+40 (0) 754 308 781 office[at]seo.org.ro
Servicii de optimizare SEO și promovare pentru motoarele de căutare.
Recenzii, Cum Să Lăsați Comentarii și De Ce Aveți Nevoie De Ele

Recenzii, cum să lăsați comentarii și de ce aveți nevoie de ele. Ce faci când găsești ceva online și nu te poți decide asupra achiziției? Așa este, faci puține „săpături” și citești recenzii online.

Sigur, puteți accesa website-ul producătorului pentru a obține mai multe informații. Dar există oameni care își alocă timp să scrie o recenzie sau să înregistreze un videoclip.

Despre publicitatea video puteți citi în articolul respectiv.

Putem afla de „nuanțele” unor produse despre care producătorul nu transmite informații în mod convenabil. Drept urmare, suntem capabili să luăm decizii în cunoștință de cauză, raționale.

Adevărat, toți cei care scriu recenzii online ca o forță a obișnuinței ajută la îmbunătățirea culturii consumatorilor. Anunță mărcile că ceva nu este în regulă cu oferta lor.

În plus, recenziile avertizează clienții cu privire la posibilele capcane ascunse. Îi ajută să găsească exact ceea ce caută în marea vastă de opțiuni concurente.

Deci, să începem o călătorie pentru a afla cum să scriem o recenzie excelentă. Ce să menționăm în ea și ce exemple de bune practici să urmărim. Acest articol de blog este oferit de agenția de optimizare SEO.

De ce SCRIU oamenii recenzii

Pe scurt, oamenii lasă recenzii din două motive principale. Fie sunt extrem de mulțumiți de experiența lor, fie a fost un dezastru absolut.

Această ipoteză este confirmată de platforma de recenzii online Trustpilot. S-a analizat de ce oamenii scriu recenzii și s-au identificat 5 motive principale:

  1. exprimați dezamăgirea dacă experiența utilizării produsului/serviciului a fost negativă;
  2. laudă compania dacă experiența a fost pozitivă și, prin urmare, ajută la dezvoltarea acesteia;
  3. exprimați sentimente și inspirați-vă din procesul de recenzare;
  4. obțineți recunoaștere și recunoștință pentru cunoștințe/experiență/gust;
  5. obțineți sentimentul de comunitate și sunteți capabili să împărtășiți experiențele personale cu alte persoane.

Interesant este că acest lucru coincide cu motivele pentru care oamenii citesc recenzii. Consumatorii înțeleg că recenziile sunt scrise cu onestitate și pasiune.

Apelează la ele ca la o sursă credibilă de informații. Comunitatea de recenzii e una care se auto-servește și care urmărește să informeze mai bine viitorii consumatori.

Ceea ce face o recenzie să fie excelentă

Dacă vă gândiți că există o structură de recenzie unică pentru toți, o să fiți dezamăgit. De regulă, totul depinde de nișă, de scopul recenziei, de stilul de scriere și de o serie de alți factori.

Cu toate acestea, putem evidenția caracteristici cheie care vă vor ajuta recenziile să devină utile pentru alții. Mai mult decât atât, vă vor ajuta să nu vă pierdeți timpul degeaba.

1. Apelați la opinia personală în recenzii

Rețineți că recenziile ar trebui să se refere doar la propriile experiențe. Nimeni nu vrea să audă câți oameni se confruntă cu aceeași problemă sau dacă prietenul dvs. a întâmpinat dificultăți. Fiți sincer în ceea ce spuneți și scrieți recenzii numai dacă ați cumpărat sau folosit personal produsul sau serviciul.

Ca regulă generală, abordați situații specifice. Poate că ați comandat o masă la un restaurant și a trebuit să așteptați prea mult, fără niciun motiv aparent.

Sau poate că ați reușit să obțineți o reducere la un hotel mulțumită abordării potrivite cu recepționera. Orice ați face, nu vă fie teamă de opiniile personale, deoarece, la sfârșitul zilei, cititorii vor beneficia de ele.

2. Furnizați detalii și imagini

Evitați să fiți generali în formulare și încercați să includeți cât mai multe detalii posibil. În funcție de locul în care publicați  recenziile, veți avea instrucțiuni și cerințe diferite.

De exemplu, Google oferă îndrumări clare cu privire la tipul de conținut care poate fi publicat în recenzii. La fel se întâmplă și în cazul celor de la Amazon cu privire la recenziile clienților lor.

Adăugați imagini și videoclipuri la recenzii atunci când este cazul. În zilele noastre, toată lumea are un dispozitiv mobil care poate fi folosit și sub formă de cameră.

Ajutorul vizual e benefic pentru toți cei care vă citesc recenziile. Aceștia pot obține o imagine mai clară a problemei pe care o abordați. Dacă aveți o imagine sau un videoclip, este mult mai probabil ca mai mulți oameni să observe asta.

3. Concentrați-vă pe detalii specifice

Concentrați-vă pe detaliile specifice care sunt relevante numai pentru problema în cauză. În mod ideal, doriți ca cititorii să vă înțeleagă situația ca și cum ar fi în locul dvs.

Recenziile ar trebui să includă detalii precum frecvența cu care vizitați afacerea sau comandați produsul/serviciul. Cât de mult trebuie să așteptați pentru a fi servit. Menționați nu numai calitatea produsului, ci și a serviciului.

De exemplu, a trebuit să așteptați o perioadă înainte de a fi servit la un restaurant. Cititorii recenziei vor dori să știe ora din zi când s-a întâmplat totul. Dacă restaurantul a fost supraaglomerat, dacă personalul v-a ignorat sau a fost nepoliticos.

Un alt sfat, încercați să nu scrieți sub formă de răzbunare și nici să nu menționați personalul în recenzii. Sigur, este tentant să lăudăm un chelner de la un restaurant sau să criticăm un administrator de hostel.

Dacă faceți acest lucru recenzia nu va mai fi relevantă.

Din acest motiv, cel mai bine este să omiteți toate numele. Concentrați-vă asupra experienței generale pe care ați obținut-o atunci când ați utilizat produsul sau serviciul. Unele platforme nu vă vor permite nici măcar să includeți nume în ele și le vor înlocui la moderarea recenziilor.

4. Includeți informații personale în recenzii

Verificați-vă identitatea, dacă e posibil. Deși s-ar putea ca această metodă să nu fie complet potrivită pentru fiecare situație, ea creează încredere. Comentariul dvs. va ieși în evidență și nimeni nu se va îndoi de autenticitatea sa.

Utilizați numele dvs. real și informațiile de contact pentru a vă consolida credibilitatea recenziei. Dacă cititorii recenziei au întrebări, vă pot contacta pentru ajutor.

Mai mult, poate că un obiectiv al recenziei dvs. este să obțineți un răspuns. În aceste condiții, trebuie pur și simplu să furnizați datele dvs. de contact împreună cu recenzia.

Din nou, subliniem că acest sfat nu este aplicabil în toate situațiile. Uneori trebuie să vă mențineți anonimatul pentru a evita eventualele neplăceri. De exemplu, de către angajatorul dvs. sau să rămâneți anonim față de vecinii sau cunoscuții dvs.

5. Adăugați o listă de argumente pro și contra

Nu uitați că fiecare poveste are două fețe, ca o monedă. Din păcate, recenziile pozitive nu primesc aproape niciodată răspunsuri. În plus cititorii, înșiși pot fi sceptici cu privire la astfel de recenzii.

La rândul lor, recenziile negative primesc mult mai multă atenție. Într-adevăr, recenziile proaste pot fi destul de utile. Mai ales dacă subliniați exact motivul pentru care povestea dvs. a ieșit așa cum s-a întâmplat.

Faceți tot posibilul să vă puneți în locul celorlalte părți.

Desigur, uneori nu există nicio scuză pentru un serviciu slab sau necorespunzător. Însă, încercați să arătați puțină empatie și înțelegere. Recenzia va avea șanse mai mari de a fi percepută ca fiind credibilă. Chiar dacă cititorul alege să evite acea afacere.

Cel mai bine e să indicați atât avantajele, cât și dezavantajele produsului/serviciului recenzat. Aveți nevoie de timp pentru a vă ordona gândurile și pentru a privi situația din orice perspectivă posibilă?

Asigurați-vă că faceți acest lucru. Nu scrieți într-un moment de furie, după ce ați atins „punctul de fierbere”. Acest lucru vă va reduce șansele de a fi de ajutor.

6. Atenție la exprimare și dați dovadă de respect în recenzii

Deoarece recenziile vor fi citite și de alții, asigurați-vă că sunt ușor de parcurs. Nu scrieți cu majuscule întregul text, folosiți propoziții complete. Nu vă folosiți de semnele de exclamare și, cel mai important, nu apelați la insulte și blasfemii.

Așadar, verificați-vă gramatica și ortografia înainte de a posta recenzii. Chiar dacă postați recenziile în mod anonim, scrieți ca și când fiecare recenzie vi se adresează. Gândiți-vă la răspunsul emoțional care răzbate din cuvintele dvs.

Conține informații pe care le considerați utile? Totul ar trebui să fie scris în cadrul rațiunii și al logicii și să fie consecvent. Chiar dacă ați avut un serviciu teribil la diverse magazine online sau un producător a refuzat să înlocuiască bunurile.

Rezumând, o recenzie excelentă ar trebui să:

  • fie utilă altora;
  • conțină informații esențiale;
  • cuprindă argumente pro și contra ale poveștii;
  • respecte regulile gramaticale;
  • nu jignească pe alții.

Unde pot fi publicate aceste recenzii?

Principalele forțe motrice din lumea recenziilor sunt:

  • Facebook;
  • Trustpilot;
  • Yelp;
  • G2;
  • Google;
  • YouTube.

1. Recenzii pe rețelele de socializare

Găsiți pagina de Facebook a companiei pe care doriți să o examinați și accesați fila Recenzii. Acordați atenție faptului că trebuie să scrieți cel puțin 25 de caractere pentru a publica.

În plus, Facebook oferă o mulțime de răspunsuri rapide pe care le puteți bifa. Acestea sunt menite a facilita înțelegerea rapidă a esenței recenziei dvs.

Spre deosebire de Instagram sau Twitter, LinkedIn are o funcție dedicată unde clienții pot să scrie recenzii. Pe Instagram și Twitter puteți transmite în continuare mesajul dvs. etichetând pagina unei companii în postările dvs.

2. Platforme de recenzii

Compania pe care doriți să o recenzați a înregistrat un cont pe un website dedicat? Puteți adăuga feedback-ul dvs. despre produsele/serviciile sale chiar pe pagina lor.

De obicei, trebuie să vă înscrieți pe platformă și să completați formularul de feedback oferit pentru a publica. Multe website-uri de recenzii vă permit să construiți reputația de recenzor expert. Tot ce trebuie să faceți e să lăsați cât mai multe mesaje.

3. Alte platforme

Nu doar pe social media și pe platformele de recenzii puteți lăsa comentarii. Există și alte locuri în care puteți face acest lucru. De exemplu:

  • Google My Business;
  • Google Maps;
  • videoclipuri și comentarii pe YouTube și alte platforme de găzduire video precum Wistia, Vidyard și Vimeo;
  • comentarii pe blog și pagini dedicate pe website-urile companiilor;
  • forumuri locale și de nișă.

Cum încurajați oamenii să lase recenzii

Cum determinați clienții să scrie recenzii minunate în online pentru afacerea dvs.? Câteva sfaturi dovedite și recomandate de experți:

  1. solicitați direct clienților dvs. să lase recenzii (în mod ideal, automatizați procesul);
  2. vizați clienții mulțumiți;
  3. solicitarea de recenzare trebuie să fie cât mai personală;
  4. motivați de ce recenziile sunt importante pentru afacerea dvs.;
  5. simplificați procesul pentru ca oamenii să scrie recenzii (creați un videoclip pas cu pas);
  6. oferiți un stimulent, cum ar fi un card voucher sau un cadou împreună cu produsul comandat.
  7. urmăriți solicitările dvs.

Concluzie

Unul din cei mai importanți factori în creșterea numărului de recenzii este furnizarea unui produs sau serviciu excepțional. Dacă vă gândiți la asta, dacă oferta dvs. este groaznică, probabil că nici nu va trebui să solicitați recenzii.

Care e experiența dvs. cu scrierea sau lucrul cu recenziile clienților? Ne-ar plăcea să aflăm totul despre asta, așa că lăsați-vă mesajul în secțiunea de comentarii de mai jos!