+40 (0) 754 308 781 office[at]seo.org.ro
Servicii de optimizare SEO și promovare pentru motoarele de căutare.
Pagini, Ghidul De Optimizare SEO
Articole Optimizare
1. AMP (Accelerated Mobile Page)
2. Optimizarea unui Blog
3. Despre SEO, în 2019
4. Serviciile SEO și Afacerile din mediul Online
5. Social Media Marketing și SEO

Pagini, ghidul de optimizare SEO pentru a le găsi pe un website. Trebuie să fim conștienți de toate paginile web care sunt indexate de motoarele de căutare.

Dar aceste informații nu sunt suficiente.

Este esențial să cunoaștem toate paginile care nu sunt vizibile.

Obțineți o listă cu toate paginile web ale unui singur website. Vă va permite să obțineți o imagine de ansamblu completă a website-ului respectiv.

Astfel, o să puteți să îl „curățați” pentru un succes SEO la înălțimea așteptărilor.

În acest articol de pe blog vom analiza de ce trebuie să puteți găsi toate paginile ale unui website.

Cum puteți face asta exact și cum să procedați odată ce aveți o listă cu toate paginile web.

De ce este important să găsim pagini pe un website

Motoarele de căutare introduc constant algoritmi și aplică penalități manuale pe pagini și website-uri.

Deci, dacă nu aveți o înțelegere completă a tuturor paginilor ajungeți pe un câmp minat SEO.

Pentru a evita un regres grav, trebuie să fiți atenți la toate paginile care alcătuiesc website-ul dvs. Procedând astfel, vă va permite să descoperiți pagini despre care știați deja.

Cu toate acestea, vă va ajuta să găsiți și pagini uitate. Pagini despre care nu aveați idee că există și care altfel nu puteau fi vizualizate.

Scenarii posibile când trebuie să găsiți diverse pagini

Există mai multe scenarii posibile când trebuie să găsiți toate paginile unui website, cum ar fi:

  • schimbarea arhitecturii website-ului printr-un nou web design;
  • găsirea și eliminarea paginilor duplicat/redundante;
  • trecerea website-ului la o nouă structură de legături permanente. Redirecționarea 301 a paginilor către adrese URL noi;
  • verificarea validității atributelor hreflang, a etichetelor canonice și noindex;
  • configurarea legăturii interne;
  • crearea unui sitemap XML sau a fișierului robots.txt.

Obținerea unei liste cu toate paginile web care pot fi accesate nu este o sarcină atât de dificilă.

Pe de altă parte, o listă cu pagini pierdute, uitate și orfane este o cu totul altă poveste. Ne vom concentra mai în profunzime asupra acestei chestiuni.

O pagină orfană este o pagină web fără legături interne către aceasta. Cu alte cuvinte, astfel de pagini nu au „pagină părinte”.

Și fără părinte, nu primește nicio autoritate, fiind lăsate fără niciun context.

Motoarele de căutare nu le vor putea evalua.

De exemplu, să zicem că ați reproiectat website-ul dvs. SEO WordPress. Ați eliminat accidental singurul link către o pagină, fără a șterge pagina în sine.

În consecință, veți avea o pagină care nu este conectată la website. Performanțele sale SEO vor fi periclitate foarte mult.

Cu toate acestea, nu doar căutăm să găsim pagini fără nicio legătură internă. Urmărim, de asemenea, alte pagini, cum ar fi duplicatele.

S-ar putea să fi scăpat din atenția dvs. într-un alt mod.

Cauzele comune ale paginilor abandonate

Cele mai comune motive pentru care pot apărea pagini orfane, pierdute și uitate pe website-ul dvs.:

  1. pagini de destinație dedicate specifice unei campanii;
  2. pagini de test create pentru teste împărțite;
  3. pagini care au fost eliminate din structura legăturii interne, dar nu au fost șterse;
  4. pagini incluse în sistemul CRM anterior;
  5. pagini generate ca urmare a utilizării incorecte a unui CMS;
  6. pagini pierdute în timpul migrației website-ului;
  7. pagini șterse din categoria de magazine online.

Nu utilizați „http” sau „https” ori „www sau non-www„, în mod constant pe fiecare pagină a website-ului?

Acesta a fost făcut public? Se poate ajunge la noi pagini abandonate.

Vreți să vedeți dacă totul este configurat așa cum ar trebui să fie pe website-ul dvs. Introduceți în browser toate variantele diferite ale paginii dvs. de pornire.

Fiecare opțiune trebuie să redirecționeze către aceeași adresă URL.

Pentru a fi în siguranță, ar trebui să încercați aceeași tactică în alte câteva pagini ale aceluiași website.

Asigurați-vă că redirecționările website-ului dvs. sunt configurate corect în fișierul .htaccess.

Ați conceput o pagină web cu scopul final de a obține o clasare ridicată organic.

Verificați dacă este legată corect de website-ul dvs. Este important să primească autoritate și să aibă șansa de a fi descoperită.

Folosirea instrumentelor pentru a găsi pagini

Când vine vorba de a găsi toate paginile web care aparțin unui singur website vom folosi două instrumente:

  • Google Analytics pentru a descoperi toate paginile care au fost vizitate vreodată;
  • Google Search Console pentru a descoperi pagini vizibile doar pentru Google.

Găsirea tuturor paginilor cu afișări prin Google Analytics

Crawler-urile sunt proiectate în mod inerent pentru a parcurge pagini. Acestea pot fi accesate exclusiv prin link-uri interne sau sitemap.

Acestea nu sunt capabile să găsească pagini orfane.

Din acest motiv, ar trebui să urmăriți astfel de pagini, studiind cu atenție datele din Google Analytics. Există o singură condiție.

Website-ul dvs. trebuie să fie conectat la contul dvs. Google Analytics din start.

Astfel, se vor putea colecta date în culise.

Logica de aici este simplă. Dacă cineva a vizitat vreodată orice pagină a website-ului, Google Analytics are datele care să demonstreze.

Aceste vizite sunt făcute de oameni. Ar trebui să ne asigurăm că ele servesc unor servicii SEO sau de marketing digital.

Începeți accesând Comportament → Conținut website → Toate paginile. Acum, căutăm pagini dificil (aproape imposibil) de găsit navigând pe website.

În consecință, nu vor avea multe afișări. Aproape deloc, de fapt.

Apoi, faceți click pe „Vizualizări pe pagină” pentru a obține săgeata în sus. Sortați adresele URL ale paginii, de la cele cu mai puține afișări, la cele cu mai multe afișări.

În cele din urmă, paginile cel mai puțin vizitate vor fi văzute în partea de sus a listei.

Website-ul dvs. a funcționat de ceva timp? Setați intervalul de timp la o perioadă de dinainte de conectarea website-ului la Google Analytics.

Aveți în vedere problema eșantionării datelor.

Acum derulați în jos până când vedeți pagini ce au avut mai multe vizite decât paginile orfane. Este locul în care ar trebui să vă opriți.

Am sortat pentru a observa paginile de la cele mai puțin vizualizate la cele cu un trafic crescut. Toate paginile orfane ar trebui să fie acolo.

După ce ați făcut acest lucru, exportați datele într-un fișier .csv.

Ce să faceți cu paginile orfane

Înainte de a face orice altceva, trebuie să vă uitați la fiecare pagină orfană. Înțelegeți imaginea de ansamblu.

Rolul ei în website-ul dvs. și în eforturile de marketing de conținut. În acest fel, veți putea decide ce să faceți.

Aveți trei modalități de abordare a situației:

  • păstrați pagina, adăugând link-uri interne la ea și găsind locul potrivit pentru ea în website;
  • lăsați-o neatinsă dacă este o pagină specifică de campanie, dar adăugați o etichetă noindex;
  • ștergeți pagina, dar configurați o redirecționare 301.

Pentru a vă asigura că aveți toate zonele acoperite, puteți rula procesul ulterior, folosind date actualizate.

Găsirea tuturor celorlalte pagini prin Google Search Console

Acum știm să găsim și să gestionăm toate paginile website-ului care au avut vreodată vizitatori umani.

Să ne uităm la paginile care nu au fost acoperite în etapele anterioare. Ne referim la cele care sunt accesibile doar pentru Google.

Vom folosi date furnizate în contul Google Search Console pentru a realiza acest lucru.

Începeți prin a deschide contul și a merge la „Coverage”. Apoi, asigurați-vă că selectați „All known pages” în loc de „All submited pages”.

În acest mod, permiteți să se vizualizeze doar paginile „Valide”.

Procedând astfel, veți obține două liste de pagini care au fost indexate cu succes de către motorul de căutare.

Indexate, care nu sunt trimise în sitemap și Trimise și indexate.

Lista completă a paginilor din cele două categorii

Faceți click pe o listă pentru a o extinde. Obțineți lista completă a paginilor care se încadrează în una dintre aceste două categorii.

Faceți-vă timp pentru a studia îndeaproape toate paginile enumerate acolo.

Vedeți dacă puteți găsi pagini care nu au fost colectate în cele două etape anterioare. Dacă există, asigurați-vă că sunt configurate corect în cadrul website-ului dvs.

Acum, să selectăm „Excluded”. Vizualizați doar acele pagini care nu au fost indexate intenționat și nu vor apărea pe Google.

Din păcate, aici va trebui să faceți o mulțime activități, manual.

Pe măsură ce derulați în jos, veți vedea mai multe liste de pagini excluse. Puteți vizualiza pagini cu redirecționări, pagini excluse de eticheta „noindex”, cele blocate de rotobs.txt ș.a.

Parcurgerea fiecăreia dintre ele vă va oferi acces nefiltrat la fiecare pagină a website-ului dvs.

Comparați datele paginilor orfane cu datele din aceste liste. Veți obține o imagine de ansamblu cuprinzătoare a tuturor paginilor website-ului dvs.

Vă recomand să repetați acest proces o dată sau de două ori pe an. În acest mod puteți găsi pagini noi care s-ar putea să se fi îndepărtat de dvs.

Concluzie

Un bot al motorului de căutare trebuie să scaneze complet un website. Pentru a face acest lucru, trebuie să urmeze legăturile interne una câte una.

O pagină web nu este legată în niciun fel de website, fie accidental sau intenționat.

În acest caz, nici motoarele de căutare, nici oamenii nu vor putea ajunge la ea. Acest lucru nu este bine pentru performanța SEO a website-ului.

Poate sunteți un proprietar de website sau o agenție SEO responsabilă pentru un website.

Analizarea tuturor paginilor unui anumit website vă poate ajuta. Descoperiți pagini valoroase despre care ați putea să fi uitat.

Asigurați-vă în mod regulat că sunteți la curent cu toate paginile website-ului dvs.

Inclusiv pe paginile orfane, astfel încât să vă mențineți în vârf eforturile de marketing și optimizare SEO.