skip to Main Content
Optimizarea Imaginilor
Link-uri Utile Articole Optimizare

Dacă vă faceți faci timp să găsiți imagini impresionante pe care să le folosiți în conţinut (articole, pagini, produse), veți atrage trafic suplimentar în două feluri:

  • Prin direcţionarea de trafic dinspre căutările de imagini ale motoarelor de căutare
  • Prin accesări sporite din acualizările postărilor pe reţelele de socializare.

Optimizarea imaginilor și popularitatea

Optimizarea pentru căutarea imaginilor pe Google, Bing şi Yahoo!

Când se optimizează un website, majoritatea oamenilor se concentrează pe căutările de text, ignorând numărul vast de căutări pentru imagini, efectuate în fiecare zi. Deşi sunt greu de găsit cifre precise, actualizate, despre popularitatea căutării de imagini, se ştie că în 2018, Google Images, genera zilnic peste două milliarde de vizualizări. Chiar şi fără cifre exacte, e clar: căutarea de imagini este uriaşă.

Pentru că Google este de departe cel mai mare motor de căutare, ne vom concentra pe cum funcţionează opţiunea sa de căutare pentru imagini, dar Bing şi Yahoo! sunt similare. Google afişează în două feluri imagini în cadrul căutării de imagini. În primul rând, când o poză e accesată din motorul de căutare, este afişată o versiune mărită, împreună cu linkuri către site-ul care o găzduieşte și câteva informații de licență.

În al doilea rând, imaginile apar adesea în căutările normale pe web – în special pentru produse şi acele imagini sunt legate direct de website-ul gazdă. Motoarele de căutare decid pentru care cuvinte ar trebui să fie adăugate o imagine pe baza a trei aspecte:

1. Numele imaginii

Aplică imaginii un nume potrivit, descriptiv şi separă fiecare cuvânt cu o cratimă (nu este permisă pauza/spațiul între cuvinte). Un nume ca servicii-seo-ieftine.jpg este mult mai eficient decât DSC_3697.jpg, care nu ajută la nimic.

2. Textul care are un link către imagine sau care o descrie

Când adăugați o imagine la un articol, mai pierdeți câteva secunde ca să vă asigurați că descrierea „alt tag” şi „title”, din etichetele imaginii  (codul HTML), folosesc o sintagmă care descrie imaginea. În cazul numelui imaginii de mai sus ar trebui să fie – alt=”Servicii SEO Ieftine” și title=”Servicii SEO Ieftine”.

În WordPress, poţi să faci asta completând căsuţele Title (Titlu), Alternate Text (Text alternativ) şi Caption (Legenta), care apar când introduci o imagine într-o postare, WordPress îţi generează codul HTML. Dacă adăugați manual etichetele imaginii, ar trebui să respectați formatul enumerat mai sus.

Nu ar trebui să faceți nici o etichetă prea lungă. Etichetele „alt” n-ar trebui să aibă mai mult de câteva cuvinte. Etichetele de titlu pot să fie mai lungi – până la circa 70 de caractere.

3. Textul în zona paginii de lângă imagine

Încearcă să adaugi un text descriptiv în postare, lângă imagine sau ca legendă (descriere). In cazul imaginii de mai sus, textul de lângă imagine prezintă serviciile SEO, ieftine – despre asta era vorba în titlul imaginii.

Important: Pentru a beneficia de optimizarea căutării de imagini, imaginile trebuie găzduite pe propriul website. Dacă pui un link către o imagine de pe Facebook, de exemplu, Facebook va primi linkul din Google, nu Dvs.

Folosirea imaginilor pentru a primi mai multe distribuiri pe reţele de socializare

Ați auzit probabil că postările şi actualizările care au imagini impresionante, sunt distribuite pe reţelele de socializare, mai mult decât cele cu imagini plictisitoare, sau mai rău, postări fără imagine. Dar ați putea fi surprins la cât de mult contează acest lucru. Conform unui sondaj făcut de Kissmetrics*, postările cu imagini primesc pe Facebook cu 73% mai multe aprecieri, cu 104% mai multe comentrii şi cu 90% mai multe accesări decât cele fără imagini.

Pentru cele mai bune rezultate, foloseşte imagini legate de subiect cu adevărat impresionante, amuzante sau frumoase. Asigură-te că ai verificat imaginea, că arată bine chiar şi când e redusă la dimensiunea thumbnail (miniatură). Ţineți minte că nu trebuie să folosiți doar o poză – o ilustraţie bună poate fi la fel de eficientă.

Când distribuiți un link pe Google+ sau pe Facebook, formularul de actualizare include automat imaginile publicate în postare. Dacă nu vezi imaginea corectă în previzualizarea actualizării, apasă pe săgeţile de lângă previzualizarea imaginii pentru a selecta imaginea care să fie folosită.

Dacă site-ul tău foloseşte multe imagini, ia în considerare adăugarea unui buton Pin it, pentru a le permite utilizatorilor de Pinterest să adauge cu uşurinţă imagini pe panourile lor. Pinterest poate fi un mare aducător de trafic, pentru imagini inspiraționale sau educative – în special fiindcă fiecare pin şi repin al imaginii tale va include un link înapoi către site-ul tău.

Găsirea imaginilor bune

Unul dintre cele mai bune locuri în care se găsesc imagini gratuite pentru folosire în articole, pagini sau produse, este secţiunea Creative Commons, de la Flickr. Condiţia de folosire pentru majoritatea imaginilor din Creative Commons, este un link către imaginea respectivă, aşa că trebuie să te asiguri că-l incluzi în imagine sau la sfârşitul postarii.

Poţi să foloseşti asta şi drept cale de a obţine linkuri în plus, vizitând pagina fotografiei de pe Flickr, adăugând un comentariu în care să-i mulţumeşti fotografului pentru imagine şi incluzând un link către locul unde îşi poate vedea imaginea în folosintă. Pe lângă generarea unui link către site-ul tău, este o curtoazie în plus, pe care mulţi fotografi o apreciză.

SEO

Consultant SEO, Tănase Dorel - specializat în servicii SEO și Web Design. Activ în domeniul SEO și Web Design, din anul 2004. Articolele publicate pe website-ul nostru sunt scrise pentru orice nivel SEO. Ele se concentrează pe strategii pe care oricine le poate aplica și care nu vor aduce nici o interdicție din partea motoarelor de căutare.

Lasă un răspuns

You're currently offline