+40 (0) 754 308 781 office[at]seo.org.ro
Servicii de optimizare SEO și promovare pentru motoarele de căutare.
KPI, Valorile Din Optimizare SEO Care Trebuie Urmărite Cu Atenție

KPI, valorile din optimizare SEO care trebuie urmărite cu atenție. Evaluați performanța SEO monitorizând un set de valori.

În primul rând, veți putea afișa rezultatele muncii. În al doilea rând, veți ști dacă mergeți în direcția corectă. Mai mult, clienții vor ști pentru ce plătesc și cum sunt aliniați indicatorii de performanță SEO cu KPI ai afacerii.

Acest lucru mă aduce la subiectul principal al acestui articol de blog. Cum măsurăm rezultatele unor servicii SEO, ce trebuie urmărit și de ce?

KPI și valori: care este diferența?

Să presupunem că indicatorii KPI și valorile sunt sinonime. De fapt, nu sunt.

Ce este o valoare SEO?

O valoare SEO este un parametru sau o valoare utilizată de echipele de marketing SEO. Astfel, se pot urmări, monitoriza și compara procesele de optimizare SEO.

Ce este un KPI SEO?

Un KPI SEO (Key Performance Indicator) este o valoare măsurabilă care indică eficacitatea SEO. Determină dacă obiectivul stabilit a fost atins.

Să clarificăm un lucru: indicatorii KPI sunt valori, dar nu toate valorile sunt indicatori de performanță. KPI-urile ar trebui să aibă obiective de afaceri și să fie încadrate în timp.

Cum conectați obiective de afaceri cu optimizarea SEO?

Pentru a alege o valoare SEO de urmărit trebuie să începeți de la obiectivele de afaceri. Nu există o listă universală pentru toate KPI-urile relevante în fiecare afacere. Toate obiectivele SEO diferă în funcție de website, obiectiv de afaceri, resurse și oportunități.

Nu fiecare website trebuie să urmărească fiecare metrică SEO simultan și încă de la început. Urmând acest ghid, veți putea analiza toate valorile pe rând. Puteți adăuga indicatori din ce în ce mai valoroși pe măsură ce ajungeți mai departe.

KPI: cele mai utile 15 valori SEO

1. Clasamentul cuvintelor cheie

Monitorizarea pozițiilor de clasare ale cuvintelor cheie vă ajută să vedeți cum se clasează website-ul dvs. În plus, acestea vă arată poziția în raport cu rivalii dvs. digitali.

Nu este vorba doar de obținerea acelui râvnit loc de top în Google. Este vorba despre o viziune foarte clară asupra poziției pe care doriți să o atingeți. Trebuie să știți unde se află concurenții dvs. și care este dinamica tuturor celor implicați.

Ce să urmăriți:

  • cuvinte cheie cu volum mare. Aceste cuvinte au un potențial ridicat. Pot genera mai mult trafic organic către website, dar sunt de obicei mai competitive și mai dificil de clasat. Cel mai bine este să le grupați într-un singur grup. Puteți să le urmăriți fără a le combinați cu cuvinte cheie cu volum mediu și mic;
  • cuvinte cheie pentru produse. Vedeți cât de bine se clasează produsele dvs. în căutare și care sunt șansele de a obține trafic. Puteți vedea și persoanele care sunt foarte interesate de produsele dvs.;
  • numărul de cuvinte cheie de marcă (volumul căutărilor). Aceste valori ne ajută să vedem dacă acele cuvinte de marcă (și, prin urmare, marca) sunt populare. De regulă, companiile dețin pozițiile de top pentru interogările lor de marcă. Merită să le monitorizăm concentrându-ne pe volumul de căutare și diversitatea cuvintelor de marcă.

2. Rata de respingere

Arată procentul de utilizatori care au vizionat o singură pagină și apoi au părăsit website-ul. Paginile de nivel superior ar trebui să conducă la conversii.

Datele vă oferă o idee despre modul în care utilizatorii interacționează cu website-ul și dacă se ridică la așteptărilor lor. Nu este păcat când te străduiești să conduci oamenii la paginile tale și ei le părăsesc imediat după vizitare?

Acest lucru înseamnă, cu siguranță, că faceți ceva greșit.

Monitorizarea ratei de respingere a paginii de pornire nu e mai puțin importantă. Această pagină, cel mai probabil, nu oferă un răspuns direct la întrebarea utilizatorului. Însă, ar trebui să-i îndrume către secțiunea necesară și să nu revină din nou la bara de căutare.

3. KPI și traficul organic

Valoarea indică traficul de căutare organică sau, mai exact, utilizatorii care provin din motoarele de căutare. În majoritatea cazurilor, urmărirea exclusivă a traficului nu va rezolva ceva.

E mult mai important să monitorizați fluxul de trafic către anumite pagini, precum și dinamica acestuia. Uneori avem nevoie de trafic din anumite țări sau trafic format din utilizatori noi.

Când analizați astfel de trafic pentru raportare luați în considerare obiectivele de afaceri pe care doriți să le atingeți. Analiza traficului în raport cu clasamentele vă permite să înțelegeți pe ce pagini și cuvinte cheie să vă concentrați.

E important să vedeți cât de bine se convertește traficul pe care îl obțineți. Traficul, alături de clasamentul cuvintelor cheie, este un bun indicator al posibilelor probleme pe website. Dacă rata de trafic scade, puteți găsi sursa problemei în timp util.

  1. trafic organic pe paginile țintă. Valoare ce indică traficul organic provenit din motoare de căutare și distribuția acestuia în paginile țintă;
  2. numărul de pagini care obțin trafic organic. Pentru a vedea ce pagini obțin trafic organic, puteți utiliza Google Analytics și Google Search Console;

4. Traficul direct

Această valoare arată vizitatorii ce au venit pe website introducând direct adresa URL în căutare. Poate exista o altă sursă nedefinită (click pe un link într-un PDF, o aplicație mobilă, un e-mail).

Atunci când Google Analytics nu poate defini sursa de trafic, aceasta se încadrează în secțiunea de trafic direct. Dând click pe butonul Trafic direct, veți vedea paginile pe care au ajuns vizitatorii.

Aceste date vă ajută să vedeți ce pagini sunt accesate direct mai des decât altele. Valoarea indică dezvoltarea brand-ului dvs.: dacă primiți mult trafic direct, felicitări! Utilizatorii vă cunosc marca.

5. Traficul de recomandare

Această valoare SEO arată vizitatorii care vin pe website-ul dvs. făcând click pe adresa URL a altui website. Spre exemplu, o platformă de știri de ultimă oră publică un articol care conține link-ul website-ului dvs.

Toți utilizatorii care vin prin acest link vor fi marcați ca trafic de recomandare în GA.

Monitorizarea valorii vă ajută să evaluați punctele forte și neajunsurile strategiei. Creșterea traficului de recomandare duce la un flux de potențiali clienți către website-ul dvs.

6. Numărul de oportunități și KPI

Înainte de a începe să urmăriți numărul de clienți potențiali, definiți ce este un client potențial în cazul dvs. O înscriere, un abonament, o descărcare sau o vizualizare?. Cu alte cuvinte, definiți acțiunea care duce la o vânzare.

După aceea, puteți urmări pur și simplu număra clienții potențiali în funcție de sursă. În acest mod, puteți vedea care dintre aceste surse trimit cei mai calificați clienți pe website-ul dvs.

7. Tranzacții

Valoarea e obligatorie și trebuie urmărită pe toate website-urile de comerț electronic. Pentru a evalua SEO și performanțele de marketing e posibil să nu fie suficient să monitorizați traficul și clienții potențiali.

Cum rămâne cu scenariile când un potențial client finalizează o tranzacție care se ridică la 10 tranzacții obișnuite? Sau, de exemplu, un website poate obține o cantitate imensă de clienți potențiali, dar obține un profit mic.

Din acest motiv, este foarte important să urmăriți tranzacțiile. Rețineți întotdeauna că afacerea nu se referă la oportunități, ci la bani.

Pentru a vă bucura clienții arătați-le modul în care performanța SEO le afectează veniturile. Google Analytics e locul perfect pentru a seta și monitoriza tranzacțiile. Ar trebui să fie cu siguranță un KPI al afacerii dvs.

8. Cantitatea și calitatea backlink-ului

Valoarea afectează în mod direct posibile clasări ale website-ului dvs. Cu cât aveți mai multe backlink-uri de calitate, cu atât aveți șanse mai mari de a crește în clasament.

Pentru a obține o listă completă de backlink-uri aveți nevoie de un instrument special.

Tot ce trebuie să faceți este să introduceți un domeniu și veți primi o listă de backlink-uri analizate. Imaginea la scară largă pe care o obțineți vă ajută să vedeți ce backlink-uri sunt de înaltă calitate.

9. KPI și valorile privind calitatea website-urilor

Nu trebuie să urmăriți aceste valori 24/7 și nu ar trebui să devină obiectivele dvs. de afaceri. Cu toate acestea, e important să le urmăriți în continuare. Sunt strâns legate de crearea profilului de backlink și a autorității website-ului.

Uitați de urmărirea anumitor scoruri. Pur și simplu continuați să le urmăriți dinamica și, în mod ideal, depuneți eforturi pentru a menține o creștere stabilă.

  • DT (Domain Trust) e un scor global de calitate al domeniului. Calculat pe baza unor factori, inclusiv numărul și calitatea domeniilor de referință și ale backlink-urilor;
  • PT (Autoritatea paginii) este un scor de calitate a paginii care măsoară autoritatea unei anumite pagini;
  • Alexa Rank este o valoare a traficului determinată de numărul total de vizitatori unici și de afișări de pagină. Cu cât rangul dvs. Alexa este mai scăzut, cu atât este mai popular website-ul.
  • CF (Citation Flow) arată scorul lui Majestic (între 0-100). Prezice puterea unei adrese URL de la un anumit site. Se bazează pe câte website-uri se conectează la acesta. Citation Flow este utilizat împreună cu Trust Flow;
  • TF (Trust Flow) reprezintă scorul de încredere al Majestic (între 0-100). Este determinat de calitatea link-urilor externe care leagă website-ul.

10. Timpul mediu pe website (durata sesiunii)

Această valoare indică intervalul de timp în care utilizatorul a interacționat cu website-ul. Dacă nu există activitate în 30 de minute, sesiunea se încheie automat. Durata medie a sesiunii e calculată din timpul total pe website pentru vizitatori împărțit la numărul total de vizitatori.

Este extrem de important să monitorizați această valoare. Vă permite să vedeți cât de captivant e conținutul sau să știți cât de atrăgător e pentru utilizatori. Explorarea mai multor pagini ale website-ului dvs. poate fi un KPI de luat în considerare.

11. Paginile de ieșire

Această valoare oferă o listă de pagini pe care oamenii le vizitează chiar înainte de a părăsi website-ul dvs. Pentru a crește rata de conversie și a identifica punctele de abandonare trebuie să aflați zona de exit.

Cu aceste cunoștințe puteți optimiza călătoria utilizatorului de-a lungul website-ului.

12. Vizitatori noi vs vizitatori recurenți

Valoarea arată câți vizitatori noi și câți care revin au ajuns pe website-ul dvs.

Analizând aceste date prin segmente (canale de trafic), veți vedea care canal este cel mai loial. De asemenea, aflați și care dintre acestea au nevoie de un impuls de marketing.

Puteți acorda prioritate vizitatorilor noi sau recurenți (sau ambilor). Vă puteți direcționa toate eforturile către canalul care vă oferă mai mult din ceea ce aveți nevoie.

13. Număr de pagini pe sesiune

Valoarea arată numărul de pagini vizitate de un utilizator în timpul unei singure sesiuni. În unele cazuri, utilizatorii pot găsi ceea ce caută pe prima pagină pe care o accesează, ceea ce este bine.

Dar, în alte cazuri, vizitatorii website-ului pot vizita un număr nedefinit de pagini. Este util să urmăriți această valoare pentru a afla cum utilizatorii vă explorează website-ul.

14. CTR (rata de click)

Rata se calculează luând numărul de click-uri și împărțindu-l la numărul de afișări și înmulțind rezultatul cu 100. De exemplu Click-uri ÷ Afișări * 100. Aceste date vă ajută să vedeți procentajul de afișări care se transformă în acțiune.

15. Rata de conversie este importantă într-un KPI

Valoarea indică rata de realizare a obiectivelor. Motiv pentru care e important să stabiliți obiective corecte. Interacțiuni care vă vor aduce beneficii dvs. și/sau clienților. Rata de conversie se calculează luând numărul total de vizitatori și împărțindu-l la numărul total de conversii.

Monitorizarea acestei valori vă ajută să vedeți cât de bine se convertește traficul de intrare. Mai mult, aceste date vă ajută să evaluați calitatea traficului și să ajustați servicii SEO în consecință.

Stabiliți nu doar obiectivele SEO corecte, ci și obiectivele corecte de conversie.

Cum să urmăriți valorile SEO și să raportați despre KPI

După cum s-a menționat, aveți nevoie de instrumente de măsurare SEO pentru a vă monitoriza eficient performanța:

  • Google Analytics;
  • Google Search Console.

Când vine vorba de comunicarea datelor între agenții (specialist SEO) și clienți, rapoartele rămân soluția de bază. În funcție de cât de bine vă situați în jurul acestor rapoarte SEO, rezultatele vor fi în consecință.

E important să știți cum să prezentați corect informațiile clienților în rapoartele SEO. Rețineți că acestea nu numai că arată rezultatele muncii dvs., ci ajută la ajustarea strategiei SEO viitoare.

Vestea bună este că în zilele noastre nu e nevoie să creați manual rapoarte SEO. Cu platforme specifice puteți avea acces la instrumente de raportare alături de câteva zeci de alte instrumente SEO.

A avea opțiunea de a oferi periodic clienților rapoarte SEO este o caracteristică obligatorie. Puteți programa cu ușurință un moment în care doriți ca clienții să primească rapoartele lor.

Nu mai este nevoie să creați și să trimiteți rapoarte zilnice. Trebuie doar să vă asigurați că raportați cel puțin o dată pe lună, astfel încât clienții să poată vedea dinamica.

Concluzie: alegerea valorilor SEO și KPI-uri

Când măsurați tot ce aveți la dispoziție, acesta este un semn revelator că nu știți ce să măsurați. Iată câteva sfaturi utile pentru a vă ajuta să rămâneți pe drumul cel bun:

  1. găsiți echilibrul între măsurarea a tot ce puteți și urmărirea mai multor valori individuale. Dacă alegeți KPI SEO care nu va fi atins, veți pierde ore prețioase;
  2. creați intervale de timp KPI. E foarte important să aveți un punct de plecare și un termen limită pentru a atinge obiectivele stabilite;
  3. găsiți legătura directă între obiectivul de afaceri și KPI-urile SEO. Rețineți că nișele și afacerile diferite necesită KPI-uri diferite. Nu există listă universal aplicabilă. Nu există valori rele. Doar utilizare necorespunzătoare.
Website-ul nostru utilizează cookie-uri pentru analiza traficului, pentru a vă aminti preferințele pe website-ul nostru și pentru îmbunătățirea experienței cu utilizatorul.
Accept
Privacy Policy