+40 (0) 754 308 781 office[at]seo.org.ro
Servicii de optimizare SEO și promovare pentru motoarele de căutare.
Sitelink, Unde îl Putem Găsi în Google și Cât De Util Este în Optimizare SEO
Link-uri Utile Articole Optimizare

Sitelink, unde îl putem găsi în Google și cât de util este în optimizare SEO. De zece ani ajută utilizatorii să navigheze către secțiunile mai importante.

Cu siguranță ați mai văzut sitelink-uri pe Google, în căutări

Acestea sunt link-urile de sub rezultatul căutării în Google. Indică diferite pagini ale website-ului care ocupă până la 90% din spațiul de deasupra ecranului.

Dar acestea nu au ocupat întotdeauna „partea leului” de pe ecran. În 2009, erau o simplă listă de link-uri albastre, fără descriere a paginii.

Așa că, obținerea câtorva era interesantă, dar nu se schimba mare lucru.

Acestea ajută utilizatorii să descopere pagini web cuibărite, care altfel nu ar putea fi identificate.

Vă întrebați de ce aveți nevoie pentru a obține acest avantaj în SERP? În acest articol de pe blog vom găsi împreună răspunsul.

Variații de sitelink-uri

Sitelink-urile au toate formele și dimensiunile. Desigur, nu toate vin în varianta cu două coloanele și șase rezultate.

Însă nu fiți dezamăgiți! Faptul că aveți o varietate de tipuri vă vor crește șansele de a le obține.

Așadar, șase este în prezent numărul maxim de sitelink-uri afișate de Google. Dar la fel de bine ar putea decide că patru sunt suficiente.

Motorul de căutare vă poate acorda doar două sitelink-uri și gata.

Sunt posibile scenarii variate cu Google care prezintă cinci sau trei sub fragmentul de căutare. Cu unele website-uri Google este mai generos.

În plus, introduce o casetă de căutare sub rezultat, imediat deasupra sitelink-urilor.

Articole recomandate:

Caseta permite căutarea altor materiale pe care website-ul le pune la dispoziție, direct din SERP.

Brand-uri mari cu website-uri „grele” găzduiesc o mulțime de conținut. De exemplu, Pinterest, TripAdvisor sau UNICEF.

Toate acestea au adesea o casetă de căutare urmată de șase sitelink-uri. Este posibil, de asemenea, ca un fragment de căutare să aibă doar două sitelink-uri și o casetă de căutare.

În mod implicit, căsuțele de căutare sunt alimentate de Google. Astfel, motorul de căutare în sine vă va ajuta să găsiți rezultate relevante cu operatorii săi de căutare.

Așadar, după ce executați o căutare și apăsați Enter, Google va afișa un alt SERP cu rezultate relevante.

Implementarea Search Action Schema markup

Google oferă website-urilor șansa de a conduce persoanele ce folosesc caseta direct pe website-urile lor.

Și nu către o altă pagină de căutare. Pentru a face acest lucru, trebuie să implementați Search Action Schema markup pe pagina de pornire.

O altă condiție evidentă este ca website-ul să fie alimentat de un motor de căutare intern.

În plus față de sitelink-urile pe două coloane, cu sau fără o casetă de căutare, mai există încă un tip.

Acesta este numit sitelink pe o linie. Sunt „frații” mai tineri ai celor „clasici”. După cum reiese clar din nume, ocupă o singură linie.

Google nu arată mai mult de patru sitelink-uri pe o singură linie per rezultat al căutării.

Chiar dacă numele paginilor sunt lungi, acestea încă se încadrează într-o singură linie.

Sitelink-urile cu o linie servesc practic aceluiași scop ca sitelink-urile obișnuite. Facilitează utilizatorilor o navigare în profunzime pe orice website, chiar din SERP.

După cum a notat chiar Google, acestea aduc „multe dintre aceleași avantaje ca sitelink-urile complete.

Dar la o scară mai mică”. Unele brand-uri mari, ca Pepsi sau NBA, prezintă sitelink-uri pe o singură linie.

Nu s-a apelat la cele două coloane, în cadrul interogărilor lor.

Sitelink-uri pe două coloane vs pe o linie

Cea mai proeminentă diferență între sitelink-urile „clasice” și cele pe o linie este, evident, vizuală.

Cele pe două coloane domină SERP-ul. Mai ales dacă sunt șase dintre ele și vin cu o casetă de căutare.

Din contră, sitelink-urile într-o linie arată mai degrabă modest.

În același timp, varianta pe o singură linie este mai răspândită și mai ușor de obținut.

Pur și simplu pentru că nu sunt atât de spațioase ca sitelink-urile clasice. Deci, poate exista un singur set de sitelink-uri clasice pe fiecare interogare de căutare.

Puteți vedea mai multe seturi pe o linie într-un singur SERP.

O altă diferență este dată de tipul de interogări și de pagini web care primesc sitelink-uri.

Sitelink-urile clasice apar doar la interogările de marcă. Pagina prezentată în fragmentul de căutare, în majoritatea cazurilor, este pagina principală.

O perioadă, singurul scenariu posibil a fost următorul. O persoană căuta pe Google un nume o marcă.

Apărea rezultatul de căutare de top cu pagina de pornire a mărcii căutate. Aceasta era însoțită de sitelink-uri către alte pagini web majore.

Algoritmii Google au devenit tot mai deștepți. Au început să afișeze seturi de sitelink-uri pentru interogări pe alte pagini decât cea principală.

Transformarea algoritmilor de la Google

Tot mai des, website-uri de renume obțin sitelink-uri sub căutări care nu sunt pe pagina principală.

Cu toate acestea, merită remarcat faptul că interogarea de căutare trebuie să includă și numele de marcă. Doar în acest mod pot apărea sitelink-urile.

Utilizatorii raportau cazuri pe Twitter când un articol de pe blog arăta sitelink-uri.

Se pare că acele cazuri au făcut parte din procesul de testare al Google. Aceste tipuri de întrebări nu mai pot primi sitelink-uri.

Spre deosebire de sitelink-urile cu drepturi depline, cele pe o linie nu se limitează la interogările de marcă.

Mai mult, acestea pot apărea sub pagini de pornire, pagini de categorii, URL-uri de blog și chiar postări.

Mai există o ultimă diferență între sitelink-urile „clasice” și cele pe o linie. Cele din urmă leagă nu doar la alte pagini ale website-ului, dar și la diferite părți din aceeași pagină.

Pentru primul rezultat al căutării, sitelink-urile conduc utilizatorii către alte pagini relevante de pe website. La fel ca toate website-urile.

Cu toate acestea, al doilea set de legături este diferit.

De fapt, acestea nu sunt deloc din punct de vedere tehnic sitelink-uri. Indică mai multe secțiuni ale unui singur ghid și nu către o pagină a website-ului.

Astfel de legături facilitează utilizatorilor să „sară” rapid la părți ale articolelor de care sunt interesați.

Motiv pentru care, de obicei, sunt denumite link-uri din pagină sau link-uri de sărituri.

Avantaje și dezavantaje între cele două variante

Atât sitelink-urile pe două coloane, cât și cele pe o linie îi ajută pe utilizatori. Pot să observe paginile web pe care le-ar fi putut rata altfel.

De exemplu, un articol de pe blog cu adevărat popular despre oferte servicii SEO.

Sau o categorie din website despre care nu aveați niciun indiciu.

Sitelink-urile distribuie traficul între pagina de pornire și alte zone posibil subestimate ale website-ului.

Astfel, se sporește gradul de conștientizare al mărcilor și al utilizatorilor.

Sitelink-urile, în special cele cu două coloane, îmbunătățesc valoarea CTR-ului. Acestea îi împing literalmente pe concurenții dvs. mai jos în SERP-uri.

Când vorbim despre căutări de brand, utilizatorii sunt dornici să viziteze website-ul dvs., nu cel al concurenților.

Dar sitelink-urile fac o treabă și mai bună. Încurajează utilizatorii să aleagă website-ul dvs. în raport cu alte rezultate.

Variantele pe o singură linie, evident, nu sunt la fel de bune. Acestea nu pot îndepărta atenția utilizatorilor către alte rezultate ale căutării.

Totuși, ajută website-ul dvs. să iasă în evidență.

Beneficiile acestor rezultate pentru utilizatori

Sitelink-urile oferă utilizatorilor atât de multe opțiuni de a alege. Șansele ca aceștia să găsească ceea ce caută cresc în mod semnificativ.

Asta înseamnă că rata de respingere va scădea. Utilizatorii nu vor părăsi website-ul dvs. în căutarea de informații, spre alte surse.

Acest beneficiu se aplică tuturor tipurilor de sitelink-uri, precum și link-urilor din pagină.

Utilizatorii nu vor trebui să deruleze la nesfârșit pagina pentru a ajunge acolo unde trebuie. Vor putea rezista tentației de a pleca.

În schimb, vor sări direct la secțiunea de care sunt interesați.

Așadar, după cum vedeți, este bine să aveți sitelink-uri, indiferent de forma în care intră.

Singura problemă este că acestea nu sunt sub controlul webmaster-ului.

Sitelink-urile pot apărea sau nu automat. În funcție de ceea ce Google consideră a fi cel mai bine pentru utilizatorii finali.

După ce apar, nu veți putea scăpa de un sitelink care nu vă place.

Google a eliminat funcția de retragere a sitelink-urilor din GSC în 2016. Singura opțiune ar fi să dezindexați pagina cu ajutorul unor roboți noindex meta tag.

Această lipsă de control poate fi oarecum deranjantă. La urma urmei, o pagină apare în sitelink-urile dvs. și începe să obțină trafic.

Altfel, acesta s-ar duce la pagina dvs. de pornire. În acest mod devine de facto o pagină de destinație.

Așadar, rețineți acest lucru și încercați să reglați bine toate paginile web prezentate în sitelink-uri.

Astfel, o să vă poată reprezenta brand-ul și produsul în cel mai bun mod posibil. Nu uitați să efectuați și un audit SEO al website-ului.

Obținerea de sitelink-uri cu două coloane

În cele din urmă, să trecem la partea care ar trebui să vă intereseze cel mai mult. Să obțineți sitelink-uri care să apară sub rezultatele căutării dvs.

Cele cu două coloane sunt limitate la interogările brand-urilor.

Acestea par tot mai profitabile, datorită naturii lor spațiale.

Deci, de ce este nevoie pentru a obține sitelink-uri cu două coloane? Prima condiție este de fapt destul de evidentă.

Acestea apar doar în căutările de marcă. Apar întotdeauna sub primul rezultat al căutării.

Trebuie să se poziționeze pe locul 1 pentru propriul nume de marcă.

Și, de asemenea, pentru interogări precum [nume de marcă] + blog/categorie website. Majoritatea website-urilor nu vor avea probleme aici.

Pot apărea unele probleme dacă numele unui website nu este unic.

Acum, să vedem ce are de spus Google în această privință. Pentru ca sitelink-urile să apară, website-ul trebuie să fie „util pentru utilizatori”.

Structura website-ului trebuie să „permită algoritmilor Google să găsească sitelink-uri bune”.

Variantele utile de rezultate

Deci, ce face un sitelink să fie util? Sau, mai degrabă, ce legături consideră, de obicei, Google a fi utile.

Să aruncăm o privire asupra sitelink-urilor afișate sub fragmentele de căutare. Vom vedea o mulțime de pagini „Contact” și „Despre noi„.

Acestea sunt paginile pe care utilizatorii le verifică pentru a face cunoștință cu un brand.

Apoi, veți vedea adesea link-uri către cele mai populare pagini de categorii, de produse și chiar blog-uri.

Pagina de pornire nu e neapărat necesar să fie conectată la o pagină de nivel inferior pentru a apărea.

Dacă o pagină web primește mulți vizitatori și lor le place, aceasta poate fi prezentată.

Evenimentele de actualitate pot schimba datele din căutări

Un alt lucru de reținut este că lista de sitelink-uri nu este statică. Paginile care intră în lumina reflectoarelor sunt cele pe care utilizatorii le vizitează cel mai mult.

Așadar, unele evenimente stârnesc interesul utilizatorilor pentru un anumit subiect.

O să avem pagini relevante pe website, acestea apărând în curând în sitelink. Acest lucru s-a întâmplat cu website-ul OMS.

Sitelink-urile au acum două pagini legate de COVID-19.

Cu siguranță nu a fost cazul în urmă cu doar câteva luni.

Google pare să creadă că paginile care vă prezintă brand-ul sunt cele mai utile. Se vor adăuga paginilor dvs. cele mai populare.

Așadar, iată ce puteți face pentru ca paginile website-ului dvs. să fie demne în „ochii” Google:

  • adăugați Schema markup la paginile „Despre noi” și „Contact”. Va ajuta Google să interpreteze corect tipul acestor pagini. Adăugarea markup-ului în paginile de produse sau servicii ori de pe blog nu vă vor face rău;
  • produceți conținut mai atractiv și conduceți traficul către acesta. Știm că acest lucru se întâmplă deja. La urma urmei, este vorba despre optimizare SEO și strategii de marketing, în general. Așadar, dacă nu v-ați luat încă sitelink-urile, păstrați-vă calmul pentru că sunteți în direcția corectă.

Structura website-ului

Pentru ca Google să înceapă să afișeze sitelink-urile dvs. utile, trebuie să le găsească mai întâi.

O structură clară a website-ului e o altă condiție esențială pentru a obține sitelink-uri.

Toate paginile website-ului trebuie să fie grupate în categorii, subcategorii etc.

Pentru a ajuta Google să analizeze website-ul dvs., mutându-se între pagini, utilizați legături interne.

Sitelink-urile dvs. utile trebuie să aibă alte pagini îndreptate către ele pentru a fi găsite.

Paginile cu o mulțime de link-uri interne care le indică au șanse mai mari să ajungă la sitelink-uri. Aceste link-uri anunță Google că pagina este importantă.

Cantitatea de trafic

Acum, puteți face totul bine. Este posibil să aveți o structură perfectă a website-ului.

Legătură internă bine gândită, toate marcajele corespunzătoare și câteva pagini destul de populare.

Cu toate acestea, sitelink-urile cu două coloane pur și simplu nu vor apărea. În schimb, este posibil să obțineți varianta cu o singură linie sub pagina de pornire.

De ce Google ar acorda unor website-uri sitelink-uri adecvate în două coloane și ignoră munca grea a altora?

Se pare că este de vină cantitatea de trafic.

Cu cât traficul unui website este mai mare, cu atât cresc șansele de a obține o casetă de căutare.

Credem că aceeași regulă se aplică și sitelink-urilor cu două coloane, în general. Paginile website-ului dvs. trebuie să obțină o mulțime de vizitatori.

Doar așa Google o să decidă că merită tot ceea ce este mai prețios în SERP.

Plasarea sub website-ul dvs. înseamnă că utilizatorii ar putea să nu vadă alte rezultate, mai jos.

Acestea trebuie să aducă mai multă valoare utilizatorilor decât toate celelalte rezultate ale căutării. Un număr foarte mare de vizitatori pare a fi o valoare convingătoare pentru Google.

Obținerea de sitelink-uri pe o singură linie

Din nou, nu vă simțiți înșelați dacă deocamdată aveți doar sitelink-uri pe o linie sub căutare. Evident, nu sunt la fel de proeminente ca cele pe două coloane.

Cu toate acestea, și cele pe o linie sporesc vizibilitatea paginilor dvs. interne.

Poate că nu fiecare rezultat al căutării va veni cu sitelink-uri pe o linie. Însă acestea ajută în continuare paginile să iasă în evidență.

Întrucât o linie nu se limitează la interogări de marcă, puteți obține cu ușurință zeci ca ele.

Care sunt condițiile necesare pentru a obține sitelink-uri pe o linie la pagini diferite ale website-ului?

Sunt aceleași ca pentru sitelink-urile obișnuite. Conținutul util pentru utilizatori și o bună conectare internă ar trebui să vă ajute.

Nu sunt necesare acțiuni suplimentare. Există un alt tip pe o linie cu link-uri care indică diferite secțiuni ale unei singure pagini:

  • ori de câte ori creați un conținut complex, asigurați-vă că e bine structurat și împărțit în secțiuni;
  • marcați fiecare secțiune cu un titlu care indică ce subiect/problemă acoperă secțiunea. Încercați să păstrați titluri scurte. Numele secțiunilor excesiv de lungi nu se potrivesc bine pe o singură linie;
  • adăugați funcția „tabel de conținut” la toate paginile dvs. care găzduiesc conținut complex. Cuprinsul îi ajută pe utilizatori să navigheze printr-o pagină web. Va conține o listă de legături ancorate, pe care utilizatorii pot face click. Astfel, pot trece la diferite secțiuni de pagini. Ajută Google să evalueze dacă structura paginii este eligibilă pentru link-uri din pagină.

Concluzie

Sitelink-urile sunt doar unul dintre numeroasele elemente SERP introduse de Google.

Sunt prezente pentru a ajuta utilizatorii să găsească toate informațiile necesare. Mai ușor și mai rapid.

Acestea prezintă cele mai importante pagini dintr-un website, benefice pentru utilizatori.

Sitelink-urile sunt în afara controlului webmaster-ului. Cazurile din viața reală arată că urmarea unor practici SEO vă ajută să câștigați sitelink-uri.

Ați respectat cele mai bune practici și ați obținut deja câteva sitelink-uri? Nu ezitați să ne împărtășiți povestea de succes în secțiunea de comentarii de mai jos.

Sunt un semn al încrederii și al recunoașterii Google de care trebuie să fiți mândru.

SEO

Consultant SEO, Tănase Dorel - specializat în servicii SEO și Web Design. Activ în domeniul SEO și Web Design, din anul 2004. Articolele publicate pe website-ul nostru sunt scrise pentru orice nivel SEO. Ele se concentrează pe strategii pe care oricine le poate aplica și care nu vor aduce nici o interdicție din partea motoarelor de căutare.