+40 (0) 754 308 781 office[at]seo.org.ro
Servicii de optimizare SEO și promovare pentru motoarele de căutare.
Personalizarea, Cum Funcționează Căutarea Specifică în Google
Articole Optimizare
1. AMP (Accelerated Mobile Page)
2. Optimizarea unui Blog
3. Despre SEO, în 2019
4. Serviciile SEO și Afacerile din mediul Online
5. Social Media Marketing și SEO

Personalizarea, cum funcționează căutarea specifică în Google.

Sarcina este de a oferi utilizatorilor cele mai relevante rezultate, rapid și eficient. Puteți vizita website-ul nostru de cursuri SEO.

Pentru a face posibil acest lucru, Google colectează datele utilizatorului. Aici se realizează personalizarea rezultatelor pentru fiecare utilizator în parte.

Acest articol de pe blog își propune să explice motivele care stau la baza acestui fenomen. De asemenea vă oferim și diverse recomandări.

Modul în care Google vă poate transmite rezultate de căutare nepersonalizate trebuie cunoscut.

Personalizarea: ce factori afectează rezultatele căutării?

1. Rezultatele căutării depind de locația curentă a unui utilizator

Oamenii aflați în orașe și țări diferite vor vedea rezultate diferite pentru aceleași întrebări.

Depinde de interogarea particulară care vor fi rezultatele căutării, în funcție de coordonatele hărții.

De exemplu, poate că este vorba despre găsirea unor servicii locale pentru o structură website.

Localizarea va afecta semnificativ rezultatele unor asemenea servicii SEO.

Diverse instrumente specifice pot afișa rezultate pentru orice regiune geografică. Pentru o țară, un oraș, un județ etc.

Aceste rezultate sunt exacte, dar pot diferi de rezultatul obținut direct de la Google.

Principalele motive care stau în spatele acestei situații:

  • „filtrul cu bule” format din preferințe de limbă, istoricul de navigare, istoricul căutărilor și alți factori. Vom intra în detalii în paragrafele următoare;
  • în timp ce configurează un tracker, un utilizator selectează verificarea rangului pentru o țară. Obține rezultate medii pentru o țară. Dar, în timp ce caută manual, utilizatorul primește rezultate pentru un județ sau chiar un oraș. Înseamnă că zonele geografice ale clasamentelor de monitorizare nu coincid. Astfel, utilizatorii pot vedea clasamente diferite pentru aceleași cuvinte cheie;
  • „furtuna SERP”. Citiți mai multe despre asta în cele ce urmează.

2. Motoarele de căutare iau în considerare întrebările anterioare ale unui utilizator

Rezultatele căutării depind direct de ceea ce am căutat astăzi și de ceea ce căutăm de obicei.

Motorul de căutare ia în considerare atât istoricul nostru de căutare pe termen scurt, cât și pe termen lung.

Puteți urmări modul în care funcționează personalizarea consultând sugestiile de căutare și în SERP.

Istoricul de căutare al fiecărui utilizator este unic. De aceea, două persoane care stau la aceeași masă pot vedea rezultate diferite pentru aceleași întrebări.

Cu toate acestea, un instrument specializat arată rezultate pure. Acestea nu sunt influențate de istoricul prealabil al utilizatorului în ceea ce privește căutarea.

Există și alți factori care definesc SERP-ul. Să dezvoltăm mai mult această situație particulară.

3. Istoricul de navigare-website-urile pe care le preferăm devin mai relevante

Cu toții avem website-uri pe care le vizităm destul de mult, zilnic. Platforme de cursuri SEO gratuite sau de web design pentru interfața unui website.

Blog-uri profesionale, rețele de socializare, servicii ale unor magazine online.

Motorul de căutare știe despre asta și vă plasează website-urile preferate pentru dvs.

Un utilizator are un cont personal în serviciile de poștă ale motoarelor de căutare (de exemplu, Gmail). Datele colectate despre el vor fi și mai exacte.

Motoarele iau în considerare nu numai vizitele directe ale website-ului. Ci și modul în care un utilizator interacționează cu un website.

Timpul petrecut pe website, numărul de pagini vizitate, cât de des este vizitat website-ul etc.

În comparație, un instrument specializat arată datele de clasare pentru un utilizator imaginar.

Acesta nu a folosit niciodată înainte, de exemplu Google sau Bing.

Este singura modalitate de a vedea un SERP real. Cât de relevante sunt website-urile pentru o interogare conform estimării motoarelor de căutare.

4. Rezultatele variază în funcție de personalizarea interogărilor și a browser-ului

Limba unei interogări, limba browser-ului utilizatorului, versiunile preferate ale website-urilor.

Motoarele de căutare iau în considerare toți acești factori atunci când personalizați rezultatele căutării.

De exemplu, sunteți un vorbitor nativ de română, dar uneori trebuie să găsiți informații în germană.

De asemenea, citiți în mod regulat surse de știri în limba germană. Alegeți germana ca limbă preferată atunci când vizitați unele website-uri sau citiți articole în Wikipedia.

Nu greșiți, motoarele de căutare au notat acest comportament și aleg website-urile germane pentru dvs. Mult mai des decât pentru alți utilizatori.

Google ține cont și de setările de limbă ale contului dvs. Gmail.

5. Motorul de căutare poate avea acces la conexiunile sociale ale utilizatorului

Google a început mai întâi experimente pentru a atrage factori sociali. Se dorea formarea de rezultate ale motorului de căutare.

Primele încercări nu au reușit.

În 2008, utilizatorii au primit posibilitatea de a vota website-urile. Mai apoi, de a elimina adrese neinteresante sau de a adăuga website-urile care vă plac prin comentarii.

Totuși, acest proiect (SearchWiki) a fost închis jumătate de an mai târziu.

În 2010 au încercat să voteze website-urile dvs. preferate cu asteriscuri, dar această idee nu s-a lipit.

Însă, utilizatorii browser-ului Google Chrome au reușit să își facă propriile rezultate ale motorului de căutare.

Aceștia blocau doar website-uri nedorite. Aceste statistici cu website-uri blocate au fost colectate pentru clasamentele generale.

În sfârșit, la finalul anului 2011, rețeaua socială Google+ a fost finalizată. Aceștia au ales să voteze website-uri cu butonul +1.

În ianuarie 2012 Google a anunțat funcția „Search Plus Your World”. Astfel, toți utilizatorii înregistrați au obținut rezultate ale motorului de căutare cu statisticile intereselor lor.

De asemenea, erau cuprinse și recomandările prietenilor lor.

Personalizarea pentru căutare a fost activată implicit pentru toți utilizatorii Google

Google nu face niciun secret din asta. Dacă sunteți un utilizator de Google+ activ, sistemul folosește datele profilului dvs.

De exemplu, interesele, profesia, date de contact, chiar și datele demografice (sex, vârstă, locație).

Acestea apar atunci când se generează rezultatele interogării.

Chiar și preferințele prietenilor unui utilizator pot afecta datele din SERP.

Google crește clasamentul website-urilor preferate de un grup de oameni uniți prin semnale sociale.

Google a încetat de mult să fie doar un motor de căutare. A devenit habitatul nostru online cu browser-ul, căsuța poștală și platforma de socializare.

Hărți, agregatoare și multe alte servicii.

Prin toate aceste servicii suplimentare, motorul de căutare funcționezeză mai bine.

Permite sistemului să colecteze un pachet de date complet pentru a oferi răspunsuri mai bune la solicitări.

Cu toate cele spuse mai sus, personalizarea nu este singurul lucru care afectează SERP.

6. Alți factori în personalizarea rezultatelor căutării

Filtrele căutării

Rezultatele căutării pot fi transformate ocazional prin filtre. Se poate ca utilizatorul să le fi setat cu ceva timp în urmă și să le fi uitat complet.

Asigurați-vă, așadar, că dezactivați căutarea personalizată. Perioade de timp, setări de limbă, căutare sigură.

Sincronizare târzie a datelor de la Google

Google folosește o mulțime de servere localizate în diferite părți ale lumii.

Datele dintre aceste servere sunt, desigur, sincronizate corespunzător.

Cu toate acestea, în unele cazuri, sincronizarea poate dura ceva timp.

Așadar, dacă vedeți rezultate diferite în SERP și în tracker-ul de rang, dați-i un pic mai mult timp.

Actualizări de algoritm

Fiecare dintre noii algoritmi de căutare din Google „zguduie” dramatic SERP-urilie.

Prin urmare, nu vă verificați clasamentele imediat după anunțarea noului algoritm.

Păstrați-vă calmul și încercați să monitorizați clasamentul website-ului dvs. în câteva zile.

Typos

Dacă interogarea este scrisă greșit, rezultatele vor fi diferite.

Prin urmare, atunci când creați un proiect, asigurați-vă că descărcați o listă de cuvinte cheie ortografiate corect.

Și, bineînțeles, corectați cuvântul cheie pentru care doriți să verificați clasamentele manual.

Personalizarea rezultatelor de căutare pe diferite dispozitive

Rezultatele căutării pe mobil, tabletă și desktop pot diferi semnificativ.

Într-un instrument specializat puteți vizualiza rezultatele, atât pentru desktop cât și pentru mobil.

Rețineți acest aspect atunci când comparați rezultatele pe care le vedeți.

În general, acestea sunt principalele motive pentru care datele de clasare pot diferi de ceea ce vedeți în căutare.

Să aruncăm o privire asupra modalităților de neutralizare a personalizării.

În același timp, să vedem cum putem obține date mai precise de la motorul de căutare.

Cum se poate dezactiva personalizarea?

Modul incognito

Primul lucru pe care îl puteți face pentru a evita rezultatele personalizate e să deschideți o filă incognito.

În Google Chrome puteți face acest lucru prin comanda rapidă Ctrl+Shift+n sau ⌘+Shift+n pentru Mac OS.

Căutarea în fila incognito nu ține cont de istoricul de căutare și de navigare.

Dar chiar și atunci când folosim un mod incognito, Google cunoaște unele date personale.

De exemplu, locația noastră și limba unui browser pe care îl folosim.

Același lucru este valabil pentru orice alt motor de căutare, de exemplu Bing sau YouTube.

Opriți motoarele de căutare să utilizeze datele dvs. private

Deschideți-vă contul Google și accesați setările de căutare. În secțiunea „Rezultate private” alegeți opțiunea „Nu utilizați rezultate private”.

Ștergerea istoricului căutării, ștergerea memoriei cache și a cookie-urilor

Fiecare browser are propriul algoritm de ștergere a cookie-urilor și de ștergere a memoriei cache.

În Google Chrome puteți face acest lucru în felul următor:

  • faceți click pe meniu și selectați „Mai multe instrumente” → „Ștergeți datele de navigare”;
  • indicați perioada pentru care doriți să ștergeți datele;
  • alegeți câmpurile „Istoricul navigării”, „Cookie și alte date ale website-ului” și „Fișiere și imagini în cache”. Mai apoi, faceți click pe „Ștergeți datele”.

Cum puteți vedea rezultatele Google pentru o altă regiune?

Google arată rezultatele strict pe baza locației utilizatorului. Motorul de căutare îl determină prin IP, locație și istoricul căutării.

Puteți vedea cum Google definește locația dvs. în partea de jos a oricărui SERP.

Dacă Google definește locația dvs. incorect, puteți actualiza informațiile urmând instrucțiunile.

În mod oficial, Google are opțiunea de a configura regiunea de căutare. Puteți selecta țara pentru care doriți să obțineți rezultate.

Pentru a face acest lucru, conectați-vă la contul dvs. Accesați setările de pe pagina principală Google și selectați țara.

Cu toate acestea, această oportunitate este numită „formală” dintr-un motiv foarte bun.

Google va localiza în continuare SERP pe baza înregistrărilor de căutare și navigare. Mai ales atunci când vine vorba de interogările locale.

Există instrumente care ajută utilizatorii ce doresc să vadă rezultatele Google pentru o altă locație.

Permit utilizatorilor să vadă rezultatele căutării furnizate de principalele motoare de căutare. Pentru orice țară, județ, oraș sau orice locație.

Trebuie doar să introduceți o interogare, să alegeți o limbă și o locație.

Afișarea rezultatelor din căutare pentru diferite dispozitive

Doriți să vedeți rezultatele din SERP pentru diferite dispozitive?

Marcați previzualizarea anunțurilor Google pentru câmpurile destinate dispozitivelor. Alegeți pentru ce dispozitiv doriți să vedeți rezultatele.

În cele din urmă, veți vedea un SERP curent cu rezultate organice și plătite pentru o locație aleasă. De asemenea, rezultatele sunt corelate și pentru un anumit dispozitiv.

Chiar și atunci când folosim schimbătorul de locații, Google vede limba browser-ului nostru.

Cu toate acestea, instrumente diverse dau rezultate mai exacte decât cele pe care le obțineți folosind VPN.

Țineți minte! Cheia pentru o monitorizare eficientă a clasamentelor este să fiți atenți la detalii.

Asigurați-vă că în setările instrumentelor ați ales o locație corectă și un canal de căutare necesar. Desktop sau mobil, în funcție de preferințe.

Dacă toate setările sunt corecte, șansa de a obține rezultate greșite este redusă la minim.

Personalizarea căutărilor: rezumat

Personalizarea căutărilor afectează în mod semnificativ rezultatele, urmărind mai multe grupuri de date. Știm deja următoarele informații:

  • istoricul căutărilor, atât cele pe termen scurt, cât și cele pe termen lung;
  • istoricul de navigare. Motoarele de căutare iau în considerare interesele pe termen scurt ale utilizatorilor. De asemenea, sunt colectate și interesele permanente ale acestora;
  • preferințele de limbă dintre interogări, website-uri vizitate, browser etc.;
  • semnale sociale prin utilizarea unor valori comportamentale în Google+ și alte servicii subsidiare;
  • locația.

Se poate încerca neutralizarea unui astfel de „balon de filtre”.

Puteți folosi modul incognito, șterge memoria cache, datele din căutare și istoricul de navigare.

De asemenea, puteți folosi diverse instrumente prezente pe internet care să vă vină în ajutor.

Important de reținut! Dacă totuși obțineți rezultate care diferă de cele din aceste instrumente, verificați parametrii de analiză.

De exemplu, regiunea, dispozitivul, ortografia cuvintelor cheie, alegerea motorului de căutare etc.

Concluzie

  1. Google nu dezvăluie informații complete despre algoritmii de clasament utilizați. Există factori de căutare despre care nu știm;
  2. există factori de randomizare în SERP care nu pot fi controlați. De exemplu, rezultatele căutării se schimbă după actualizările algoritmului. Se poate întâmpla asta din cauza sincronizării lente a datelor între servere.

Nu vă mirați dacă rezultatele din unele instrumente diferă ușor de clasamentele pe care le vedeți în Google.

Există mai multe motive pentru asta, iar personalizarea este doar una dintre ele.