalizați crearea de conținut angajând un redactor specializat care:

  • produce conținut convingător pentru cititori;
  • abordează subiecte dintr-un unghi nou;
  • este mai bun decât al concurenților.

Redactorii pot produce rapid o copie excelentă. Vă oferă timp să vă concentrați pe ceea ce faceți cel mai bine.

Este important să vă cunoașteți publicul de pe blog

Ați identificat publicul țintă al blog-ului dvs. sau persoana cumpărătorului. Ultimul caz, în situația în care aveți magazine online.

Primul lucru pe care trebuie să îl faceți este să aflați ce nevoi au și ce subiecte sunt interesante. Folosiți aceste cunoștințe pentru a le oferi conținutul exact de care au nevoie.

Aflați care sunt nevoile publicului țintă:

  • intrând în direct cu clienții;
  • explorând forumuri legate de nișă;
  • citind actualizări de social media;
  • studiind blog-uri concurente;
  • analizând website-uri de recenzii;
  • examinând website-uri cu întrebări și răspunsuri.

Puteți descoperi ce subiecte sunt în trend prin intermediul BuzzSumo, Ahrefs și Google Trends. Dacă nu vă definiți o audiență, veți scrie conținut pentru toată lumea și nimănui nu-i va plăcea.

Dezvoltați un plan de conținut

În continuare, setați-vă pe calea cea bună spre crearea de conținut de calitate consecvent. Pregătiți o strategie de conținut și respectați-o. Iată pașii pe care trebuie să îi urmați:

  1. stabiliți mesajul principal al blog-ului;
  2. decideți subiectele articolelor (inclusiv cele ale invitaților);
  3. alegeți tipurile de conținut (text, imagini SEO, fotografii, videoclipuri, podcast-uri, infografii etc.);
  4. identificați genurile de conținut pentru a fi publicate (recenzii, ghiduri, interviuri etc.);
  5. selectați canalele de promovare (social media, e-mail marketing, blog-uri concurente etc.);
  6. setați frecvența și datele de publicare;

Gruparea articolelor de pe blog după subiect

Există blog-uri ce creează conținut doar pentru a veni în SERP-uri pentru interogări specifice. Acestea sunt deseori dezorganizate. Când se întâmplă acest lucru, paginile cu subiecte similare pot începe să concureze în SERP.

În acest mod se produce o canibalizare a cuvintelor cheie.

Pentru a evita o asemenea situație, aplicați modelul de cluster cu subiecte, din start. Alegeți câteva subiecte generale din nișa dvs. Creați articole separate pe blog în jurul cuvintelor cheie din aceste subiecte. Toate articolele de pe blog dintr-un subiect trebuie să fie legate între ele.

Drept urmare, fiecare articol de pe blog va fi organizat prin categorii. E important să fie legate prin hyperlinkurile la alte articole din blog cu același subiect. E nevoie de multă planificare, dar relevanța și autoritatea unui domeniu e un impuls major.

Conținutul din blog trebuie să iasă în evidență

Întâlniți un subiect care a fost acoperit de un milion de ori înainte. Gândiți-vă la un mod nou și distractiv de a-l prezenta pentru a-l scoate în evidență.

Adăugați podcast-uri, infografii, statistici, definiții evidențiate, grafice, sondaje. Puteți insera meme-uri, gif-uri, citate ale unor experți, videoclipuri sau comparații de date. „Jucați-vă” cu diferite opțiuni pentru a vă face articolele valoroase, dar și distractive și ușor de citit.

De exemplu, solicitați un citat de la un expert pe tema articolului și introduceți-l în conținutul dvs. În acest mod, puteți crește nivelul de expertiză și încredere pentru cititori.

Nu are rost să creăm un alt conținut care să nu aducă nimic nou.

Oferiți o experiență excelentă pentru cititori

Ați creat un articol pe blog de înaltă calitate. Asigurați-vă că publicul țintă îl vede și alege să îl citească peste toate celelalte opțiuni. Iată care sunt principalele puncte de care trebuie să țineți cont în ceea ce privește experiența:

Scrieți titluri atractive

Legați-vă cititorii încă din momentul în care vă văd titlul articolului în rezultatele căutării. Dar nu-i înșelați. Faceți o promisiune spunându-le ce o să citească și livrați acel conținut.

La urma urmei, titlul vă poate ridica sau prăbuși articolul de pe blog. Dacă este suficient de atrăgător, oamenii vor petrece mai mult timp preluând conținutul dvs. Cu puțin noroc, chiar îl vor distribui, înainte de a-l fi citit.

Dacă nu, articolul dvs. va colecta „praf digital”.

Nu vedeți trafic organic care să vină la articolul de care sunteți sigur că e de cea mai înaltă calitate? Încercați să schimbați titlul pentru a convinge mai mulți cititori.

Urmați principiul KISS

43% dintre persoane „scanează” vizual mesajele în loc să le citească cu atenție. Evitați prezentarea conținutului într-un mod complicat. Acesta este locul în care punctele, listele, spațiul liber și rubricile clare facilitează consumul.

În plus, căutarea vocală crește în popularitate. Google alege acum conținut care este cel mai la îndemână, informativ, concis și ușor de folosit. Este important să ofere răspunsuri instantanee căutătorilor.

Adăugați pictograme de distribuiri pe rețelele de socializare

Încurajați oamenii să distribuie articolele dvs. pe rețelele de socializare. Sporiți vizibilitatea online, adăugând pictograme de distribuiri pe social media, pe blog-ul dvs.

Acest lucru va crea încredere și va permite cititorilor să vă împărtășească articolele printr-un singur click. Un proces care este mult mai simplu și mai primitor decât copierea și lipirea link-ului.

Mai mult, ar trebui să includeți protocolul Open Graph. Un set de meta-tag-uri ce structurează modul în care sunt afișate articolele de pe blog pe social media.

Construiți relații prin comentarii

Oamenii și motoarele de căutare obțin o idee despre nivelul de implicare prin analizarea unor comentarii. Este un loc minunat pentru schimbul de idei și opinii cu privire la un anumit subiect. Servește ca un instrument de conducere și de implicare a traficului.

Vă poate oferi conținut pentru a fi distribuit pe rețelele de socializare.

Doriți să stârniți o dezbatere plină de viață, care să vă stimuleze angajamentul și eforturile de servicii SEO? Oferiți cititorilor dvs. posibilitatea de a lăsa feedback, dacă doresc! Dar nu lăsați spam-uri! Setați moderarea comentariilor pentru a le ascunde pe cele pe care nu le-ați aprobat încă.

Utilizând WordPress, puteți adăuga plugin-uri de rating cu stele pentru comentarii.

Trebuie să subliniem că motoarele de căutare schimbă adesea ceea ce contează pentru ele. Vă sugerăm să consultați ghidul de la Google și să vă abonați la blog-ul lor oficial. Rămâneți la curent cu ultimele noutăți de oferte SEO.

Conținut de calitate vizibil cu ajutorul optimizării SEO

Știți ce pași de optimizare pentru blog trebuie să faceți în ce privește crearea de conținut de calitate. Să ne uităm la partea tehnică a lucrurilor. Astfel, motoarele de căutare vor recunoaște valoarea blog-ului, afișând-ul în SERP.

Utilizați cuvintele cheie cu înțelepciune

Nu scrieți articole pe blog din motive de clasare a cuvintelor cheie. O asemenea măsură va duce doar la umplerea de cuvinte cheie. Scrieți-le pentru a răspunde la o întrebare sau pentru a rezolva o problemă a publicului țintă.

Integrați cuvintele cheie în text, în mod natural.

Fiecare articol trebuie să se concentreze în jurul unei interogări de căutare specifice. Sau a unei povești cu un alt unghi în jurul acesteia.

Dacă faceți acest lucru, puteți să rămâneți pe subiect. Realizați o experiență bună pentru cititor și rezolvați problema audienței. Pentru asta au venit.

Pentru a găsi cuvintele cheie potrivite, mai întâi trebuie să creați o listă generală legată de subiect. Mai apoi, selectați 1-2 cuvinte cheie lungi (deseori bazate pe întrebări).

O puteți realiza cu ajutorul instrumentelor de sugestie pentru cuvinte cheie. În final, analizați concurența pentru rafinarea listei.

Optimizați metadatele din blog

După ce aveți cuvintele cheie pe care doriți să le includeți în conținut, adăugați-le în metadatele articolului.

Eticheta de titlu

Titlul este un semnal SEO on page important. E printre primele lucruri pe care le privesc atât motoarele de căutare, cât și oamenii. Atunci este momentul în care se evaluează relevanța conținutului dvs.

Google are tendința de a afișa primele 60 de caractere din titluri. Includeți cuvântul cheie la început pentru a evita eventuale probleme de scanare.

Utilizarea subtitlurilor în conținutul articolelor de pe blog

Includerea cuvintelor cheie în subtitlurile H2 sau H3 ale articolelor este un semnal de clasare. Subtitlurile în HTML îi ajută pe cei de la Google să înțeleagă structura paginii.

Așezați în mod natural cuvinte cheie în corpul și subtitlurile articolului.

URL

Un alt sfat SEO pentru blog-uri se referă la optimizarea adresei URL, fiind încă un factor de clasare.

Este mai bine să aveți o adresă URL clară și concisă ce menționează cuvântul cheie cât mai repede posibil. Dacă aveți o adresă URL lungă există șanse ca vizibilitatea în SERP să primească o lovitură.

Structurați adresele URL de pe website. Trebuie să fie simple pentru ca vizitatorii să le înțeleagă. Motoarele de căutare dau și mai multă „greutate” acestor website-uri.

Descrierile meta

Roboții și oamenii citesc descrierile meta pentru a înțelege în continuare relevanța articolului. De asemenea, și componența acestei rubrici reprezintă un semnal de clasare.

Cu toate acestea, nu există nicio garanție că descrierea originală pe care o creați va apărea în SERP. Google arată alte secțiuni de conținut care includ cuvântul cheie căutat pentru context.

Nu puteți influența cu adevărat ce vede utilizatorul. Tot ce puteți să faceți este să continuați să creați un blog optimizat SEO. Astfel, Google o să extragă cel mai bun conținut posibil în descrierea meta.

Optimizarea imaginilor

Google Images vede 21% din toate căutările efectuate în SUA. E mai mult decât valoarea combinată a YouTube, Bing, Yahoo, Amazon, Facebook și Google Maps! Dacă doriți să fiți clasat în Google Images, optimizați-vă tot ce se află în jurul imaginii.

Unele browsere afișează textul titlului imaginii sub forma unui tooltip atunci când treceți peste o imagine. Cu toate acestea, mulți oameni folosesc alt text-ul ca titlu. Acesta din urmă are anumite probleme de accesibilitate pe multe browsere.

Poate că o imagine nu este afișată cititorului dintr-un motiv oarecare. În schimb, textul descriptiv este extras din alt text-ul imaginii.

În cele din urmă, imaginile din articolele de pe blog trebuie să fie în ton cu subiectul principal. Acest lucru este foarte important pentru SEO WordPress.

O imagine nu este înconjurată de o bucată de text pe același subiect? Pagina nu se va bucura de clasamente mai ridicate pentru interogarea de căutare optimizată.

Conectați-vă intern acolo unde este posibil

O altă bună practică SEO stabilită pentru blog-uri este link building-ul dintre articolele dvs. Backlink-urile îmbunătățesc relevanța și autoritatea în „ochii” motoarelor de căutare. Legăturile interne nu fac excepție.

Scrieți un articol nou în care atingeți subiectul unui alt articol sau a unei pagini? Adăugați un link la pagina respectivă.

Conectarea la articole mai vechi vine în mod natural, în timpul procesului de creare al conținutului. Puteți să vă conectați la un nou articol dinspre cele vechi pentru aceleași motive.

Pe măsură ce adăugați link-uri, furnizați informații relevante în anchor text și utilizați cuvântul cheie. Motoarele de căutare se uită și la texte de ancorare pentru a înțelege despre ce e vorba pe o pagină.

Trebuie să verificați și calitatea codului blog-ului dvs. Acesta trebuie să fie curat iar paginile să se încarce rapid, atât pentru desktop cât și pentru telefoanele mobile.

Dar de unde știți dacă ați optimizat totul așa cum trebuie? Această întrebare ne duce la punctul următor și final: urmăriți și analizați performanțele blog-ului dvs.

Urmărirea cuvintelor cheie și optimizarea SEO de pe blog

După ce articolele sunt publicate, acordați-le timp să își găsească locul în paginile cu rezultate. Monitorizați-le pentru a vedea cât de bine se clasează în întrebările de căutare selectate.

Mai există un alt instrument puternic ce vă permite să parcurgeți în profunzime aspectele tehnice. De asemenea, vă permite și să evaluați performanțele sale de optimizare SEO. În mod evident, ne referim la un audit SEO. Pe acest website SEO puteți primi toate informațiile de care aveți nevoie.

Concluzie

În acest articol am aruncat o privire atentă asupra importanței optimizării SEO pentru blog-uri. Am acoperit și date privind modul în care se realizează corect activitatea.

Administrarea unui blog de succes nu e la fel de simplă ca a scrie un articol plin de cuvinte cheie.

E un proces solicitant ce necesită în primul rând crearea de conținut autentic, antrenant și de înaltă calitate. Acesta trebuie să răspundă unei întrebări specifice sau să rezolve o problemă a cititorului țintă.

Există și anumite părți tehnice care pot ajuta blog-ul să fie observat de Google.

Până la urmă, blog-ul dvs. nu este doar o modalitate de a introduce website-ul în SERP-uri. Este un instrument de marketing grozav, dar adesea subestimat. Așadar, asigurați-vă că profitați la maxim de beneficiile aduse de această platformă.