skip to Main Content

Clienți, tipologii care există în funcție de comportamentul consumatorului

Clienții sunt o parte esențială a oricărei afaceri. Nici o afacere din lume nu poate supraviețui fără clienți.

Doar clienții controlează succesul real și dezvoltarea acesteia pe termen lung.

Prin urmare, ei sunt „adevărații șefi” ai oricărei organizații. Este foarte important ca o companie să înțeleagă nevoile clienților ei, să le satisfacă nevoile și să îi rețină cât mai mult timp.

Împreună cu aceasta, ar trebui să lucreze la diferite strategii de marketing pentru a obține noi clienți. A avea din ce în ce mai mulți clienți este singura modalitate de a dezvolta o afacere.

Companiile trebuie să găsească idei inovatoare pentru a atrage noi oportunități.

O afacere de succes se clădește de clienți

Pentru a face acest lucru, este foarte important să înțelegem clienții, cerințele lor, atitudinile lor, bugetele și alte caracteristici relevante.

De aceea, este esențial să identificăm și să segmentăm diferitele tipuri de clienți și să îi împărțim în grupuri separate, astfel încât să poată fi făcute strategii adecvate pentru promovare. În esență, antreprenorii știu că fiecare client merită pentru afacere.

Înainte de a descrie diferitele tipuri de clienți, să încercăm să înțelegem ce nevoi poate avea un client. O companie trebuie să satisfacă nevoia unui client pentru a le cumpăra anumite produse.

Pentru a face acest lucru, compania folosește diverse tactici, cum ar fi reclame, asociații cu vedete, reduceri și mostre gratuite pentru a atrage un client să cumpere produsul. În cele din urmă, nevoia clientului este motivul deciziei de cumpărare a produsului.

La ce sunt atenți clienții înainte de o achiziție?

Există unele aspecte care sunt importante pentru decizia de achiziție. Cu cât un produs este mai scump, cu atât consumatorii vor urmări să bifeze mai multe din aceste caracteristici.

Înainte de cumpăra un produs, clienții sunt atenți la următoarele lucruri:

  • preț. Prețul produsului este primul lucru la care se uită aproape 80% din clienți înainte de a cumpăra un produs. Fiecare client are propriul buget și de obicei tinde să cheltuiască în limita bugetului, cu excepția cazului în care obține o calitate extraordinară;
  • experiență. În zilele noastre, toată lumea este ocupată și vrea să cumpere lucruri care sunt ușor disponibile și, de asemenea, există atât de multe alternative pe piață pentru un anumit produs. Prin urmare, este important ca experiența de cumpărare, precum și calitatea produsului să fie excelente;
  • proiectare. Proiectarea produsului ar trebui să fie atractivă;
  • funcționalitate. Produsul ar trebui să aibă toate funcționalitățile la care se așteaptă un client, mai ales, dacă promisiunea de marcă creează așteptări mari;
  • confort. Produsul și serviciile ar trebui să fie convenabile pentru client, în caz contrar, acesta nu va cumpăra produsul respectiv;
  • fiabilitate. Produsul ar trebui să fie fiabil și să satisfacă nevoile clientului de fiecare dată;
  • compatibilitate. Produsul ar trebui să fie compatibil cu celelalte produse pe care clientul le folosește deja.

După înțelegerea diferitelor nevoi ale clienților, să clasificăm tipurile de clienți pentru a le înțelege mai bine nevoile. Dacă putem înțelege comportamentul vom ști cum să îl îndeplinim.

Satisfacere nevoilor clienților este mai mult decât o opțiune. Companiile care au înțeles importanța acestui aspect, au implementat strategii direcționate în această ramură a afacerii. Așa au luat naștere primele departamente pentru serviciul clienți.

Diferite tipuri de clienți

Urmează o listă cu diferite tipuri de clienți. Ar fi greșit să zicem acuma că unul din aceste tipuri este predominant într-o afacere. Ținând cont că mediul economic și comportamentul consumatorului este în evoluție, aceste tipuri de clienți există în orice afacere. Fie ea locală, națională sau de comerț electronic.

Cunoașterea acestor tipuri de clienți ajută afacerea să-și dezvolte strategii de promovare pentru fiecare categorie în parte. De exemplu, afacerea va comunica într-un anume fel cu potențialii clienți și cu totul diferit cu clienții fideli.

Evident, în toate aceste acțiuni de promovare tonul comunicării trebuie să fie același și să țină cont de identitatea de brand a afacerii.

Mai jos, analizăm diferitele tipuri de consumatori și cum putem ajunge la ei. Vă rugăm acuma să notați un aspect important. Aceste tipuri trebuie să se regăsească printre grupul țintă de consumatori pe care afacerea la conturat.

Clienți în funcție de necesități

Acești clienți cumpără doar produse specifice atunci când au nevoie de ele. Știu deja secțiunea către care se îndreaptă atunci când intră într-un magazin.

De obicei, nu necesită un asistent pentru a alege un produs, deoarece au cunoștințe despre produsul pe care doresc să îl cumpere. Prin urmare, este foarte important să îi abordați cu o strategie planificată.

Există șanse mari ca aceștia să refuze conversația. Acest tip de clienți este ușor atras de celelalte companii.

Cel mai bun mod de a aborda un client bazat pe nevoi este prin inițierea unei interacțiuni personale.

Clienții, în funcție de necesități, pot fi convertiți într-un client fidel dacă li se oferă un serviciu bun și satisfăcător.

Clienți fideli

Acest tip de clienți sunt foarte importanți pentru o afacere. Acest segment al clienților ar trebui să fie menținut mulțumit. Nu numai că rămân loiali companiei, dar și laudă și recomandă produsul familiei și prietenilor lor.

Prin urmare, ei ajută și compania să-și comercializeze produsul prin „cuvântul din gură în gură”. Mai ales că, este o metodă de promovare în care compania nu investește resurse financiare. Pentru afacere este o metodă gratuită de publicitate.

De obicei, acest segment de clienți este mic și cu greu cumulează 20% din totalul clienților, dar sunt responsabili pentru generarea unei părți maxime din veniturile totale ale companiei.

Este recomandabil să includeți acești clienți și să le integrați opiniile în luarea deciziilor importante ale companiei. Recenziile în timp util ar trebui luate de la aceste tipuri de clienți și notate. Și repetați același lucru cu alte categorii pentru a-i converti în clienți fideli.

Apreciați asocierea clienților fideli cu compania și oferiți-le promoții dedicate.

De exemplu, puteți posta despre acestea pe pagina dvs. de socializare. Depuneți eforturi pentru a vă păstra clienții fideli, dar nu exagerați cu nimic, altfel există șanse să-i pierdeți pentru totdeauna.

Clienții care caută mereu reduceri

Aceștia sunt tipul de clienți care nu cumpără niciodată un produs la preț complet. Întotdeauna caută o reducere la produsul pe care doresc să îl cumpere.

Astfel de clienți nu cumpără niciodată ceva în afara campaniilor promoționale. Ei reprezintă cea mai mare parte din totalul clienților unei companii. Cei care vânează reduceri sunt cei mai puțin fideli clienți. Se deplasează cu ușurință atunci când primesc oferte mai bune de către o altă companie.

Cu toate acestea, acest tip de clienți sunt de ajutor în clarificarea inventarului companiei. De obicei, aceștia sunt interesați de informațiile suplimentare cu privire la momentul vânzării și de condițiile exacte ale reducerii și ofertelor expuse de o companie.

Acest tip de clienți încetează să mai facă cumpărături de îndată ce oferta nu mai este valabilă.

Ei pot fi liniștiți și atrași oferind servicii cu valoare adăugată, astfel o companie își poate asigura șansele de a-i păstra ca clienți. De asemenea, sunt numiți vânători de chilipiruri, deoarece doresc întotdeauna reduceri.

Clienți impulsivi

Segmentul clienților impulsivi este un segment bonus pentru orice afacere, deoarece acești clienți nu fac cumpărături conform nevoilor lor sau din cauza vânzării în curs.

Cumpărăturile acestor tipuri de clienți sunt puternic influențate de dispoziția lor actuală. De obicei au tendința de a cumpăra un produs, dacă, în momentul cumpărăturilor, îl consideră util și bun în acel moment.

Gestionarea acestor tipuri de clienți este o sarcină dificilă, deoarece doresc întotdeauna ajutor rapid și scurt pentru toate produsele utile disponibile la furnizor. Ei ascultă în mare parte recomandările oferite.

Exemplul proeminent al acestui tip de clienți este o femeie care face cumpărături cu lucruri de decor interior. Strategia de succes în reținerea acestui tip de clienți este de a le propune oferte de produse. Această metodă ajută la creșterea profiturilor pe termen lung ale unei companii.

Clienții potențiali

Clienții potențiali nu sunt încă clienții dvs., dar au nevoie doar de un pic de convingere și asistență pentru a face o achiziție.

Aceste tipuri de clienți au nevoie de un pic de încurajare și atenție înainte de a cumpăra produsul.

Pentru a avea de-a face cu astfel de clienți, ar trebui să le arătați o anumită valoare și să îi asistați oferind informații despre produsele de care sunt interesați.

Există șanse mari să se transforme într-un client fidel. Nu orice client care merge pe culoarul magazinului va fi un client potențial. De obicei, clienții potențiali dau indicații despre interesul lor față de afacerea dvs. punând întrebări sau completând formulare de contact.

Clienți noi

Un client nou este cel care tocmai a cumpărat ceva pentru prima dată de la dvs.

Cu toate acestea, el a cumpărat acel produs pentru prima dată și este începător în utilizarea acestuia. Este momentul potrivit pentru a le oferi asistență și de a le oferi cunoștințe despre cum să utilizeze acel produs.

Procedând astfel, vă puteți stabili relațiile cu clientul și îl puteți transforma într-un client fidel.

Acest lucru vă va ajuta să aduceți mai multe achiziții viitoare de la același client. Este important să aveți grijă de clienții noi, deoarece știți că prima impresie este ultima impresie.

S-ar putea să pierdeți pentru totdeauna un client loial dacă din întâmplare îl ofensați în vreun fel. Prin urmare, oferirea de îndrumări adecvate și lăsarea deschisă a unei opțiuni de contact este cel mai bun mod de a face față acestor tipuri de clienți.

Clienții „rătăciți” (indeciși)

Acest segment de clienți oferă cele mai puține vânzări către o companie. Acești clienți nu au nevoi specifice și intră în magazin (fie și un magazin online) ademeniți de atmosfera acestuia.

În principal, acestor tipuri de clienți le place interacțiunea socială și aceștia vă vor pune întrebări despre produsele aleatorii, dar manifestă un interes mic sau nul în cumpărarea lor.

Cel mai frecvent exemplu al acestor tipuri de clienți este un grup de studenți care vin să omoare timpul în mall-uri. Intră în orice magazin și dau întrebări despre produsele aleatorii. Nu ar trebui să petreceți niciodată prea mult timp cu ei. Cu toate acestea, furnizarea unor informații detaliate îi poate transforma în potențiali clienți în viitor.

Concluzie

Fiecare client este important pentru organizație.

Cu toate acestea, o organizație trebuie să se concentreze asupra clientului fidel. Pentru că ajută la generarea veniturilor maxime ale organizației.

În același timp, trebuie adaptate diferite strategii pentru a converti alte tipuri de clienți în clienți fideli.

Puteți face un canal de vânzări complex, care va funcționa ca „un îndrumar pentru clienți.

De exemplu, această cale lungă poate arăta în felul următor. Faceți un website pentru afacere dvs. Încercați să implementați o strategie de optimizare SEO. Când obțineți un clasament satisfăcător, puneți la punct un lading page.

Odată ce vizitatorii ajung pe pagina respectivă, probabilitatea ca aceștia să devină clienți potențiali crește exponențial. Pentru a avea o rată de respingere cât mai mică asigurați-vă că pagina dvs. este utilă, convingătoare și are în conținut un CTA persuasiv.

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top
Search