+40 (0) 754 308 781 office[at]seo.org.ro
Servicii de optimizare SEO și promovare pentru motoarele de căutare.
SEO, 11 Greșeli Ce Trebuie Evitate Atunci Când Realizăm Un Magazin Online

SEO, 11 greșeli ce trebuie evitate atunci când realizăm un magazin online. Nu ținem cont de Google și faci greșeli în etapa de construire? Situația poate avea consecințe foarte grave care vor afecta finanțele companiei dvs.

Decideți să amânați o hotărâre cu privire la activitățile de optimizare SEO? Merită să țineți cont de factorii importanți pentru Google atunci când vă proiectați magazinul. Astăzi, ne vom concentra asupra celor mai frecvente 11 greșeli de comerț electronic care pot fi ușor evitate.

Erori SEO la construirea unui magazin online

1. Alegerea și aplicarea incorectă a cuvintelor cheie

Selectarea cuvintelor cheie este primul pas al procesului de optimizare SEO. Întrucât e atât de vitală în această etapă, selectarea și aplicarea corectă a cuvintelor cheie când vă dezvoltați magazinul online vă vor ajuta să îmbunătățiți pozițiile în rezultatele căutării.

Este recomandat să creați o subpagină separată pentru fiecare cuvânt cheie. Astfel, roboților Google le va fi mai ușor să atribuie fraze specifice paginilor către care vor direcționa utilizatorii. Când vine vorba despre comerț electronic, cuvintele cheie includ:

  • cuvinte cheie generice, cum ar fi numele magazinului, industria (magazin de pescuit, magazin de îmbrăcăminte). Aceste cuvinte cheie ar trebui să se potrivească paginii de destinație;
  • cuvinte cheie de categorie, cum ar fi „rochii pentru femei”, „aer condiționat la domiciliu”. Aceste cuvinte cheie trebuie să corespundă categoriilor de produse;
  • cuvinte cheie pentru produse care se potrivesc cu numele celor disponibile în magazinul online. Fiecare articol trebuie prezentat pe o subpagină separată.

Deși selectarea cuvintelor cheie este primul pas, aplicarea lor corectă este și mai importantă.

Acestea ar trebui să fie aplicate în titlu și meta descriere, în anteturile și conținutul subpaginii. Cu toate acestea, este vital să nu folosiți prea multe cuvinte cheie în diferite locuri. Aplicați expresiile cheie moderat și natural.

Dacă suprasaturați o subpagină cu o anumită frază, Google o va clasifica drept manipulare.

2. Descrieri de produse copiate de la producători

Când vorbiți despre conținutul website-ului, merită să cunoașteți algoritmul Panda. Panda este responsabil pentru îmbunătățirea vizibilității paginilor de calitate superioară. Calitatea unui website e evaluată pe baza lungimii textelor și a unicității acestora.

Să analizăm două magazine care oferă aceleași produse:

  1. magazinul A: furnizează produse ale căror descrieri sunt copiate de la producători. În același timp, și producătorii vând aceste produse și folosesc aceleași texte pe un popular portal;
  2. magazinul B: oferă produse cu descrieri unice care includ mai multe informații decât textele pregătite de producători.

În cazul magazinului A, algoritmul Panda va considera aceste texte conținut duplicat.

Google vede portalurile populare ca fiind mai demne de încredere, prin urmare, magazinele online mai mici vor fi evaluate ca fiind mai puțin valoroase. Google poate chiar să decidă să le impună un filtru. Datorită descrierilor mai elaborate, magazinul B va fi perceput mai pozitiv și clasat mai sus de roboți.

În plus, activitățile SEO adecvate pot facilita procesul de atingere a pozițiilor de top. Acest exemplu ilustrează care sunt aprecierile și antipatiile algoritmului Panda și de ce conținutul unic este atât de crucial pentru un magazin online.

3. Lipsa alt text în imagini poate afecta procesul de optimizare SEO

O descriere alternativă a imaginii este afișată atunci când este imposibil să se afișeze grafica. De asemenea, e citită persoanelor cu deficiențe de vedere, astfel încât să poată ști ce este în imagine. Dar de ce este atât de vital pentru SEO?

Roboții Google nu sunt în măsură să analizeze ceea ce este în imagini. Prin urmare, textele alternative sunt singura modalitate de a-i ghida. Puteți insera cuvinte cheie în descrieri, dar nu le folosiți în exces. Amintiți-vă că ar trebui să fie un conținut natural.

4. Lipsa unui web design mobil sau receptiv

Se știe de mult timp că Google apreciază website-urile cu o versiune mobilă. Mă refer la o versiune special adaptată dispozitivelor mobile care va conține frecvent mai puține elemente și cântărește mai puțin.

Tot aici putem include și un web design receptiv (dezvoltat într-un mod care să asigure afișarea corectă în orice rezoluție ). Trebuie să ținem cont că un număr tot mai mare de utilizatori navighează pe internet de pe tablete și smartphone-uri.

În era indexării mobile, este deosebit de important, deoarece clasamentele de căutare sunt determinate pe baza căutărilor mobile.

Este evident că web design-ul receptiv și o versiune mobilă sunt elemente pe care ar trebui să vă concentrați. Această abordare este, de asemenea, potențială, deoarece numărul de utilizatori de dispozitive mobile este în continuă creștere.

5. Lipsa unui titlu și a unei descrieri meta pe fiecare subpagină

Titlul și meta descrierea sunt afișate în rezultatele căutării. Titlul afectează SEO, în timp ce descrierea poate îmbunătăți CTR-ul. Aceste elemente determină dacă utilizatorii decid să intre pe website-ul dvs. sau nu. Fiecare pagină ar trebui să aibă un titlu și o descriere care să fie adaptate la conținutul său.

Este important să includeți cuvinte cheie relevante, dar nu uitați să nu le folosiți în exces. Lungimea este, de asemenea, vitală. În cazul titlului, este de maximum 70 de caractere. Pe de altă parte, descrierea ar trebui să aibă 150-155 de caractere, astfel încât să fie afișată complet în rezultatele căutării.

6. Probleme cu alegerea între UX și SEO

UX (experiența utilizatorului) încapsulează toate impresiile utilizatorilor atunci când navighează pe website-ul dvs. Un website cu UX adecvat atrage oamenii prin design, intuitivitate și conținut unic care oferă informațiile necesare.

Teoretic vorbind, îmbunătățirea paginii va îmbunătăți poziția magazinului dvs. online.

Rezultă din faptul că un website care implică utilizatori are o rată de respingere mai mică. Google îl percepe ca pe un semn că website-ul oferă utilizatorilor informații de calitate și este mai valoros. Aceasta este teoria. Din păcate, în viața reală, proprietarii de website-uri care se gândesc la UX se concentrează frecvent exclusiv pe web design.

În aceste condiții, folosesc în exces imagini de înaltă calitate, videoclipuri și alte elemente ce nu sunt analizate de roboți. În consecință, Google va considera conținutul de calitate ca fiind în scădere. În plus, toate aceste elemente pot avea un impact negativ asupra timpului de încărcare al website-ului, afectând și pozițiile din rezultatele căutării.

Prin urmare, este crucial să găsiți un echilibru fericit între UX și soluții utile atât pentru roboți, cât și pentru utilizatori.

7. Structură URL incorectă

Se spune frecvent că o adresă URL corectă poate fi amintită cu ușurință. În viața reală, înseamnă că nu ar trebui să fie prea lung, să conțină un cuvânt cheie și să indice contextul produsului. Este important să vă asigurați că respectivele cuvinte din adresa URL sunt separate prin „-” și nu prin „_”.

8. Subpagini șterse de produse indisponibile

Această greșeală este legată de gestionarea magazinelor online, nu de crearea lor. Proiectarea magazinului dvs. într-un mod care face posibilă rezolvarea problemei este cheia succesului. De aceea am decis să fiu atent la acest element.

Ștergerea unor subpagini de produse atunci când articolele selectate nu sunt disponibile este o opțiune populară care poate afecta dramatic pozițiile din rezultatele căutării. Crește numărul de 404 care nu sunt atrase nici de utilizatori, nici de Google.

Când parcurgeți diverse surse, puteți afla că este mai bine să implementați redirecționări 301 care să ducă utilizatorii la produse similare. Cu toate acestea, nu cred că este cea mai bună soluție. Un potențial client care știe exact ce să cumpere, nu va fi încântat când va vedea un alt articol.

Este recomandabil să lăsați pagina așa cum este (cu conținut cuprinzător și optimizat). Mai apoi, pur și simplu adăugați informații despre produs și articole similare care ar putea fi de interes pentru utilizatori.

9. Totul este indexat

Indexarea este o activitate importantă care asigură faptul că Google știe despre existența dvs. E o introducere manuală sau automată a unui website în resursele Google. Deși merită cu siguranță indexarea, există câteva elemente care ar trebui omise în acest caz.

Rezultatele căutării interne pe website sunt primul element. Aceste rezultate nu sunt atribuite niciunui cuvânt cheie, adresa URL este diferită, iar rezultatul în sine este unic, deci nu necesită SEO. Rezultatele din pagina de căutare se pot repeta și crea conținut duplicat.

Politica de confidențialitate și termenii și condițiile sunt al doilea element care afectează SEO.

Aceste conținuturi nu trebuie să fie afișate roboților, ci doar utilizatorilor. Mai mult, indexarea acestora poate proteja magazinul de companiile care încearcă să păcălească oamenii sub pretextul de clauze interzise.

10. Lipsa unei tranziții de la HTTP la HTTPS

Google confirmă că website-urile cu un certificat de securitate online sunt afișate mai sus în rezultatele căutării.

În acest caz, utilizatorii pot dormi liniștiți știind că sunt în siguranță, ceea ce este deosebit de important atunci când vorbim despre magazine online și date personale. Tranziția la HTTPS e apreciată, dar trebuie făcută corect pentru a nu aduce mai mult rău decât bine.

Adresele website-ului HTTP și https sunt două adrese URL complet diferite. Este important să aveți grijă de redirecționările 301 ale tuturor adreselor. Nu acesta este sfârșitul! Este crucial să verificați toate link-urile și imaginile interne, să actualizați sitemap-ul, să verificați link-urile canonice și să vă asigurați că instrumentele de analiză pe care le utilizați colectează corect datele.

Ultimul pas implică modificarea link-urilor de pe platforme externe, cum ar fi profilurile sau directoarele de social media.

11. CMS neadecvat care poate afecta optimizarea SEO

Am decis să discut alegerea unui sistem de gestionare a conținutului (CMS), crucial pentru a construi un magazin online, la finalul articolului. De ce? Deoarece un CMS adecvat vă poate ajuta să evitați toate greșelile menționate mai sus!

Așadar, înainte de a selecta CMS-ul, analizați dacă vă permite să schimbați titlul și descrierea de pe fiecare subpagină, să adăugați alt text sau să schimbați structura legăturilor. De asemenea, este crucial să vă asigurați că sistemul este receptiv.

Construirea unui magazin online prietenos cu SEO

Construirea unui magazin online prietenos cu SEO este un început bun, dar este doar începutul. Acesta ar trebui să fie urmat de o serie de activități care vizează creșterea vizibilității website-ului în rezultatele căutării. Tot aici trebuie inclusă și o campanie eficientă de advertoriale SEO pentru ca tot mai multă lume să afle despre afacerea dvs.

Având în vedere sfaturile menționate mai sus, puteți elimina posibilele greșeli și vă puteți atinge obiectivul mult mai ușor. Asigurați-vă că website-ul dvs. este compatibil cu Google atunci când îl creați. În cazul în care doriți asistență pentru alte servicii SEO nu ezitați de a intra în contact cu noi!

This Post Has 0 Comments

Faci un comentariu sau dai un răspuns?