+40 (0) 754 308 781 office[at]seo.org.ro
Servicii de optimizare SEO și promovare pentru motoarele de căutare.
Remarketing, De Ce Este Vital Pentru Orice Afacere Online
Articole Optimizare
1. AMP (Accelerated Mobile Page)
2. Optimizarea unui Blog
3. Despre SEO, în 2019
4. Serviciile SEO și Afacerile din mediul Online
5. Social Media Marketing și SEO

Marketingul este o disciplină în continuă dezvoltare și adaptare. În ultimul deceniu promovarea în mediul online a cunoscut o creștere extrem de rapidă. Această creștere a devenit posibilă odată cu dezvoltarea tehnologiei și, odată cu ea au fost dezvoltate noi strategii de remarketing.

Dezvoltarea tehnologiei în general, a dus la creșterea și dezvoltarea a două mari domenii. Inteligența artificială (AI) și învățarea automată. Datorită acestor tehnologii, marketerii au reușit să dezvolte campanii de remarketing.

Ce este remarketing-ul?

Remarketing-ul vă permite să livrați anunțuri direct persoanelor care au vizitat website-ul dvs. Indiferent dacă acești oameni au cumpărat ceva în timpul vizitei pe website sau nu, vor începe să vadă anunțurile dvs. în locuri relevante de pe internet.

Iar acest lucru este important pentru o afacere online.

Remarketing-ul permite companiei dvs. să rămână în mintea celor care și-au manifestat interesul vizitând website-ul dvs. Adevărul este că, majoritatea persoanelor care vă vizitează website-ul nu sunt încă pregătite să cumpere. Vor pleca fără să facă nicio achiziție, niciodată pentru a se întoarce.

Remarketing-ul vă permite să vă reconectați cu clienții existenți și potențiali. Din simplu motiv că aceștia participă la alte lucruri online. Și întrucât aceștia continuă să se întâlnească cu anunțurile dvs. în locuri relevante, este posibil să facă click pe acestea odată ce s-au gândit în legătură cu o decizie de cumpărare.

Când s-a făcut corect, această strategie, a scos în evidență faptul că oferă vânzări crescute pe termen lung. Uneori, cu un cost per conversie mai mic decât o campanie publicitară obișnuită.

Ideea de bază din spatele remarketing-ului este să vă adresați utilizatorilor care vă cunosc deja marca sau produsele. Din acest motiv, există șanse mult mai mari de conversie.

Totul este să vizăm utilizatorul în mai multe rânduri, să-l personalizăm pe măsură ce evoluăm și să încurajăm utilizatorul să se deplaseze de-a lungul pâlniei de conversie.

Tipuri de instrumente

Cel mai popular instrument de remarketing în acest moment este Google AdWords. Pe el ne vom concentra în acest articol. În orice caz, conceptele de bază pot fi, desigur, aplicate și altor instrumente.

Procesul poate fi redus la trei etape:

  • utilizatorul vizitează website-ul nostru sau consumă conținutul mărcii noastre;
  • acest utilizator este apoi etichetat cu un cookie și este adăugat la o listă de remarketing;
  • vom lansa apoi o campanie cu anunțuri afișate numai utilizatorilor din această listă.

Tipuri de reclame

În funcție de modul în care utilizatorii sunt incluși în această listă și de tipurile de reclame afișate, există diferite tipuri de remarketing:

  • Standard. Afișează reclame pentru persoanele care au vizitat anterior o pagină. Anunțurile sunt afișate pe website-uri și aplicații din rețeaua de afișare (Cu Google AdWords, această rețea include peste 2 milioane de website-uri);
  • Dinamic. Este similar cu remarketing-ul standard, dar cu diferența că reclamele sunt personalizate în funcție de produsele și serviciile pe care utilizatorii le-au privit pe website;
  • Pentru aplicațiile mobile. În acest caz, anunțurile sunt afișate în mod special în aplicații și pe website-urile mobile;
  • Pentru anunțurile în motoarele de căutare. Acest tip de campanie nu include anunțuri afișate, dar sunt prezentate atunci când utilizatorii care au vizitat deja website-ul nostru caută pe Google. Acest lucru ne permite să ne restrângem grupul țintă în mod semnificativ. Nu numai că sunt persoane care au vizitat deja website-ul nostru, dar chiar caută în continuare lucruri legate de produsele și serviciile noastre;
  • Video. În remarketing video, nu creăm lista noastră de remarketing bazată pe persoane care au vizitat un website. Mai degrabă, persoane care au interacționat cu videoclipuri sau cu un canal YouTube. Anunțurile sunt apoi afișate pe YouTube în sine, pe website-uri și în aplicații;
  • Pe lista de distribuție. Aici, putem alege afișarea anunțurilor noastre într-o listă specifică de adrese de e-mail colectate anterior. De exemplu, putem viza persoanele care s-au abonat la newsletter-ul nostru.

Cum funcționează remarketing-ul?

Remarketing-ul este ușor de configurat pe website-ul dvs. și de implementat în strategia SEO. Pentru că trebuie să recunoaștem, tot ce facem în mediul online pentru o afacere înseamnă marketing.

Pur și simplu plasați ceea ce este cunoscut sub numele de etichetă de remarketing pe anumite pagini de pe website-ul dvs. Puteți plasa această etichetă pe toate paginile, dar este mai indicat să aveți etichete de remarketing plasate pe paginile de produs și pe paginile de servicii.

Imaginați-vă că aveți un produs sau serviciu care, probabil, nu va fi cumpărat la prima vizită sau un produs pe o piață extrem de competitivă. În acest caz, potențialii clienți pot face o cercetare prelungită.

Ar fi înțelept să plasați o etichetă de remarketing pe aceste pagini de produse, astfel încât afacerea dvs. să rămână în vârful atenției potențialului client după ce a părăsit website-ul.

Odată ce un vizitator ajunge pe o pagină cu o etichetă de remarketing, un cookie este lăsat în browserul său. Dacă vizitatorul pleacă fără să facă o achiziție, cookie-ul va începe să declanșeze anunțurile vizate prin canale, cum ar fi „Rețeaua de afișare Google”, în timp ce vizitează alte website-uri relevante sau Facebook Ads atunci când dă scroll prin feed.

Avantajele remarketing-ului pentru marca dvs.

Dacă decideți să folosiți o campanie de remarketing, puteți beneficia de următoarele avantaje:

  • Personalizare maximă. Personalizarea listelor de remarketing oferă o sumă nesfârșită de posibilități pentru a profita la maxim. În mod esențial, puteți utiliza doi factori cheie: o acțiune desfășurată de un utilizator (vizitând pagina X, de exemplu) și perioada de timp trecută de la acea acțiune. Astfel, puteți viza utilizatori cu interese diferite, în diferite momente ale procesului de cumpărare. Puteți să le oferiți personalizare maximă;
  • Creșterea acoperirii. După cum am văzut, rețeaua de afișare Google are peste 2 milioane de website-uri și aplicații. Alte instrumente de remarketing, cum ar fi Facebook Ads, oferă, de asemenea, abilități de informare cu adevărat impresionante. Cu alte cuvinte, cu siguranță veți putea să vă adresați utilizatorilor care sunt potențial interesați de marca dvs., indiferent unde se află;
  • Memento de marcă. De câte ori am vizitat un website care ne-a plăcut, dar apoi pur și simplu am uitat de el? Prin remarketing, ne putem asigura că rămânem în gândurile utilizatorilor noștri și putem păstra o relație cu aceștia;
  • Îndeplinirea obiectivelor de marketing. Datorită mai multor opțiuni pe care le aveți în crearea listelor, în locuri pentru a capta utilizatorii și în locurile în care sunt afișate anunțurile dvs., remarketing-ul se adaptează la o mare varietate de situații și obiective;
  • Creșterea conversiilor. Acest model face posibilă contactarea utilizatorilor chiar atunci când este cel mai probabil să se convertească. Ei deja și-au arătat interesul pentru marca dvs. Alegând cu atenție locurile în care sunt afișate anunțurile noastre, putem personaliza punctele de contact pentru a avea un impact mai mare.

Cum să îmbunătățiți campaniile de remarketing

Dacă doriți cu adevărat să profitați la maxim de această tehnică, asigurați-vă că urmați aceste sfaturi:

  • Limitați frecvența cu care sunt afișate anunțurile. Doriți să vă asigurați că mesajele dvs. sunt primite, dar nu doriți să vă copleșiți utilizatorii. Folosiți instrumente pentru a limita cât de des sunt afișate anunțurile dvs. și asigurați-vă că limitați impactul pe utilizator;
  • Nu vă fie frică să creați liste diferite. Nu uitați: personalizarea este cheia! Utilizatorii vizitează website-ul dvs. din diferite motive și sunt interesați de diferite lucruri, astfel încât cu cât mai multe segmente creați, cu atât pot fi obținute rezultate mai corecte;
  • Creați liste specifice pentru utilizatorii care au achiziționat deja. Dacă creați o listă specială pentru utilizatorii care au vizualizat pagina de mulțumire pentru achiziția dvs., puteți comunica direct cu clienții efectivi. Oferiți-le reduceri și promoții, astfel încât să se simtă speciali;
  • Experimentați, măsurați și repetați. Aveți o lume cu instrumente de analiză pentru campaniile dvs. de remarketing, așa că folosiți-le.

Stabiliți controale periodice, monitorizați și aflați care sunt opțiunile care funcționează cel mai bine. Începeți să faceți modificări folosind rezultatele precedente. Cu un pic de practică și răbdare, veți găsi cu siguranță campania perfectă de remarketing pentru obiectivele dvs.