+40 (0) 754 308 781 office[at]seo.org.ro
Servicii de optimizare SEO și promovare pentru motoarele de căutare.
Campanie SEO, De Ce Trebuie Să ținem Cont Pentru A Crește Traficul Organic
Articole Optimizare
1. AMP (Accelerated Mobile Page)
2. Optimizarea unui Blog
3. Despre SEO, în 2019
4. Serviciile SEO și Afacerile din mediul Online
5. Social Media Marketing și SEO

Unul dintre factorii critici pentru obținerea succesului pe termen lung cu SEO este să știți exact cum să derulați campanii SEO.

Nu este doar o chestiune de a ști cum să începeți o campanie SEO, ci care sunt pașii făcuți înainte și după finalizarea unei campanii.

În acest articol, veți învăța cum să începeți o campanie SEO.

Veți afla care sunt pașii specifici de urmat pentru a vă crește șansele de a rula campanii de succes, de mai multe ori și pe diferite nișe.

Ce este o campanie SEO?

O campanie SEO este un set de pași prestabiliți, de urmat, pentru a îmbunătăți clasamentul unui website în rezultatele căutării pentru anumite cuvinte cheie.

Diferența dintre o campanie SEO dedicată și un proces de optimizare SEO continuu este că o campanie are obiective specifice măsurabile, în timp ce obiectivul SEO continuu este îmbunătățirea performanței SEO a unui website general.

Pentru cele mai bune rezultate, ar trebui să abordați o campanie SEO precum un proiect cu un plan, sarcini, repere și KPI.

Sunt indicatori și valori de performanță care pot arăta impactul campaniei.

Analizați configurarea website-ului

Prima verificare efectuată înainte de a lansa o campanie SEO este să revizuiți website-ul dvs.

Acesta este un pas pe care trebuie să îl efectuați prima dată pentru a vă asigura că website-ul dvs. nu are probleme majore care pot afecta negativ performanțele campaniilor SEO.

De exemplu, dacă website-ul dvs. nu este optimizat pentru dispozitivele mobile, atunci este foarte probabil ca majoritatea campaniilor dvs. să eșueze.

Optimizarea penntru dispozitivele mobile este un factor de clasare imens.

În general, înainte de a începe o campanie SEO, trebuie să vă asigurați că:

  • website-ul dvs. este optimizat pentru dispozitive mobile;
  • se încarcă rapid atât pe desktop cât și pe mobil;
  • are SSL activat.

Efectuați un audit SEO

Următorul pas este să analizați sănătatea SEO a website-ului dvs., efectuând un audit SEO.

Dacă ați efectuat recent un audit SEO, nu trebuie să faceți acest lucru de fiecare dată când începeți o nouă campanie SEO.

Dacă nu ați făcut încă un audit, atunci acesta este un pas foarte recomandat.

Ca parte a procesului de audit, trebuie să vă revizuiți infrastructura SEO tehnică, în special următoarele elemente:

  • structura URL-ului dvs. – asigurați-vă că aveți URL-uri SEO prietenoase;
  • structura website-ului – o structură bună a website-ului este ierarhică (maxim 3 niveluri adâncime) și nu plană;
  • verificați cum sunt definite adresele dvs. URL canonice;
  • optimizați-vă setările SEO pentru a evita erorile de indexare;
  • asigurați-vă că sitemap-ul dvs. XML este optimizat;

Stabiliți-vă obiectivele campaniei

Ceea ce diferențiază o campanie SEO de un proces SEO continuu este faptul că o campanie SEO are obiective și ținte specifice.

Aceasta înseamnă că înainte de a începe o campanie, ar trebui să specificați exact ce doriți să obțineți. Unele cazuri de utilizare valabile sunt:

  • pentru a crește vizibilitatea pe Google pentru cuvintele cheie care nu aveți încă nicio prezență;
  • pentru a îmbunătăți clasamentele paginilor existente, pentru anumite cuvinte cheie.

În mod normal, fiecare campanie SEO pe care o derulați ar trebui să facă parte din planul general de acțiune SEO.

Planul de acțiune se bazează pe strategia SEO și poate include una sau mai multe campanii.

Efectuați cercetarea de cuvinte cheie

După stabilirea obiectivelor dvs. la nivel înalt, este timpul să le faceți mai specifice.

Primul pas acțional este să găsiți un subiect de cercetare și să efectuați cercetarea de cuvinte cheie.

Care este diferența dintre un subiect și un cuvânt cheie? Un subiect este un set de termeni de căutare, în timp ce, un cuvânt cheie este ceva foarte specific.

Iată câteva exemple de subiecte și cuvinte cheie.

Subiecte: marketing digital, SEO, camping în aer liber, servicii SEO, web design.

Cuvinte cheie: cursuri SEO gratuite, cum să creez o campanie SEO, unde pot cumpăra haine de camping.

Motivul pentru care trebuie să faceți cercetarea tematică mai întâi și să nu intrați direct în cercetarea de cuvinte cheie este să aflați cât mai multe detalii posibile despre subiectul ales.

În special, lucruri precum:

  • volumul total de căutare pentru toate cuvintele cheie care alcătuiesc un subiect;
  • niveluri de concurență;
  • tipul de conținut care apare în partea de sus a Google.

Cunoașterea în avans a acestor informații vă va ajuta să vă proiectați campania SEO pentru a merge după cuvinte cheie care sunt realiste pentru a le viza.

Nu trebuie să vă pierdeți timpul cu acele cuvinte cheie pe care nu puteți obține un clasament înalt.

Creați titlul paginii

Următorul pas înainte de a scrie conținutul este să vă creați titlul paginii. Titlul paginii este cel mai important element SEO.

Pe lângă faptul că trebuie să fie prietenos cu SEO, trebuie să fie unic și „ispititor” pentru ca utilizatorii să facă click spre o pagină web.

Urmați sfaturile de mai jos:

  • efectuați o căutare Google folosind cuvintele cheie alese;
  • uitați-vă la rezultatele care apar pe prima pagină;
  • creați un titlu care să conțină cuvintele cheie țintă, dar care nu este același cu ceea ce este deja disponibil pe Google.

Publicați conținut excelent

Următorul pas este să scrieți conținutul pentru articolul dvs.

Pentru a avea șanse de clasare în pozițiile de top ale Google, conținutul dvs. trebuie să fie mai bun decât ceea ce este deja disponibil.

Examinați cu atenție conținutul existent și gândiți-vă la modalități prin care vă puteți îmbunătăți conținutul.

Luați în considerare întotdeauna utilizatorul și ce ar putea dori să vadă pentru o anumită interogare de căutare.

De exemplu, dacă scriți un articol care compară diferite instrumente, atunci un tabel de comparație ar putea fi potrivit.

Dacă scrieți un articol „cum să faceți”, atunci instrucțiunile pas cu pas cu imagini pot fi mai potrivite decât un simplu text.

Nu vă dați seama că ceea ce se clasează deja pe Google este cel mai bun tip de conținut.

În majoritatea cazurilor, există întotdeauna lucruri care pot fi îmbunătățite dacă abordați procesul de creare a conținutului dintr-un unghi diferit.

Pentru orice subiect sau cuvânt cheie ales, există probabil sute de pagini care concurează pentru un clasament din prima pagină.

Diferite studii au arătat că de multe ori conținutul aprofundat, de formă lungă, tinde să apară mai frecvent în căutarea organică.

Acest lucru nu înseamnă că scrierea mai multor cuvinte va garanta un clasament mai mare.

Nu există o lungime ideală pentru un articol pe blog.

Dar, scrierea unor ghiduri aprofundate care au sens și acoperă toate aspectele unui subiect, vă va ajuta cu siguranță.

Nu ascundeți informațiile importante de utilizatori, ci fiți transparenti.

De exemplu, dacă scrieți un articol pe blog care conține link-uri de afiliere, asigurați-vă că menționați acest lucru la început.

Nu ascundeți aceste informații în subsol sau cu litere mici.

Demonstrați-vă autoritatea și expertiza.

Pentru anumite subiecte și cuvinte cheie nu este suficient să arătați cine a scris articolul.

Este necesar să menționați de ce utilizatorii ar trebui să aibă încredere în sfaturile date de autor.

Lucrați la on-page SEO

După ce ați terminat cu scrierea conținutului și înainte de a apăsa pe butonul de publicare, trebuie să vă asigurați că articolul dvs. este optimizat pentru on-page SEO.

Conținutul SEO prietenos facilitează munca motoarelor de căutare. Acest lucru se poate traduce în clasamente superioare.

Urmați aceste sfaturi SEO simple:

  • adăugați cuvântul cheie țintă în URL;
  • menționați cuvântul cheie vizat în paragraful de deschidere;
  • menționați cuvântul cheie țintă din eticheta dvs. H1;
  • adăugați cuvinte cheie înrudite în etichetele dvs. H2 și H3;
  • adăugați cuvinte cheie long tail și cuvinte cheie legate semantic în conținutul dvs.;
  • adăugați imagini și asigurați-vă că optimizați textul ALT.

Promovați conținutul (intern și extern)

Nicio campanie SEO nu este completă fără promovarea conținutului.

Găsirea cuvintelor cheie potrivite și publicarea de conținut minunat este primul pas. Al doilea pas este promovarea conținutului.

Există două moduri de a efectua acest lucru. Promovați conținutul prin conectarea internă.

După ce publicați un articol, găsiți pagini înrudite pe website-ul dvs. și adăugați link-uri interne îndreptate către noul articol (link building).

Optimizați textul de ancorare al link-urilor dvs. interne pentru a se potrivi cu cuvintele cheie pe care doriți să le încadrați.

Din experiență, acesta este un pas pe care mulți webmasteri îl ignoră și este o mare greșeală SEO.

Prin adăugarea de link-uri interne, ajutați motoarele de căutare să vă descopere noile pagini.

De asemenea, obțin o parte din PageRank, care ajută conținutul să se clasifice mai rapid.

Un alt pas imporant în promovarea conținutului este reprezentat de backlink.

Este procesul de creare de link-uri de pe alte website-uri.

Backlink-urile de bună calitate acționează ca „voturi de încredere” și acest lucru ajută la o poziție mai mare a paginii în rezultatele căutării.

Nu uitați că, pe lângă crearea de link-uri, există alte modalități de a vă promova conținutul.

Printre acestea putem enumera rularea campaniilor plătite pe Facebook, trimiterea unui buletin informativ (newsletter) și distribuirea pe alte rețele de social media.

Monitorizați performanța SEO

Așa cum am menționat la început, una dintre caracteristicile care diferențiază o campanie SEO de alte sarcini SEO este faptul că are repere și anumite KPI-uri pe care le puteți utiliza pentru a monitoriza performanța acesteia.

Pentru a fi mai exacți, puteți evalua eficiența campaniilor dvs. SEO utilizând următoarele valori SEO:

  • poziția în clasament pe Google;
  • număr de vizite;
  • numărul de backlink-uri;
  • număr de acțiuni pe social media;
  • numărul de comentarii;
  • rata de respingere.

Puteți obține aceste informații din contul dvs. Google Search Console și din rapoartele SEO Google Analytics sau utilizând un instrument precum SEMRUSH.

Rezultatele unei campanii SEO pe care o începeți acum vor fi vizibile peste 6 luni sau mai mult.

Durează mult timp pentru ca noul conținut să ajungă la poziția finală în clasament, așa că nu vă grăbiți să faceți concluzii prea curând.

Setați un memento în calendarul dvs. pentru a verifica lunar poziția de clasare a conținutului în Google.

Pe lângă promovarea conținutului intern sau extern, nu faceți alte modificări ale conținutului până când nu ajunge la pozițiile sale finale.

Puteți decide apoi dacă trebuie să vă ajustați titlul sau să modificați conținutul.

Campania SEO după perioada de 6 luni

Reveniți și verificați ce cuvinte cheie se clasează pe pagină.

În unele cazuri, s-ar putea să nu fie aceleași cuvinte cheie precum vă așteptați să se clasifice pagina, așa că ar trebui să ajustați titlul și conținutul paginii pentru a se potrivi cu ceea ce Google livrează utilizatorilor.

Acesta este un concept SEO avansat. Știm că pentru începători, SEO este prea complicat sau confuz de înțeles.

Prin ajustarea campaniilor SEO după ce avem imaginea reală a ceea ce o pagină poate realiza din punct de vedere al clasamentului, putem să optimizăm numărul de vizite de căutare care pot fi obținute din fiecare articol publicat.

Concluzii

Unul dintre cele mai bune moduri de a maximiza randamentul SEO este de a derula campanii SEO direcționate.

Împărțind obiectivele SEO generale în sarcini mai mici și derulând o campanie SEO pentru fiecare, veți putea obține rezultate mai bune.

O campanie SEO trebuie să aibă obiective și ținte specifice. Este normal să existe o serie de campanii SEO care să funcționeze în paralel.

Înainte de a începe o campanie, este recomandat să revizuiți configurarea website-ului și sănătatea generală a SEO, efectuând un audit SEO.

Orice problemă critică în configurarea sau SEO-ul tehnic poate afecta negativ performanța campaniilor dvs. SEO.

După ce găsiți și remediați problemele, nu trebuie să faceți acest lucru de fiecare dată când începeți o nouă campanie.

O campanie SEO începe prin stabilirea unor obiective specifice măsurabile, prin găsirea cuvintelor cheie sau a subiectelor potrivite pentru a le viza în conținut.

După ce aveți aceste informații la îndemână, următorul pas este crearea conținutului, optimizarea acestuia pentru SEO și publicarea.

După apăsarea butonului de publicare, trebuie să alocați timpul necesar pentru promovarea noului dvs. conținut atât prin metode interne cât și externe.

După ce treceți acest pas, puteți continua să lansați o nouă campanie SEO.

Nu uitați să reveniți în fiecare lună și să monitorizați performanțele campaniilor derulate.

În funcție de rezultate, poate fi necesar să ajustați titlul și conținutul paginii dvs. sau să acordați mai multă atenție promovării din afara website-ului pentru a vă asigura că semnalele potrivite sunt date motoarelor de căutare.