+40 (0) 754 308 781 office[at]seo.org.ro
Servicii de optimizare SEO și promovare pentru motoarele de căutare.
Industria Muzicală, Poate Exista Optimizare SEO în Acest Domeniu?

Industria muzicală, poate exista optimizare SEO în acest domeniu? Muzica face farmece pentru a calma „fiara sălbatică” din noi. Nu este surprinzător faptul că mulți dintre noi o tratează ca pe o parte integrantă a vieții de zi cu zi.

Mai ales atunci când se ia în considerare cât de puternică și plăcută poate fi muzica. Sau cât de importante (sau mai puțin importante) sunt mesajele pe care le transmite. Dar cum să atingi poziții înalte și să faci optimizare SEO pentru industria muzicală?

Industria muzicală este un termen larg care încorporează numeroase componente mai mici. Analizând-o în funcție de marketing, industria poate fi împărțită în două categorii. Prima este dată de website-uri, cum ar fi blog-uri sau pagini cu artiști dedicate muzicii.

Cealaltă este dată de magazine online de muzică. Această din urmă categorie poate fi împărțită în magazine care vând instrumente, echipamente muzicale sau discuri și alte platforme de muzică. Școlile de muzică combină cumva ambele categorii.

În articolul de azi vom încerca să răspundem la întrebarea despre cum să facem optimizare SEO pentru industria muzicală. De asemenea, vedem cum o putem face ținând cont de ambele grupuri menționate mai sus.

Optimizare SEO în industria muzicală: cum NE promovăm?

Cum s-au schimbat industria și metodele de ascultare a muzicii de-a lungul anilor?

Au existat numeroase etape în ceea ce privește mass-media și modurile de a asculta muzică apărute în ultimii 50 de ani. Recordere, discuri de vinil, casete, formate audio-C, primele playere MP3… Toate au făcut posibilă stocarea mai multor fișiere muzicale, păstrând în același timp o calitate a sunetului comparabilă cu cea a CD-ului audio.

Dezvoltarea platformelor de streaming care oferă acces nelimitat la mii de piese muzicale a fost un alt eveniment major în industria muzicală.

Platformele de streaming precum Spotify, Tidal, Apple Music sau Deezer au revoluționat piața muzicală și modul în care ascultăm muzică. Datorită lor, fiecare meloman are acum acces la un număr nelimitat de melodii care se potrivesc cu dispoziția lui.

Asta înseamnă că vânzările de albume muzicale au scăzut drastic?

Din contră! Datele demonstrează că oamenii încă achiziționeză CD-uri și viniluri, chiar și atunci când pot asculta muzică în online. Sentimentul pentru obiectele care permit ascultarea artiștilor dvs. preferați este încă foarte puternic.

La nivel global, vânzările de vinil cresc mai repede decât vânzările de muzică digitală. Chiar dacă cele din urmă constituie, în continuare, principalul segment de piață. Vinilul reprezintă totuși câteva procente din vânzări, iar acțiunile sunt în continuă creștere.

Prin urmare, merită să luați în considerare aceste produse atunci când vă planificați gama și ce cuvinte cheie folosiți pentru optimizarea SEO. Popularitatea crescândă a jucătorilor de discuri poate fi observată și atunci când se analizează ofertele de magazine.

Ce fraze ar trebui să alegeți atunci când faceți optimizare SEO în industria muzicală? Deși frazele cheie generale ca „albume hip-hop” sunt importante, se caută frecvent expresii specifice. Utilizatorii care caută anumite albume muzicale online vor introduce titluri sau nume de artiști în caseta de căutare.

Prin urmare, este crucial să vă concentrați asupra cuvintelor cheie long tail.

SEO local pentru industria muzicală

Efectuați optimizare SEO pentru un magazin de muzică online care are un sediu central și un magazin fizic? Merită să beneficiați de posibilitățile oferite de Google care vă ajută să vă faceți afacerea mai vizibilă la nivel local.

În acest scop, puteți utiliza tehnologia de geolocalizare. Aceasta implică sugerarea celor mai relevante rezultate ale căutării în timp real pentru o anumită interogare, pe baza locației utilizatorului. Google estimează locația în funcție de datele geografice primite de la GPS în smartphone sau de la IP-ul determinat al dispozitivului.

Dacă GPS-ul funcționează corect, veți vedea mai întâi rezultatele căutării locale.

Conform statisticilor, marea majoritate a utilizatori încep cu fraze locale. Prin urmare, această abordare a procesului SEO este o metodă eficientă de a ajunge la clienți. Profitarea de SEO local vă va permite să atrageți toți destinatarii care se află în zona specifică.

Cuvintele cheie locale includ nume de orașe, județe, străzi sau cartiere.

YouTube SEO pentru industria muzicală

Magazinul dvs. vinde albume de muzică, instrumente, gramofoane sau alte produse legate de muzică? Merită să luați în considerare crearea unui canal de YouTube în care să prezentați noutățile oferite, să adăugați recenzii sau să oferiți sfaturi.

O astfel de activitate îi va poziționa pe proprietarii de magazine ca experți în domeniu și va inspira încrederea potențialilor clienți.

Deci, cum să faci optimizare SEO în industria muzicii de pe YouTube? Motorul de căutare al acestei populare platforme funcționează similar cu Google. Se bazează pe algoritmi ale căror cerințe va trebui să le îndepliniți, dacă doriți să reușiți.

Canalul de YouTube vă este principalul mediu pentru a vă promova abilitățile vocale? Acesta doar vă completează afacerea? Indiferent de răspunsul dvs. ar trebui să aruncați o privire la sfaturile de mai jos.

Listă de aspecte care au un impact asupra vizibilității videoclipurilor:

  • titlul videoclipului: împreună cu thumbnail-ul, atrage atenția. Este o idee bună să includeți un cuvânt cheie în titlu. Cu toate acestea, cuvintele folosite trebuie să fie atrăgătoare și să încurajeze potențialii destinatari să acționeze. Titlurile nu ar trebui să fie prea lungi;
  • thumbnail: poate fi fie o captură de ecran din videoclip sau o grafică pregătită special în acest scop. Alegeți o rezoluție optimă și un design atrăgător. Oamenii sunt vizualizatori, deci este mai probabil să dea click pe videoclipul dvs. dacă are o previzualizare specială;
  • descriere: este crucial atunci când vine vorba de a face optimizare SEO pentru videoclipuri. Trebuie să includă cuvinte cheie și informații importante despre material. De asemenea, este o idee bună să oferiți un link către website-ul dvs. sau alt conținut suplimentar;
  • etichete: acceptă optimizarea SEO. Acestea ar trebui să fie legate de conținutul video și de industria specifică;
  • numele fișierului: deși oamenii uită frecvent de acest element, este o parte foarte importantă a SEO pentru videoclipurile de pe YouTube. Ar trebui să includă și cuvinte cheie.

Promovarea muzicii pe social media

Această parte a articolului se adresează persoanelor care creează muzică pentru a trăi din asta. Cu toate acestea, și artiștii care fac primii pași în industrie pot găsi aici câteva sfaturi utile. În primul rând, este crucial să determinați obiectivul activităților dvs.

Dacă doriți să vă faceți doar promovare web, este suficient să creați conținut de calitate și să rămâneți în legătură cu fanii. Pe de altă parte, concentrarea în principal pe vânzări necesită o abordare care este semnificativ diferită.

În ce privește biletele sau albumele muzicale, procesul de optimizare SEO și publicitatea pe social media se pot face în mod similar activităților desfășurate pentru orice magazin. Cu toate acestea, situația devine puțin mai complexă atunci când canalele de socializare ale artistului sunt gestionate de cineva din afara zonei.

Artistul nu mai este credibil și modul unic de comunicare apreciat de fani devine discutabil. Este perfect atunci când profilurile din rețelele de socializare sunt administrate de cineva din apropierea artistului și care cunoaște toate detaliile.

Când promovați un magazin de muzică, puteți continua cu încredere la fel ca pentru orice alt magazin. Utilizați canalul dvs. YouTube ca instrument suplimentar și publicați conținut și pe Facebook, Instagram sau Twitter.

Platforme de streaming și videoclipuri YouTube pe website-uri și blog-uri

Conținutul audio și video afectează popularitatea blog-ului și a website-ului dvs. Astfel, articolele sunt mai atractive pentru destinatari și permit vizualizarea materialelor suplimentare fără a se mai deschide file noi.

Cum trebuie să publicați conținut video sau audio pe website-ul dvs.? Este mai puțin complicat decât ai putea crede. Mai jos puteți vedea câteva sfaturi legate de conținutul YouTube și Spotify.

  • publicarea conținutului de pe YouTube este floare la ureche dacă utilizați WordPress. Doar copiați adresa URL a videoclipului și inserați-o în articol în modul vizual. WordPress va crea automat un player;
  • dacă website-ul dvs. folosește un alt CMS, crearea unui player nu ar trebui să fie o problemă prea mare. Pentru a vă bucura de videoclipurile plasate în conținut, copiați link-ul făcând click pe videoclip cu butonul din dreapta al mouse-ului. Lipiți link-ul copiat în codul paginii;
  • o listă de redare Spotify poate fi utilizată nu numai în industria muzicală. Puteți beneficia de muzică asociată companiei dvs. sau care îi face pe utilizatori să aibă dispoziția potrivită pentru cumpărături. Pentru a introduce lista pe website-ul dvs. trebuie să:
  1. copiați link-ul către lista de redare din contul dvs. Spotify din browser-ul web;
  2. creați un widget pe pagină. Butonul de urmărire vă va permite să partajați lista, iar butonul de redare va genera un widget iframe;
  3. după ce lipiți link-ul în playlist, copiați codul și adăugați-l pe website.

Optimizare SEO pentru industria muzicală: concluzie

Pentru a rezuma, optimizarea SEO pentru industria muzicală ar trebui să se bazeze pe o cercetare aprofundată a cuvintelor cheie. De asemenea, nu trebuie neglijate nici interogările introduse de utilizatorii care caută produse și website-uri specifice.

Obiectivul dvs. este să faceți din pagină destinația utilizatorilor de internet. Indiferent dacă aceștia caută un nou album, un bilet la concert, un instrument muzical sau un CD ce tocmai a fost lansat. „Greii” din industria muzicală online îți oferă o gamă largă de posibilități atunci când vine vorba de publicitatea produselor și a mărcii tale pe platformele lor.

Merită să beneficiați de această oportunitate pentru a crește vizibilitatea și, mai ales, pentru a vă atrage publicul. Industria muzicală evoluează constant. Profitați de acest fapt pentru a crea conținut unic și pentru a vă extinde website-ul cu subpagini valoroase.

De asemenea, puteți profita și de servicii SEO și web design pentru ca afacerea dvs. din mediul online să cunoască o dezvoltare. Intrați în contact cu această agenție SEO. Bonus, vă vom oferi date și despre cum un pachet de advertoriale SEO vă poate duce înaintea concurenței.