skip to Main Content

Inbound marketing, cum înțelegem acest concept de promovare?

Reclamele au fost mereu prezente în mediul economic. Dacă prima formă de marketing era marcarea vitelor cu o bucată de fier încins, în zilele noastre există mai multe tehnici și tactici de promovare. Inbound marketing este una dintre ele.

Toate activitățile de promovare se fac astfel încât mărcile să poată fi cunoscute în public.

Când unele metode, cum ar fi bannerele și videoclipurile publicitare, au început să ajungă la oameni prin intermediul internetului, sa creat un nou mijloc de promovare. Dar, în curând, au început să apară răspunsuri mixte ale consumatorilor.

Conform unui experiment susținut de Ars Technica, o revistă de tehnologie online, au existat persoane care s-au interesat de reclame, în timp ce au existat și multe persoane care au dat click pe butonul de ieșire pentru a elimina anunțul.

În curând, acest lucru a dat naștere la alte opțiuni, cum ar fi strategiile de inbound marketing. Pentru a ști ce este acest concept este esențial să vedem de unde a pornit acesta.

Ce este inbound marketing?

În timpul experimentului s-a observat că au existat atât de mulți oameni care s-au înfuriat când a apărut un anunț, întrerupând conținutul în care erau implicați.

Acest lucru a dat naștere în scurt timp la o serie de opțiuni software de blocare a anunțurilor. Așadar, oamenii care nu sunt foarte interesați de anunțurile online și doreau o experiență de navigare fără întreruperi, au început să instaleze instrumente de blocare pentru anunțuri pe dispozitivele lor.

Desigur, aceasta a fost o pierdere pentru producătorii de anunțuri, deoarece contactul cu clienții a devenit mult mai dificil acum. Deci, ce este inbound marketing?

Conceptul de inbound marketing este de a ajunge la potențialii clienți care nu consideră că anunțurile online sunt atractive. Prin urmare, trucul a fost să le oferim ceva interesant și care merită să fie parcurs împreună cu informații relevante despre produse și servicii.

Inbound marketingul poate fi înțeles ca o strategie care a folosit tehnici de „împingere” pentru a genera conștientizare, a construi mărci puternice și a atrage noi clienți.

Faze și instrumente folosite

Inbound marketingul se învârte de fapt în trei faze și acestea sunt:

  • a atrage;
  • încântare (crearea de plus valoare);
  • angajament (convingere și conversie).

Comercianții trimit conținut original pentru a atrage cele mai relevante segmente de public și apoi îi conving cu o campanie personalizată, care implică în cele din urmă acele segmente de public care caută aceleași tipuri de produse și servicii. Acest lucru duce la conversii și vânzări.

Instrumentele folosite în inbound marketing pentru a atrage public sunt:

  • reclame;
  • conținut video;
  • blogging;
  • rețelele de socializare;
  • strategia de conținut;
  • perspective și oportunități;
  • șabloane de e-mail;
  • programarea întâlnirilor;
  • conversații de tip robot;
  • e-mailul echipei;
  • automatizarea proceselor de marketing;
  • oferte și promoții;
  • automatizarea serviciului pentru clienți;
  • e-mail marketing;
  • automatizarea vânzărilor;
  • notificări inteligente;
  • feedbackul clienților și diferite recenzii.

Deci, acestea au fost câteva dintre instrumentele de inbound marketing care sunt utilizate la diferitele faze ale conexiunii și conversiilor publicului.

În continuare, vom prezenta câteva exemple de inbound marketing pentru a înțelege idiosincrasiile cheie.

Doar prin exemple concrete puteți înțelege cum funcționează acest concept. Evident, combinația de instrumente, ne permite, practic, un număr nelimitat de exemple.

Noi am ales să prezentăm trei exemple reprezentative pentru acest concept. Acestea pot fi regăsite în diferite strategii de promovare web.

Exemple de inbound marketing

Când vine vorba de inbound marketing, există atât de multe exemple pe care le putem întâlni. Iată o listă cu cele mai frecvente și mai reușite trei cazuri care pot defini cu exactitate despre ce este inbound marketingul.

Pentru unii, aceste exemple reprezintă chiar sursa principală de vânzări. Pentru cei cu bugete de marketing mai consistente, de regulă, aceste trei exemple vor fi parte a unei strategii complexe de marketing online.

Marketing de conținut

Marketingul de conținut este astăzi unul dintre cele mai puternice exemple de inbound marketing. Puteți posta articole pe blog și le puteți partaja astfel încât să poată ajunge la potențialii clienți.

Trucul aici este de a face articolul extrem de interesant și de a se angaja astfel încât cititorul să găsească ceva util și interesant. Apoi, să ajungă la un punct în care persoana să poată întâlni și detaliile companiei despre care doriți să vorbiți și să o promovați.

Articolele de pe blog nu sunt ceva în care se vorbește direct despre produsele mărcii. Oferă ceva informativ în loc să răspundă la unele dintre întrebările obișnuite și, ulterior vorbește despre marcă.

De exemplu, dacă sunteți o companie de grădinărit, puteți vorbi despre opțiuni precum modalități ușoare de a îngriji grădina. În acest articol, puteți vorbi și despre cum marca dvs. poate ajuta individul să aibă grijă de grădina sa.

Diferite tipuri de marketing de conținut pentru dvs. sunt:

  • bloguri;
  • videoclipuri;
  • infografice;
  • studii de caz;
  • cărți electronice;
  • un newsletter;
  • listele de verificare;
  • interviuri;
  • postări în rețelele sociale;
  • GIF-uri și meme (dacă tonul de comunicare al mărcii vă permite).

Social media ca metodă de inbound marketing

Social media este un alt exemplu puternic care a devenit astăzi o nevoie pentru aproape fiecare marcă. Fie că este un brand mic sau bogat, aproape toată lumea are o pagină de Facebook și desfășoară campanii de marketing pe diverse platforme de socializare.

De asemenea, oferă o modalitate excelentă de „a împinge” clienții potențiali pentru a se transforma în clienți fideli. Acest lucru se poate face într-un mod simplu.

De exemplu, dacă există un număr mare de aprecieri pe pagina dvs. de Facebook, puteți publica un anunț despre o reducere mare de stimulente, iar acest lucru ajunge la toți cei cărora le-a plăcut pagina dvs.

De asemenea, există opțiuni precum direcționarea către un public personalizat și așa mai departe, unde puteți crea anunțuri personalizate pentru un segment selectat al consumatorilor, în funcție de răspunsul acestora la anunțul dvs. anterior (remarketing).

Diferite tipuri de rețele sociale care pot fi utilizate în inbound marketing sunt:

  • rețele sociale: Facebook, Twitter, LinkedIn;
  • rețele de partajare media: Instagram, Snapchat, YouTube;
  • forumuri de discuții: Reddit, Quora, Digg;
  • marcaje și rețele de distribuire a conținutului: Pinterest, Flipboard;
  • rețele de evaluare a consumatorilor: Yelp, Zomato, TripAdvisor;
  • rețele de blog și publicare: WordPress, Tumblr, Medium;
  • rețele de cumpărături sociale: Polyvore, Etsy, Fancy, OLX;
  • rețele bazate pe interese: Goodreads, Houzz, Last.fm.

În esență, afacerea trebuie să identifice rețeaua cea mai potrivită pentru promovare. Spre exemplu, există afaceri și nișe pentru care Facebook nu reprezintă prima opțiune în social media.

Marketing prin e-mail

Persoanele care și-au arătat interesul pentru campaniile dvs. de socializare sau pentru articolele de pe blog pot fi ușor vizate prin acest exemplu. Acest lucru ajută într-un mod excelent de a crește rata de conversie.

De exemplu, ați proiectat un blog în care clienții trebuie să-și pună adresa de e-mail pentru a citi articolele complet.

Nu îi deranjează pe clienți să își scrie e-mailul dacă porțiunea vizibilă a blogului este destul de atrăgătoare.

Când se obține id-ul de e-mail, puteți începe să le trimiteți buletine informative personalizate și e-mailuri publicitare.

Potențialii clienți vor da click pe „deschide e-mailul” și de acolo vor fi navigați către website-ul mărcii pentru a beneficia de oferte și pentru a vizualiza produsele.

Diferitele tipuri de e-mail marketing pe care le puteți utiliza în inbound marketingul sunt:

  • o serie de e-mailuri de bun venit (nu exagerați prea mult);
  • buletinul informativ;
  • campanii sezoniere;
  • campanii promoționale standard;
  • seria de e-mailuri de stimulare și intrigare;
  • campania de reimplicare;
  • pentru campanii „Connect-Via-Social”;
  • suport după achiziție;
  • campanii de abandonare a coșului de cumpărături.

În afară de aceste exemple puternice, există și multe alte exemple pentru a defini ce este inbound marketingul. Unele dintre acestea sunt SEO, cărți electronice, videoclipuri virale, seminarii web și așa mai departe.

Acestea îi ajută pe specialiștii în marketing să își atingă publicul relevant și să asigure conversii.

Avantaje în inbound marketing

În comparație cu outboung marketingul, este cunoscut faptul că inbound marketingul oferă o serie de avantaje pentru mărcile și companiile existente pe piață. Unele dintre ele sunt analizate mai jos.

Este rentabil

Unul dintre cele mai importante motive pentru care o serie de mărci și companii optează pentru inbound marketing, fără probleme, se datorează rentabilității sale.

Trebuie doar să vă dedicați timpul și efortul în crearea unui website sau a unei pagini de socializare și să continuați cu diverse activități, cum ar fi distribuirea de postări, desfășurarea de campanii de marketing și așa mai departe.

Desigur, puteți primi ajutor de la experți, iar acest cost este, de asemenea, destul de minim dacă contactați furnizorii de servicii potriviți.

Chiar și unele dintre cele mai puternice strategii de inbound marketing nu au nevoie de bani de la dvs. și numai o campanie SEO și câteva abilități de conținut adecvate pot asigura promovarea necesară pentru mărci.

Crește rapid vizibilitatea

Au existat exemple de multe dintre mărcile care au început campanii de marketing pe social media și au devenit recunoscute pe piață într-un interval foarte scurt de timp.

Aceasta este puterea inboung marketingului. Trebuie doar să cunoașteți trucurile, cum ar fi furnizarea de lucruri informative și extrem de unice, creativitatea și altele, și puteți fi siguri că veți avea un număr mare de adepți în curând.

Motivația și misiunea mărcii ar trebui să fie îndreptată către acei utilizatori care pot fi transformați în clienți potențiali și, ulterior, în clienți fideli.

Relații pe termen lung

Opțiunile de inbound marketing vă oferă posibilitatea să creați relații pe termen lung cu clienții dvs. Dacă unui client i-a plăcut pagina dvs. de Facebook, va fi informat, pe măsură ce postați, despre noile oferte și promoții. Acest lucru va fi notificat clienților cărora le-a plăcut pagina dvs.

Dacă cineva s-a abonat la e-mailuri, va primi și astfel de oferte prin e-mail. Acest lucru îi va motiva pe clienți să devină fideli și acest lucru creează vânzări pentru marcă și, prin urmare, stabilește relații pe termen lung.

Asigurarea relațiilor durabile care apar datorită serviciilor personalizate este una dintre cele mai notabile caracteristici ale inbound marketingului.

Ce dezavantaje sunt în inbound marketing?

Acest concept este încărcat cu o serie de avantaje și, este motivul pentru care a devenit atât de simplificat și are o cerere ridicată.

Dar, unul lângă altul, există și unele dezavantaje cu care se confruntă mărcile, folosind tehnici și tactici pentru strategii de inbound marketing.

Inbound marketing este o metodă consumatoare de timp

Inbound marketingul are nevoie de timpul dvs. pentru a putea crea strategii și campanii excelente.

Trebuie să stați și să analizați diferite lucruri, după care să veniți cu idei care pot funcționa efectiv.

Deși veți obține, fără îndoială, beneficii din acesta, poate fi o provocare pentru cineva care nu are mult timp la îndemână să continue cu strategia de marketing a mărcii împreună cu gestionarea operațiunilor companiei.

Pentru a optimiza managementul afacerii, inevitabil veți angaja o persoană specializată în acest sens. Dar să recunoaștem, găsirea unui specialist potrivit a devenit o provocare pentru multe companii și mărci.

Necesită abilități specifice

Cu aproape toată lumea care folosește ideea de inbound marketing, piața acestor servicii a devenit intens competitivă. Elementul fundamental al inbound marketingului este creativitatea și abilitățile tehnice (pentru folosirea unor instrumente).

Deci, dacă doriți să ieșiți din mulțime, trebuie să vă arătați abilitățile în diferite secțiuni, cum ar fi crearea de anunțuri publicitare atractive, oferirea de conținut unic și informativ, website-ul dvs. trebuie să aibă un web design impresionant și multe altele.

Deși există mulți experți care pot oferi ajutor în acest sens, concurența este destul de mare și trebuie să fiți calificați pentru a le înțelege. Dacă sunteți proprietar de afacere, trebuie să cunoașteți în general conceptul pentru a ști ce să cereți specialistului sau agenției cu care veți colabora.

Este scump uneori

Deși conceptul de inbound marketing este mai puțin costisitor decât cel de outbound marketing, uneori, vă poate costa mult.

Acest lucru se poate întâmpla atunci când nu sunteți deloc conștienți de modalitățile de inbound marketing sau dacă nu aveți timp să vă implicați în acesta. Prin urmare, angajați unii furnizori de servicii pentru a face treaba în locul dvs.

Desigur, puteți efectua o căutare rezonabilă, astfel încât să puteți obține furnizorul de servicii potrivit care vă poate oferi serviciile la un preț adecvat. Dar cine nu dorește să aibă cele mai bune opțiuni pentru a obține cele mai bune rezultate?

Deși există dezavantajele enumerate, acestea sunt adesea ignorate din cauza beneficiilor ridicate pe care le oferă acest concept.

În concluzie

Dacă sunteți cineva care a început o nouă afacere înființată, trebuie să vă gândiți foarte mult pentru a supraviețui pe această piață extrem de competitivă.

Într-un astfel de caz, inbound marketingul este una dintre cele mai bune soluții pentru a ajunge foarte rapid la potențialii clienți. Pentru a utiliza strategiile, este foarte important să știm ce este inboung marketing și, de asemenea, să știm despre diferitele sale avantaje și dezavantaje.

Deținerea de informații detaliate despre planul și conceptul de marketing nu numai că vă poate ajuta să înțelegeți cele mai recente trucuri pe care le folosesc mai multe mărci, dar veți putea folosi aceste trucuri pentru ca marca dvs. să devină populară în curând.

Deci, cum veți folosi acest concept pentru a vă crește vizibilitatea și a vă optimiza vânzările? Așteptăm părerile dvs. în secțiunea de comentarii sau pe adresa noastră de contact.

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top
Search