Sari la conținut

MVP, concept, pași și caracteristici pentru oferta de produse

Un produs minim viabil (MVP) poate fi definit ca produsul cu caracteristici suficiente pentru a satisface clienții timpurii ai companiei cu intenția de a oferi feedback și recenzii pentru dezvoltarea viitoare a produsului. Este o formă de testare e unor produse beta.

Produsul minim viabil este o tehnică și o abordare de dezvoltare în care un produs nou este introdus pe piață de către companie. Există câteva elemente de bază, dar suficiente pentru a atrage atenția clienților asupra produsului și a caracteristicilor acestuia.

Produsul final este lansat pe piață, obținând feedback suficient de la utilizatorii inițiali ai produsului. Este cea mai simplă versiune a produsului care poate fi lansată în continuare pe piața țintă.

Un MVP are trei caracteristici principale:

  1. are suficientă valoare încât oamenii sunt dispuși să-l folosească sau să-l cumpere la nivelul inițial de lansare;
  2. acesta demonstrează suficiente beneficii viitoare pentru a reține adoptatorii timpurii ai produsului pe piață;
  3. oferă o buclă de feedback pentru a ghida dezvoltarea viitoare a produsului.

Cheia vitală a acestei tehnici de dezvoltare constă în faptul că presupune că adoptatorii timpurii ai produsului pot imagina produsul final. Ei pot oferi feedback-ul valoros necesar pentru a ghida dezvoltatorii de produse în viitor.

Abordarea sugerează, de asemenea, că produsele tehnice, procurate și utilizate de utilizatorii specifici de pe piață pot fi cele mai potrivite pentru acest tip de tehnică.

Descrierea unui MVP

Este cea mai de bază versiune a produsului pe care compania dorește să îl lanseze pe piață. Prin introducerea versiunii de bază către clienți, companiile doresc să evalueze răspunsul clienților potențiali.

Tehnica facilitează companiile să facă produsul final mult mai bun decât versiunea sa de lansare. Cu ajutorul acestui concept, echipa de cercetare și marketing va afla unde este deficitul produsului și care sunt punctele forte sau punctele sale slabe.

Conceptul de MVP cuprinde trei caracteristici distincte:

  • una este că va avea suficiente caracteristici și atribute pentru ca clienții să cumpere produsul;
  • a doua este că va avea un fel de mecanism de feedback în care utilizatorii ar putea să-și trimită părerile despre produs către companie;
  • în cele din urmă, produsul ar trebui să aibă suficiente beneficii viitoare pentru ca clienții să adopte produsul.

Scopul

Scopul principal și ideea sunt de a obține feedback de la clienți. Acesta va ajuta la realizarea modificărilor și dezvoltărilor dorite în produsul final. Conceptul testează scenariul de utilizare al produsului, deoarece este mult mai util pentru companie să facă modificări în versiunea finală a acestuia.

MVP este un mod inteligent de a:

  • lansa produsul pe piață în cel mai scurt timp posibil;
  • reduce costurile de implementare;
  • testați cererea de produs pe piață înainte de a lansa produsul final;
  • evitați eșecurile și pierderile imense de capital;
  • obțineți informații valoroase despre ceea ce funcționează și ce nu funcționează pentru produs și pentru companie în ansamblu;
  • lucrați direct cu clienții și analizați gustul și preferințele comportamentelor acestora;
  • adunați și îmbunătățiți baza de clienți.

Chiar dacă conceptul de produs minim viabil ar putea părea simplu și ușor în abordarea sa generală, unele companii îi înțeleg în continuare greșit întreaga idee și activitate.

În cazul unui produs perfect, unele companii își pierd atenția asupra valorii și obiectivelor de bază încercând să includă fiecare caracteristică în produs. Și dacă MVP este supraîncărcat cu funcții, compania își poate pierde banii și nu va reuși să reușească poziționarea pe piață.

Exagerarea cu caracteristicile unui MVP

O altă greșeală pe care o fac multe companii este de a exagera cu filtrarea caracteristicilor produsului. Prin această exagerare se elimină funcțiile cheie ale acestuia.

Este foarte crucial să înțelegeți că, dacă aveți un set de funcții de bază nu înseamnă că puteți elibera un produs rudimentar către clienți.

Trebuie să oferiți clienților un produs viabil și funcțional care să le permită să finalizeze întreaga călătorie atingând obiectivele.

După aceea, îi puteți adăuga treptat din ce în ce mai multe funcții pentru îmbunătățirea acestuia. Principiul de aur este că fiecare caracteristică suplimentară sau fiecare nouă versiune a MVP ar trebui să ofere o soluție mai bună clienților. În cuvinte mai simple, cu ajutorul unui MVP se poate îmbunătăți experiența clienților.

Așa cum am menționat anterior, scopul principal al unui produs minim viabil este de a oferi un produs funcțional care să servească nevoile pentru un set de utilizatori. Este, de asemenea, utilizat pentru a obține feedback de la clienți și pentru a le prezenta potențialul afacerii.

Produsul minim viabil oferă, de asemenea, o experiență bogată și de învățare companiilor. Informațiile obținute le permit să afle mai multe despre utilizatorii lor finali și piața țintă pe care doresc să o acceseze.

În plus, stabilește scena pentru dezvoltarea viitoare a produsului. Clarifică pașii succesivi care trebuie luați, indiferent dacă acesta schimbă direcțiile în totalitate sau continuă cu calea de dezvoltare stabilită.

Pași pentru crearea unui MVP

Acești pași reprezintă sistematizarea unui întreg proces. Scopul și obiectivul final este de a oferi un produs cât mai perfecționat și adaptat pentru nevoile clienților.

Identificați și înțelegeți nevoile generale

Identificarea nevoilor generale se transpune în câteva direcții simple:

  • decideți obiectivul pe termen lung al produsului și notați-l;
  • răspundeți la întrebarea simplă și cea mai importantă: „De ce facem acest proiect?”;
  • identificați criteriile de succes care vor indica dacă produsul va avea sau nu succes pe piața țintă.

Găsiți oportunitățile

Primul pas în găsirea și generarea oportunităților este de a desena harta călătoriei clientului:

  • identificați clienții;
  • identificați obiectivul final;
  • identificați toate acțiunile pe care clientul trebuie să le întreprindă pentru a atinge obiectivul final.

În următorul pas ar trebui să creați o listă cu avantaje și dezavantaje pentru fiecare acțiune. În crearea acestei liste trebuie să:

  • notați acțiunea pe care clientul o efectuează atunci când folosește produsul;
  • notați punctele problematice pentru fiecare acțiune;
  • notați câștigurile pentru fiecare acțiune.

În cea de-a treia etapă rezumați toate problemele și câștigurile în declarații de oportunitate. Din acest moment se conturează o imagine de ansamblu a produsului în fața consumatorului.

Decideți caracteristicile cruciale pentru a construi un MVP

Pentru a cizela caracteristicile produsului și a-l îmbunătăți, trebuie să:

  • utilizați declarațiile de oportunitate pentru a finaliza caracteristicile produsului;
  • lucrați la defalcarea caracteristicilor și atributelor de inclus în foaia de parcurs a produsului;
  • utilizați un concept de matrice de prioritizare pentru a acorda prioritate caracteristicilor și atributelor produsului.

Determinarea caracteristicilor și atributelor incluse în produsul minim viabil este o sarcină dificilă. Rețineți că, principalele caracteristici care trebuie incluse sunt singurele caracteristici care sunt conectate la obiectivele și scopurile sale generale.

Membrii echipei principale ai companiei vor trebui să colaboreze pentru a crea un flux de lucru detaliat în procesul general pentru a reprezenta MVP și pentru a acorda prioritate doar caracteristicilor principale și vitale care sunt necesare pentru a duce produsul pe piața țintă.

Caracteristici de evitat în cadrul unui MVP

Există unele aspecte care trebuie evitate în cadrul unui MVP. De regulă, acestea se transformă după o perioadă de timp în obstacole.

Încercați să evitați „suplimentele grozave” care nu servesc niciunui scop real. Aceste caracteristici și atribute pot fi definite ca fiind cele care au doar un scop estetic și nu adaugă valoare.

Copierea fiecărei caracteristici a concurentului dvs. în produs nu este cu siguranță recomandată, deoarece scopul și obiectivul principal este de a dezvolta un MVP care să se alinieze obiectivelor și previziunilor dvs. de afaceri.

Chiar dacă feedback-ul inițial al utilizatorilor și al clienților modelează fiecare etapă a produsului, compania trebuie să continue cu precauție. Implementarea caracteristicilor și modificărilor solicitate de utilizator ar trebui să se bazeze pe cercetări și analize aprofundate în timp.

Gând final

Prin MVP, companiile pot diversifica gama de produse. Datorită acestei tactici, companiile pot lansa produse într-un mod sigur. Este o modalitate eficientă de a livra un produs sau serviciu perfect pliabil pe nevoile clienților.

În esență, poate fi considerată e metodă utilă de cercetare a pieței. După părerea noastră, este chiar una dintre cele mai eficiente. În mod clar, este modalitatea de cercetare cu cel mai bun ROI.

Înapoi sus
Căutare