+40 (0) 754 308 781 office[at]seo.org.ro
Servicii de optimizare SEO și promovare pentru motoarele de căutare.
Structura URL, Cum Să Creați O Adresă Bine Structurată, Potrivită în SEO

Structura URL, cum să creați o adresă bine structurată, potrivită în SEO. Sunt URL-urile importante pentru utilizatori și SEO?

Pe scurt, da, sunt. Desigur, viteza de încărcare, calitatea conținutului, cuvintele cheie vizate și alți factori pot avea un efect mai mare. Pe de altă parte, adresele URL defecte vă pot sabota și clasamentul. În articolul de blog oferim informații actualizate despre adresele URL, structura, tipurile și modalitățile de optimizare SEO a acestora.

Structura URL, ce este o adresă URL a unui website

O adresă URL, sau Uniform Resource Locator, este adresa web a unei resurse online unice de pe Internet. Este adresa pe care o tastați în bara de căutare a browserului. Resursele online pot fi diferite: paginile HTML, fișierele CSS, precum și imaginile web, au adresele URL unice.

Pot exista unele excepții. De exemplu, unele adrese URL vă pot duce la pagini care nu mai există. Totuși, e o adresă utilizată pentru a accesa o anumită pagină, website, imagine. De asemenea, pentru a înțelege ce tip de conținut puteți vedea.

Este important să creați adrese URL corecte și ușor de utilizat.

Mulți utilizatori știu ce înseamnă URL, însă probabil că nu au auzit de URI. Unii oameni consideră că adresele URL și URI sunt termeni interschimbabili, dar nu este tocmai corect.

În timp ce adresa URL reprezintă o locație, un URI poate reprezenta un nume, un localizator sau ambele. Pur și simplu, URI-urile pot fi URL-uri, dar URL-urile nu pot fi URI-uri.

Structura URL a website-ului

Acum, să aflăm despre diferitele componente ale unei adrese URL:

  • protocolul (numit și protocol sau schemă de transfer) determină modul în care datele sunt transferate între gazdă și client. În majoritatea cazurilor, este HTTP sau HTTPS, dar există și alte protocoale precum FTP, TCP, NTP etc.;
  • subdomeniul face parte din domeniul principal. E folosit pentru a organiza diferite secțiuni ale website-ului;
  • domeniul este numele website-ului;
  • domeniu de nivel superior: domeniu root, de exemplu, .com, .org, .ro, .net, .uk etc.;
  • subfolder: numele unei secțiuni specifice a website-ului dvs. De exemplu, yoursite.ro/blog, unde „blog” este un subfolder;
  • slug: o parte a unei adrese URL ce identifică o anumită pagină. De exemplu, yoursite.ro/blog/ce-este-url, unde „ce-este-url” e slug;
  • ancora: un element care permite unui utilizator să sară la o anumită parte a unei pagini fără a derula.

Rețineți că nu toate aceste elemente sunt obligatorii. Puteți include sau nu o ancoră, un subdomeniu sau un subfolder etc.

Informații utile:

Primele trei părți ale unei adrese URL (protocol, nume de domeniu și domeniu de nivel superior) reprezintă adresa website-ului. Când creați un website alegeți un nume de domeniu unic și un TLD ce vine după punctul dintr-o adresă URL (.ro).

TLD-urile arată scopul unui website, locația acestuia sau entități specifice, cum ar fi organizațiile guvernamentale.

Deși nu mai este necesar să includeți „www„, o adresă a website-ului are uneori și acest prefix. Apoi, puteți crea subdomenii și achiziționa certificate SSL pentru a avea HTTPS într-o adresă URL. Dacă utilizați în continuare HTTP, vă recomandăm să treceți imediat la HTTPS.

Apoi, ar trebui să creați o structură a website-ului adăugând subfoldere și categorii, de exemplu, https://exemplu.ro/blog.

Ultima parte a unei adrese URL este un slug care identifică o anumită pagină și explică respectivul conținut. Procesul de optimizare a slug-ului este practic același cu crearea de adrese URL prietenoase în optimizare SEO.

Cum se optimizează un URL slug

Nu este un secret faptul că majoritatea greșelilor sunt făcute atunci când se creează un slug în URL. Acesta e unul dintre cele mai importante elemente ale adresei URL. Slug-urile ușor „digerabile” vă afectează pozitiv performanța în servicii SEO. Deci, cum să le creezi? Urmați sfaturile simple de mai jos:

  1. începeți cu titlul paginii. Titlul este important pentru SEO, dar nu este singurul motiv pentru care trebuie să îl faceți relevant, scurt și ușor de înțeles. Utilizați un CMS popular și instalați plugin-uri care automatizează majoritatea proceselor? Titlul dvs. poate fi folosit pentru a genera automat un slug;
  2. eliminați caracterele speciale. Excludeți orice numere, litere și alte simboluri suplimentare de care nu aveți nevoie cu adevărat;
  3. eliminați informațiile inutile. O adresă URL bună este o adresă URL scurtă. Majoritatea începătorilor fac aceeași greșeală: creează adrese foarte lungi. Eliminați toate cuvintele inutile;
  4. adăugați cuvinte cheie. Folosirea cuvintelor cheie este esențială pentru ca un motor de căutare și un utilizator să înțeleagă exact ce poate fi găsit;
  5. faceți-l lizibil. Slug-ul nu ar trebui să sune ciudat, nefiresc, incoerent sau prea lung. Ar trebui să fie cât mai clar și ușor de citit;
  6. folosiți litere mici. Nu utilizați majuscule în adresa URL. Dacă amestecați accidental litere, puteți crea pagini duplicat;
  7. înlocuiți spațiile libere cu cratime. Nu ar trebui să vă transformați slug-ul într-un singur cuvânt. De exemplu, slug-ul corect va fi cum-sa-creati-un-url-corect în loc de „cum sa creati un URL corect”, „cumsacreatiunURLcorect” sau „cum_sa_creati_un_URL_corect”.

Structura URL: ce sunt adresele URL bune

Un URL bun este, de asemenea, numit semantic sau un URL curat și are următoarele caracteristici:

  • nu este prea lung;
  • nu are caractere care necesită codificare (spații, „, <,>, #,%, |);
  • conține cuvinte cheie;
  • este lizibil și ușor de înțeles;
  • include o structură logică de dosare;
  • are HTTPS în loc de HTTP.

Aveți nevoie de exemple? Iată două adrese URL și punem pariu că înțelegeți care este bună și care cea rea, imediat.

  1. www.website.com/blog/vacanta-de-iarna;
  2. www.website.com/sdkfjb/ryba/sdfkjb-2017/sdfhhha.

După cum puteți vedea, arată complet diferit. Primul este un exemplu de URL bun, iar al doilea este un exemplu de URL rău. E clar că prima adresă este mult mai bună. Un utilizator înțelege ce fel de informații va găsi pe această pagină și chiar care este platforma (blog-ul).

A doua adresă URL nu spune nimic.

Acesta este primul motiv pentru care ar trebui să aveți adrese URL bune. La urma urmei, acestea sunt primele lucruri pe care un utilizator le vede în rezultatele căutării Google.

Prin urmare, acestea sunt bune pentru SEO WordPress. Însă, ar trebui să luați în considerare faptul că URL-urile în sine nu vă ajută să ajungeți în partea de sus a Google.

Motorului de căutare îi pasă mai mult de structura website-ului (și de adresele URL), de semantică și de conținutul în sine. Totuși, nu ar trebui să subestimați importanța adreselor URL „curate”. Un utilizator probabil nu va face click pe link-ul dvs. dacă aveți o adresă URL super-lungă.

Google sau un alt motor de căutare nu vă va promova website-ul.

Ce sunt adresele URL defecte

Vorbind de structura URL, să aruncăm o privire mai detaliată asupra adreselor URL problematice. O adresă URL nu este bună dacă:

  • conține prea multe cuvinte cheie;
  • este prea lungă;
  • nu oferă utilizatorului informații despre conținutul de pe pagina web;
  • structura URL-ului este greșită și ilogică;
  • include litere, cifre și simboluri suplimentare.

Dar ce se poate întâmpla, mai exact, dacă adresele dvs. URL sunt rele? Iată posibilele consecințe:

  • acestea vor înrăutăți experiența generală a utilizatorului, mai puțini oameni vor folosi link-ul;
  • este probabil să se creeze conținut duplicat;
  • pot exista vulnerabilități de securitate;
  • pot reduce eficacitatea în optimizare SEO.

Cum se creează structura URL prietenoasă pentru căutare

Acum știm că adresele URL rele sunt foarte…rele. Dar care sunt cele mai bune practici SEO pentru structura URL? Ce se întâmplă dacă aveți mii de pagini și nu puteți edita manual fiecare adresă URL?

Există generatoare de adrese URL prietenoase care vă pot crea adrese URL mai scurte. Puteți folosi unul dintre generatoarele online sau puteți utiliza plugin-uri oferite de CMS.

Doriți să optimizați procesul în loc să creați și să verificați manual fiecare URL? Ar trebui să alegeți o structură de legătură permanentă care să se potrivească website-ului dvs.

Nu căutați soluții prea complicate. Vă recomandăm să utilizați permalink-uri simple și curate. Puteți adăuga un nume de postare la numele de domeniu. Utilizați categorii pentru a crea o ierarhie în adresele URL. Asigurați-vă că adresele URL nu sunt prea lungi.

După cum puteți vedea, există multe lucruri de luat în considerare. Am dorit să ne concentrăm pe cele mai importante elemente și să vă oferim câteva exemple de bune și rele practici. Iată de ce ar trebui să țineți cont atunci când creați structura URL.

Cuvinte cheie în adrese URL

Potrivit lui John Mueller, Senior Webmaster Trends Analyst la Google, cuvintele cheie din adrese rămân un factor de clasare mic. Și nu este ceva de forțat. Acestea fiind spuse, nu este necesar să vă restructurați website-ul doar pentru a insera cuvinte cheie în adresa URL.

Dar dacă creați pagini noi, e o idee bună să includeți cuvinte cheie relevante la fel cum faceți cu articolele dvs. Rețineți însă că a face o adresă URL prea lungă este o idee proastă, deci nu ar trebui să utilizați fraze prea lungi.

  1. exemplu de URL bun: http://www.website.ro/cum-sa-faci-un-url-bun;
  2. exemplu de URL incorect: http://www.website.ro/cum-sa-faci-cel-mai-bun-url-pentru-website-usor.

1-2 cuvinte cheie în URL sunt, de obicei, suficiente pentru a oferi utilizatorului și motorului de căutare informațiile necesare. Pentru a vă asigura că acesta este un cuvânt cheie câștigător, vă recomandăm să utilizați instrumente de sugestie specifice.

Lungimea URL-ului

Cât de lungă poate fi o adresă URL? Potențial, pot fi foarte, foarte lungi. Limita este de 2.083 de caractere pentru Microsoft Internet Explorer. Totuși, acest lucru nu înseamnă că aveți nevoie de o adresă URL atât de lungă.

Corect este ca adresa dvs. URL să aibă aproximativ 75 de caractere. Adresa URL mai lungă va fi, de asemenea, indexată, dar va afecta experiența utilizatorului.

Structura URL: ce este un dispozitiv de scurtare a adreselor?

Adresele URL lungi ar trebui scurtate, mai ales dacă doriți să le distribuiți cuiva. Acum, putem folosi servicii precum Bit.ly sau TinyURL pentru a ascunde partea link-ului.

Rețineți că, în unele țări (Arabia Saudită), precum și pe unele platforme (Twitter, MySpace), astfel de servicii sunt blocate. În principal, deoarece astfel de legături pot duce un utilizator oriunde. Însă, instrumentele sunt folosite de o mulțime de oameni și organizații din întreaga lume.

Așa arată link-ul complet: https://seo.org.ro/ecommerce-caracteristici-importante-pentru-vanzarile-online/. Iată un exemplu de adresă web scurtă pe care am obținut-o folosind Bit.ly: https://bit.ly/3rc1Mz5.

Al doilea link va duce utilizatorii la aceeași pagină de pe seo.org.ro.

Structura fișierului și a căii

Când creați un website, trebuie să vă asigurați că toate fișierele dvs. sunt asamblate într-o structură sensibilă. De aceea, este logic să vă structurați website-ul în categorii, foldere și subfoldere.

De exemplu, atunci când URL-ul dvs. arată așa https://exemplu.ro/haine-de-ocazie/paltoane, mai degrabă decât doar https://exemplu.ro/paltoane, vizitatorii dvs. vor înțelege unde sunt.

Titluri și adrese URL

Titlurile și adresele URL nu trebuie să se potrivească, dar este o practică bună, precum și menținerea adreselor URL scurte. Acesta e modul în care puteți utiliza cuvântul cheie relevant în adresa URL.

Îl faceți mai lizibil, atrageți mai mulți utilizatori și creați un link excelent pentru a-l distribui pe social media. Mai mult, este vorba de așteptările cititorilor: utilizarea acelorași cuvinte cheie în titlu și adresa URL vă ajută să nu-i dezamăgiți.

Structura URL: extensii de fișiere în adrese

Potrivit lui John Mueller, extensiile de fișiere precum „.html”, „.asp”, „.php” nu afectează clasarea dvs. Nu contează dacă adresa URL are sau nu are extensie. Dacă website-ul dvs. arată așa: http://www.exemplu.ro/blog.html, va apărea în același mod în rezultatele căutării Google.

În majoritatea cazurilor, webmasterii doresc să le elimine pentru a face adresele URL mai scurte și mai ușor de utilizat (logic). Dar ar trebui să luați în considerare că uneori dăunează website-ului. Eliminând extensia, trebuie să redirecționați adrese URL vechi către adrese noi, ceea ce poate dura ceva timp.

Cratime (liniuțe) și underscore

Ar trebui să utilizați cratime în adresele URL. Google le tratează mai bine decât underscore dintr-un singur motiv. Cratimele separă cuvintele și sunt interpretate ca spații, în timp ce un underscore din structura URL nu este recunoscut. De exemplu, dacă utilizați „calatoria_mea”, Google va interpreta „calatoriamea” în loc de „calatoria mea”.

Un slash final în structura URL

Adresele URL cu slash reprezintă în mod obișnuit un director, iar cele fără reprezintă un fișier. Dar, de fapt, nu există nicio diferență pentru Google dacă o adresă URL are sau nu are slash la final. Important este să vă asigurați că nu le aveți pe ambele cu un conținut diferit.

De exemplu, două adrese URL, „www.exemplu.ro/produse/” și „www.exemplu.ro/produse” servesc conținut duplicat? Atunci trebuie să alegeți una dintre adresele URL ca versiune principală. Nu contează care.

Scrierea cu majuscule a adreselor URL

Adresele URL sunt sensibile la majuscule și minuscule. Dacă utilizați majuscule, creați adrese URL diferite, chiar dacă singura diferență dintre ele este dată doar de majuscule.

De aceea, vă recomandăm să utilizați numai litere mici în adresa website-ului. Dacă găsiți adrese URL duplicate, e important să le consolidați cu canonical sau să utilizați redirecționări 301.

Numerele din structura URL

Dacă este posibil, vă recomandăm să eliminați numerele de pe adresele URL. Să presupunem că aveți un website de știri. Poate doriți să adăugați o dată la toate adresele URL.

Totuși, trebuie să vă gândiți de două ori și să decideți dacă chiar aveți nevoie de ea. Problema este că acel conținut pe care l-ați publicat acum ceva timp poate părea depășit pentru un utilizator.

Un alt motiv pentru evitarea numerelor este schimbarea conținutului. De exemplu, numărul este o parte a adresei URL care conține acest slug: „5-cai-de-imbunatatire-pentru-adrese”.

Mai târziu, decideți să vă editați articolul adăugând un mod suplimentar în listă. Procedând astfel, va trebui să schimbați titlul și adresa URL, ceea ce înseamnă redirecționarea către o nouă adresă URL. De aceea, slug-ul de îmbunătățire a adreselor URL fără numere e o opțiune mult mai bună.

Adrese URL statice vs dinamice

Există două tipuri de URL-uri: URL-uri statice (permalink-uri) și URL-uri dinamice. Statică este adresa URL care nu se modifică și nu include parametrii URL. Este un URL curat și ușor de citit: https://website.ro/cele-mai-bune-instrumente-seo.html.

Adresele URL dinamice rezultă din căutarea website-ului care este ancorat pe baza de date. Astfel de adrese sunt generate de servere sau CMS-uri. Și, spre deosebire de adresele URL statice, nu sunt ușor de utilizat. Uneori, adresele URL cu parametri diferiți duc un utilizator la același conținut.

Pur și simplu, poate duce la crearea de pagini duplicat. Iată un exemplu de adresă URL dinamică: http://www.website.ro/p/google-checkout-php-sample-code/issues/detail?id=31.

Deci, ce adrese URL sunt mai bune? Cele statice sunt de obicei cele mai bune în servicii SEO, deoarece:

  • au o CTR (rată de click) mai mare;
  • de obicei, acestea includ cuvinte cheie;
  • astfel de adrese URL sunt ușor de copiat, lipit și memorat;
  • ajută un utilizator să înțeleagă despre ce este vorba în pagină;
  • pot include textul ancoră pentru link-uri;
  • de obicei, este mai ușor pentru motoarele de căutare să lucreze cu adrese URL statice.

Rețineți faptul că o adresă URL statică nu înseamnă în mod implicit o adresă URL bună. Poate fi și rea: www.website.ro/articol/bin/answer.foo/en/3/98971298178906/URL. O adresă URL statică va funcționa corect numai dacă e curată și bine structurată.

Cu toate acestea, uneori utilizatorii nu pot evita adresele URL dinamice. Aveți website-uri de magazine online cu liste de produse și starea acestora se schimbă frecvent? Trebuie să utilizați adrese URL dinamice.

În acest caz, Google recomandă crearea de adrese URL frumoase. Înseamnă menținerea lor scurtă și eliminarea parametrilor inutili: „http://www.example.com/?p=categoria2&article=page”.

Parametrii URL

Să aruncăm o privire la acest exemplu: http://website.com?serviceid=3865.

De la acest semn „?” începe parametrul. „Serviceid” este parametrul în sine. Semnul „=” este caracteristica id-ului de serviciu, adică al parametrului.

De ce să folosiți parametrii URL? În general, sunt utilizați pentru:

  • urmărirea ID-urilor de sesiune;
  • pentru a filtra produsele în funcție de categorie;
  • pentru a identifica de unde provine traficul publicitar.

Aceștia pot fi importanți, dar parametrii URL configurați incorect pot provoca duplicarea conținutului și „canibalizarea” cuvintelor cheie.

Mai multe adrese URL cu conținut similar

Deși se presupune că toate adresele URL sunt unice, de multe ori aveți câteva adrese URL similare. Există două modalități de a rezolva această problemă:

1. Puteți să le redirecționați cu un 301 dacă nu trebuie să întrețineți cu adevărat pagina duplicat;

2. Utilizați o etichetă „rel=canonical” dacă trebuie să păstrați o versiune ușor diferită pentru unii dintre vizitatorii dvs.

De ce să produceți o formă standard a unei adrese URL

Normalizarea este procesul de modificare și standardizare a adreselor URL. Ajută la eliminarea adreselor URL duplicate și, astfel, la prevenirea indexării paginilor duplicate de către motoarele de căutare. Ideea este de a exprima adresa URL într-un fel, de exemplu:

  1. un link către „/contact.html” ar fi normalizat la „http://www.website.ro/contact.html”;
  2. un link „HTTP://WWW.WEBSITE.RO/contact.html” ar fi normalizat la „http://www.website.ro/contact.html”;
  3. slash non-trailing (/) „https://www.exemplu.ro/trip/” ar fi normalizată la adresa URL non-trailing slash „https://www.exemplu.ro/trip”;
  4. o adresă URL cu dublă slash „http://www.exemplu.ro//path” va fi normalizată la o singură slash „http://www.example.com/path”.

Administratorii web folosesc, de asemenea, redirecționări pentru a normaliza adresele URL și pentru a preveni duplicarea paginilor:

  • Non-www și www;
  • HTTP și HTTPS.

Concluzie

Structura URL poate părea mai puțin importantă pentru SEO decât conținutul și viteza website-ului. Totuși, poate afecta clasamentul. Adresele URL trebuie să fie structurate logic, ușor de utilizat, scurte și ușor de distribuit.

Da, există o mulțime de lucruri de luat în considerare. Dar odată ce veți învăța cum să creați adrese URL curate, nu veți pierde această abilitate. Există o mulțime de servicii care generează adrese URL bune, precum și platforme care ajută la recunoașterea problemelor existente.