+40 (0) 754 308 781 office[at]seo.org.ro
Servicii de optimizare SEO și promovare pentru motoarele de căutare.
Redirecționare 302, Ce Este și Cum Poate Fi Utilizată Pentru Optimizare SEO

Redirecționare 302, ce este și cum poate fi utilizată pentru optimizare SEO. Descoperă în articolul de blog cum trebuie să profitați de ea. Pentru a avea succes în lumea afacerilor moderne de astăzi este important să vă creșteți șansele de a fi găsit în căutările online.

Afișarea mai proeminentă în motoarele de căutare e o modalitate excelentă de a vă diferenția de concurență. Continuați să citiți pentru a afla cum o redirecționare 302 vă poate ajuta performanța motorului de căutare!

Clasarea online este o cheie a succesului într-o lume digitală cu ritm rapid. Mai ales atunci când un volum din ce în ce mai mare de consumatori utilizează internetul ca o cale preferată pentru a descoperi produse și servicii.

Nerespectarea actualizărilor cu cele mai recente tendințe din optimizare SEO poate avea un impact dezastruos asupra clasamentului dvs. de căutare. Acesta este motiv pentru care utilizarea unor redirecționări este atât de importantă.

Dar ce este, mai exact, o redirecționare 302?

Ce este o redirecționare 302?

O redirecționare 302 apare atunci când un website a fost mutat temporar. Este o metodă de redirecționare a unei adrese URL către o altă locație. Când apare acest cod de stare (website schimbă temporar locația), browser-ul va redirecționa automat utilizatorul către o nouă adresă URL specificată în locație.

Este responsabilitatea motorului de căutare să stabilească dacă păstrează vechea pagină în cauză sau folosește noua locație.

Redirecționările 302 sunt semnificative atunci când o pagină web s-a mutat. Caz în care utilizatorii trebuie să poată găsi website-ul pe care îl caută. O redirecționare mută automat utilizatorul către un nou website. Totuși, atunci când website-urile se mută, acestea pot renunța la clasamentul de căutare luni întregi.

301 vs 302: care este diferența?

Din perspectiva utilizatorului, redirecționările 301 și 302 par să funcționeze în același mod. Cu toate acestea, motoarele de căutare au o viziune alternativă. Acestea sunt capabile să sesizeze diferite tipuri de redirecționări și să le gestioneze în consecință:

  • o redirecționare 301 are loc atunci când o pagină s-a mutat permanent într-o locație nouă;
  • o redirecționare 302 apare atunci când o pagină s-a mutat temporar în altă parte.

Configurarea unui tip greșit de redirecționare poate deruta motoarele de căutare, ceea ce poate duce la pierderea traficului. Nu există multe situații în care utilizarea unei 302 e adecvată, deoarece paginile sunt mutate rar temporar.

Cu toate acestea, este mult mai ușor să creați redirecționări 302, în ciuda faptului că paginile sunt adesea mutate permanent.

Cum abordează Google situația?

Din fericire, Google este suficient de avansat pentru a stabili adevărata intenție a webmasterului în cauză. Ajută la furnizarea celor mai bune rezultate de căutare posibile pentru motorul său. Dacă cineva a folosit mai degrabă o redirecționare 302 decât 301, Google va ști.

Cu toate acestea, situația nu este valabilă tot timpul, în cazul în care unii oameni cred că Google nu gestionează corect 302. Motoarele de căutare pot continua să indexeze vechea adresă URL când este utilizat un 302 în loc de un 301.

Google va trata un 302 ca un 301 atunci când se percepe că webmasterul a comis o eroare. Cu toate acestea, nu e 100% fiabil și nu contează pentru toate motoarele de căutare. De aceea, utilizarea unei redirecționări 301 este adesea considerată cea mai bună variantă. O „mutare temporară” comunică spre Google pentru a păstra domeniul original.

Este de dorit ca motoarele de căutare să indexeze noua locație. Redirecționările 302 au fost folosite odată pentru a depăși Google Aging Delay. De curând, aceasta nu mai este considerată o bună practică.

Schimbarea numelor de domenii poate fi văzută ca nepotrivită în lumea reală și de către algoritmii Google. Schimbarea unui domeniu cu un 301 vă poate face să pierdeți locuri în clasament.

Când este timpul să utilizați o redirecționare 302 pe website-ul dvs.?

Puteți crea o redirecționare 302 utilizând Javascript sau o metaetichetă. Acest lucru înseamnă considerabil mai puțin efort decât crearea unei redirecționări 301 ce necesită unele comenzi speciale. Utilizatorii confundă adesea redirecționările 302 cu redirecționările 301, lucru recunoscut de Google.

Cele 302 sunt utilizate pentru a redirecționa utilizatorii către un nou website pentru o perioadă scurtă de timp. În mod obișnuit, veți utiliza o redirecționare 302 atunci când vă actualizați website-ul sau dacă îl reproiectați.

Ar trebui să utilizați cu adevărat o redirecționare 302 numai atunci când intenționați să vă readuceți vechea pagină. De ce? Deoarece o redirecționare 302 semnalează o mutare temporară. O altă utilizare pentru 302 este atunci când testați o pagină nouă și căutați feedback de la consumatori.

Puteți face acest lucru fără a afecta clasamentele de pe pagina originală.

Redirecționările 302 și impactul asupra optimizării SEO

Când redirecționați pagina folosind 302, calitățile celei redirecționate nu sunt transmise în noua locație. Cu toate acestea, pagina redirecționată va păstra autoritatea, PageRank, MozRank și traficul, deși cea de ocolire nu va acumula nimic.

Utilizarea accidentală a unei redirecționări 302 poate avea un impact asupra vizibilității în motorul de căutare. Acesta e motivul pentru care mulți experți SEO decid să nu le folosească atunci când editează un website.

După cum s-a menționat anterior, utilizarea corectă a unei 302 este pentru testarea unei noi pagini pentru feedback-ul clienților. În acest caz, nu va avea impact asupra clasamentului paginii vechi. Utilizarea 302 în acest context nu vă va perturba eforturile din optimizarea SEO.

Google va aprecia că mutarea este temporară și, prin urmare, nu va transfera nicio valoare către noua adresă URL. Problemele tind să apară atunci când utilizatorii nu reușesc să realizeze diferența dintre un 301 și un 302. Din acest motiv este important să se facă diferența între cele două.

Cum trebuie să implementați o redirecționare 302

Există două metode principale pentru implementarea redirecționărilor 302, care depind de tipul de server pe care îl utilizați:

Website-uri pe serverele Unix/Apache:

De dragul acestui exemplu, să ne imaginăm că website-ul dvs. este găzduit la www.abc.com.

  • FTP pe website-ul dvs.;
  • în folderul root, descărcați și apoi creați o copie a fișierului .htaccess;
  • salvează-l într-un folder de rezervă (în cazul în care greșești);
  • deschideți fișierul .htaccess într-un program precum Notepad++;
  • într-o nouă linie din partea de jos a codului existent, introduceți redirecționarea folosind următoarele ca șablon: redirect 302/OldPage/NewPage;
  • salvați și încărcați fișierul pe serverul dvs.;
  • testați redirecționarea accesând abc.com/OldPage.html;
  • dacă sunteți trimis la html, ați avut succes.

Website-uri pe serverele Windows:

Ca înainte, să ne imaginăm că website-ul dvs. este www.abc.com.

  • plasați o pagină în poziția vechii adrese (http://abc.com/OldPage.asp);
  • plasați următorul cod deasupra etichetei:

<%@Language=VBScript%>

<%

Response.Status = „302 Found”

Response.AddHeader „Location”, „http://abc.com/NewPage.asp”

%>

  • încărcați noua pagină și testați-o vizitând vechea adresă URL;
  • vedeți dacă sunteți redirecționat corect, caz în care ați avut succes.

Concluzie

Vă mulțumim că ați citit acest articol de blog! Sperăm că v-am adus la curent cu privire la conceptul de redirecționări. Asigurați-vă că verificați și celelalte articole pentru mai multe informații. Dacă sunteți în căutarea unor servicii SEO sau de web design vă invităm să intrați în contact cu noi. Vă punem la dispoziție și oferte pentru advertoriale SEO, astfel încât să creșteți vizibilitatea paginilor.