+40 (0) 754 308 781 office[at]seo.org.ro
Servicii de optimizare SEO și promovare pentru motoarele de căutare.
Domeniu, 6 Aspecte Care Trebuie Verificate Pentru A Ajunge în Top

Domeniu, 6 aspecte care trebuie verificate pentru a ajunge în top. Cumpărarea unui domeniu este asemănătoare cumpărării unei mașini la mâna a doua.

Ce parametri de domeniu pot afecta optimizarea SEO

Poate părea nouă și destul de frumoasă la prima vedere. Este mai bine să efectuați un control amănunțit și să vă uitați „sub capotă” înainte de a lua decizia finală.

Același lucru este valabil și pentru domenii. Pentru a-și spori șansele de a avea succes în optimizare SEO, mai mulți parametri trebuie verificați.

În funcție de vârstă, istorie, autoritate și nume.

În acest articol de pe blog vom analiza ce parametri de domeniu pot afecta optimizarea viitoare. Le vom nota și pe cele care nu vor afecta zona de oferte servicii SEO.

Așadar, să aflăm de ce trebuie să țineți cont din perspectiva unor servicii SEO atunci când alegeți un domeniu. Cum să evaluați corect domeniile „cu istoric”.

Ce sfaturi ar trebui să primească cei care își tocesc nervii când vine vorba de alegerea dintre numeroase domenii.

1. Nu contează vârsta domeniului, ci experiența

Vârsta domeniului nu afectează în mod direct SEO WordPress. Dacă așa s-ar întâmpla, toată lumea ar cumpăra domenii vechi pentru a manipula rezultatele căutării.

Totul pare destul de simplu. Matt Cutts este fostul șef al echipei de spam de la Google. Acesta spunea că nu există o diferență uriașă între un domeniu de 6 luni și unul vechi de 1 an. Dar ce ziceți de o mică diferență, atunci?

Ei bine, haideți să rezolvăm dilema asta.

Ceea ce știm este că noile website-uri nu primesc niciodată locuri de top, imediat după lansare. Unii specialiști în SEO numesc acest fenomen Google Sandbox.

Este un filtru care împiedică website-urile noi să se poziționeze printre cele mai bune rezultate. De obicei, este nevoie de câteva săptămâni sau chiar luni pentru a ieși din acea zonă.

Google susține că nu există așa ceva. Experții tind să creadă că există 3 motive pentru care clasamentele website-urilor noi întârzie să apară.

Ele pur și simplu nu au suficient conținut, suficiente backlink-uri și semnale de utilizator. Nu pot fi clasate direct în top, din primele zile ale creării. La asta ne referim atunci când vorbim de experiența de domeniu.

Nu are niciun sens să ne străduim să obținem un domeniu în vârstă. Speranța că veți primi un fel de atenție specială de la Google nu există, din două motive.

Chiar dacă Google ține cont de vârstă, aceasta nu e, cu siguranță, un factor important de clasare. Website-ul nu va ocupa un clasament ridicat al SERP doar datorită vârstei sale.

Un website tânăr nu are clasamente ridicate încă din primele zile? Este doar pentru că îi lipsește conținutul relevant, link building-ul natural și semnalele de la utilizatori.

2. Zonele și nivelurile de domeniu depind de dvs.

Conform celor mai recente statistici, 43,59% din toate numele de domeniu utilizează popularul „.com”. Acesta este motivul pentru care cele mai bune nume din această zonă sunt deja luate.

Nu puteți înregistra domeniul dvs. în această zonă? Luați în considerare „.net”, „.org”, „.co”, „.biz”. Sau unul dintre noile domenii de nivel superior.

Zonele și nivelurile de domeniu joacă un rol important atunci când aveți de-a face cu o anumită țară. Google are tendința de a acorda prioritate domeniilor regionale, „.uk”, „.fr”, „.ro” etc. Mai mult, oamenii obișnuiau să acorde mai mult credit domeniilor regionale.

Domeniile regionale erau mai familiare și mai clare.

De asemenea, unele zone de domeniu pot avea o semnificație suplimentară prin combinarea literelor lor. Astfel de zone regionale sunt „.tv” (Tuvalu) sau „.fm” (statele federative ale Microneziei).

De exemplu, dacă website-ul dvs. vinde servicii video de yoga, „yoga.tv” ar putea fi o opțiune destul de bună. Există noi zone de domeniu de nivel superior, cum ar fi „.money”.

Google Domains, propriul registru de domenii

Pot oferi website-ului oportunități de branding și strategii de marketing, ducând la rezultate SEO bune. În 2015, Google și-a anunțat propriul registru de domenii, Google Domains.

În acest serviciu puteți înregistra noi domenii de nivel superior (TLD), cum ar fi „.boutique” sau „.catering”. Rețineți că Google tratează noile domenii de top la fel ca alte domenii generale (.com și .org).

Nu există preferințe suplimentare sau o atitudine specială de clasare. Dar a avea un nou TLD vă ajută să ieșiți în evidență în rețea, definindu-vă nișa. Este, de asemenea, o mare șansă de a transmite mesajul dacă realizați o frază.

De exemplu: danis.cool, annlikes.to, iknow.how, lets.talk și așa mai departe. Dacă sunteți sigur că acest lucru va reuși în nișa dvs., puteți achiziționa un astfel de domeniu.

Este posibil să fi auzit despre potențial SEO pentru zone precum „.edu”, „.gov” sau „.mil”. Să știți că acestea nu pot fi cumpărate „pe sub mână” și ar trebui utilizate doar în scopurile propuse. Educație, necesități guvernamentale sau militare.

Vă puteți imagina un magazin de încălțăminte cu o zonă de domeniu „.gov”? Acesta este motivul pentru care motoarele de căutare apreciază foarte mult aceste domenii. Nu puteți doar să le cumpărați, plus că vă solicită să mențineți un anumit standard.

Google nu susține că zona de domeniu are un impact direct asupra clasamentelor.

Dacă intenționați să concurați pe piața globală, înregistrați-vă un domeniu de prim nivel. Asigurați-vă că luați în considerare nișa dvs. (.com, .net, .org, .biz).

Vreți să promovați cu succes un website într-o anumită țară? Vă recomandăm să înregistrați un domeniu în aceeași țară. Motorul de căutare tinde să afișeze pagini „.ro” utilizatorilor din România și pagini „.uk” din Marea Britanie.

Nu uitați să oferiți website-ului versiuni de limbă configurate corect.

3. Autoritatea poate fi contradictorie

Google nu are nimic similar cu un indicator sau punctaj al autorității website-ului. Cu toate acestea, puteți să evaluați credibilitatea unui domeniu, consultând valori precum Moz DA.

Această analiză vă poate ajuta la prezicerea clasamentelor viitoare ale website-urilor. Luați în considerare numărul total de link-uri, calitatea acestora, factorii de social media etc.

Dar nu înțelegeți greșit, Google în sine nu folosește DA.

Moz DA variază de la 0 la 100, 100 fiind cel mai mare punct de încredere. Acest scor este logaritmic. Este mult mai ușor să obțineți un scor între 20 și 30 decât, de exemplu, între 70 și 80.

Puteți verifica DA-ul website-ului folosind plugin-ul Moz sau instrumentul Link Explorer. În mod alternativ, puteți alege verificatoare online gratuite. De asemenea, puteți să încercați un audit SEO oferit de SEO Business.

Mai mult, ca orice alte măsurători, DA-ul poate fi manipulat. Nu vă mirați dacă vedeți website-uri de proastă calitate cu o rată de autoritate de domeniu ridicată. Verificați întotdeauna cât mai multe caracteristici de domeniu.

Nu vă bazați doar pe valorile autorității.

4. Istoricul domeniului este ca un schelet în dulap

„Scufundarea” în istoria unui domeniu vă ajută să aflați totul despre conținut, în diferite momente în timp. De ce ar trebui să vă deranjeze trecutul domeniului? Dacă nu știți cu ce aveți de-a face, este posibil să aibă un rezultat negativ pe karma website-ului dvs.

Imaginați-vă că doriți să cumpărați un domeniu cu istoric/încredere/recunoaștere. Sau căutați un domeniu pentru o marcă foarte nouă. Poate că acest nume de domeniu a fost ocupat anterior de altcineva. Astfel, ar trebui să știți cât de relevant a fost pentru nișa dvs.

Mai bine verificați istoricul domeniului înainte de a finaliza achiziția. Veți minimiza șansele de a fi surprins de orice conținut adult sau interzis pe care l-ar fi putut avea.

Accesați http://archive.org/web/web.php și introduceți numele de domeniu care vă interesează. Drept urmare, veți vedea cum arăta într-o anumită perioadă de timp.

Mai mult, merită să verificați și furnizorul anterior de hosting și cât de des a fost schimbat. Veți ști cât de stabil a fost website-ul și prin câte mâini a trecut de-a lungul anilor.

Încercați să verificați istoricul domeniului pentru cât mai multe date diferite. Nu știți niciodată ce „schelete” veți găsi. Observați redirecționări către alte website-uri? Modificări ale subiectului sau conținut inadecvat?

Acestea sunt suficiente motive pentru a refuza achiziția.

5. Cuvintele cheie nu sunt întotdeauna…cheia

Cum se numește un nume de domeniu care se potrivește exact unei interogări de căutare? Un EMD (exact match domain). Ce conține un nume de domeniu de potrivire parțială (PMD)? Atât nume de brand, cât și unul dintre cuvintele cheie vizate.

Dar care este cea mai bună variantă pentru optimizare SEO? Să săpăm puțin mai adânc.

Avantaje și dezavantaje

Avantajele EMD și PMD:

  • utilizatorii înțeleg ce vor găsi pe website, pur și simplu uitându-se la numele domeniului;
  • CTR mai mare;
  • pot obține trafic și mențiuni din cuvinte cheie.

Dezavantajele EMD și PMD:

  • EMD-urile pot fi clasificate drept spam;
  • supra-optimizare a listei de ancore;
  • în unele cazuri, sunt greu de obținut sau foarte scumpe (înregistrare/cumpărare);
  • pot împiedica dezvoltarea brand-ului.

În octombrie 2012, Google a introdus un nou filtru EMD. Se asigura că domeniile de calitate scăzută nu vor crește în topul SERP-urilor Google. Includerea termenilor de căutare în numele lor era irelevantă.

Domeniul „.com” este puțin probabil să se încadreze în filtrul Google EMD. Motoarele de căutare au încredere mai multă în el, în comparație cu alte domenii.

Dacă aveți conținut de înaltă calitate pe website-ul dvs., Google nu va aplica filtrul doar pentru că e un EMD. Cuvintele cheie în numele de domeniu nu oferă preferințe suplimentare în rezultate. Cel puțin asta susțin reprezentanții Google.

Luați decizia pe baza obiectivelor dvs.

Dacă doriți să dezvoltați un brand, mai bine folosiți numele în domeniu. Pentru că, dacă nu o faceți, altcineva îl poate lua și folosi în propriile scopuri. Ignorarea mărcii și concentrarea asupra cuvintelor cheie vă poate fenta.

În acest fel, brand-ul dvs. nu va primi o mențiune fără un link. În plus, poate decideți să extindeți liniile de produse și servicii ale website-ului. Numele dvs. de domeniu nu mai poate corespunde cu specificul acestuia.

Oamenii tind să-și amintească mai ușor brand-ul decât numele de cuvinte cheie generale.

6. Numele de domeniu ar trebui să spună o poveste

Practic, am abordat parțial acest subiect într-o secțiune anterioară. Există reguli importante de denumire pe care ar fi bine să le luați în considerare. Luați aceste măsuri înainte de a decide să cumpărați un domeniu.

Numele unui domeniu trebuie să fie ușor de reținut și de scris. Păstrați-l simplu! Evitați caracterele suplimentare sau numerele.

Acestea vor complica procesul de introducere a numelui pentru utilizatori. Vor crea oportunități suplimentare pentru erori umane. Este de preferat să evitați și domeniile dublu punctate, cum ar fi „florărie-de-top”. Acestea se asociază cu intențiile de a păcăli motoarele de căutare și de a obține un clasament ridicat.

Încercați să nu depășiți lungimea de 15 caractere, mai scurt este întotdeauna mai bine.

Ce se întâmplă cu utilizarea unor simboluri non-engleze (chirilice, hieroglife) în numele domeniului? John Mueller de la Google a răspuns la această întrebare prin intermediul unui videoclip.

Utilizarea adreselor URL non-engleze pentru website-uri non-engleze este în regulă. Google e capabil să scaneze, să indexeze și să claseze.

Iată câteva sfaturi despre denumirea domeniului:

  1. numele de domeniu trebuie să fie scris cu ușurință, să nu aibă semnificație dublă. Trebuie să fie asociat cu zona de activitate a dvs.;
  2. nu folosiți cuvinte sau expresii protejate prin drepturi de autor în nume de domeniu;
  3. puteți să folosiți generatoare de nume de domeniu disponibile online. Acestea vă permit să combinați și să potriviți cuvinte cheie. Să adăugați prefixe/sufixe și, în același timp, să verificați imediat ce domenii sunt încă disponibile. După ce aveți o listă cu 3-5 idei de domeniu, întrebați-vă colegii/prietenii care variantă o preferă.

Concluzie

A găsi numele corect este doar o jumătate din luptă. Acum că știți ce să căutați într-un nume de domeniu, înainte de a-l cumpăra, este timpul să acționați!

Dacă ați reușit deja să obțineți un nume de domeniu interesant, vă rugăm să îl împărtășiți cu noi! A fost o alegere grea? Care au fost principiile de alegere? Ați schimba domeniul acum, după ce ați citit aceast articol de pe blog?

Așteptăm cu nerăbdare să auzim povestea dvs.

SEO

Consultant SEO, Tănase Dorel - specializat în servicii SEO și Web Design. Activ în domeniul SEO și Web Design, din anul 2004. Articolele publicate pe website-ul nostru sunt scrise pentru orice nivel SEO. Ele se concentrează pe strategii pe care oricine le poate aplica și care nu vor aduce nici o interdicție din partea motoarelor de căutare.