+40 (0) 754 308 781 office[at]seo.org.ro
Servicii de optimizare SEO și promovare pentru motoarele de căutare.
Structură Website, Cum Să O Planificați și De Ce E Importantă Pentru SEO
Link-uri Utile Articole Optimizare

Structură website, cum să o planificați și de ce e importantă pentru SEO. O structură bine realizată înseamnă un website iubit de utilizatori și de motoare.

Pentru ambii consumatori este esențial să aveți o idee clară. Trebuie să știți despre modul în care website-ul dvs. este organizat și cum puteți găsi informațiile necesare.

Care sunt principalele reguli pentru a crea o structură solidă a website-ului? Cum ar trebui să arate de la bun început și cum trebuie să fie dezvoltat ulterior? De ce este important atât pentru optimizare SEO, cât și pentru UX design?

În acest articol de pe blog veți găsi câteva noțiuni simple, dar cruciale. Puteți să le aplicați pentru a construi o bază bună în optimizare SEO. În același timp, vă puteți ocupa și de web design sau alte servicii SEO. Să începem!

Structură website cu cercetarea cuvintelor cheie

Dacă deja executați un website, puteți crede că cercetarea de cuvinte cheie e un lucru deja depășit. De fapt, de asta aveți nevoie pentru a dezvolta pagini de destinație adecvate.

Generarea de idei bune de conținut. Adăugarea de categorii și pagini de articole pe website-ul dvs. Începeți cu colectarea unei liste cu toate paginile website-ului. Înțelegeți prioritatea și intenția utilizatorilor pentru fiecare dintre ele.

Dezvoltați un website de la zero? Va trebui să parcurgeți întregul ciclu de colectare, selectare și grupare de cuvinte cheie. Verificați cum se ocupă alții de structura website-ului și de cercetarea cuvintelor cheie în nișa dvs.

Urmăriți ce face concurența

Uitați-vă la website-urile concurenților dvs. Identificați cine sunt și cum și-au construit website-urile. Priviți cum au organizat informațiile de pe paginile lor: câte secțiuni au, cum sunt conectate.

De asemenea, puteți verifica ce pagini speciale ale concurenților arată cele mai bune rezultate în căutare. Care este locul lor în structura website-ului și ce cuvinte cheie folosesc pe fiecare pagină!

Puteți obține toate aceste informații folosind instrumente speciale de cercetare. Vă vor ajuta să vă găsiți rivalii și să descoperiți cele mai clasificate pagini/subdomenii.

Când v-ați dat seama cum ar putea arăta website-ul, cercetați cuvintele cheie.

Colectați și selectați cuvinte cheie pentru o structură de website profesionistă

În primul rând, faceți un brainstorming și evidențiați anumite categorii care descriu produsele dvs. Ce faceți? Care este gama de produse sau servicii? Ce cuvinte descriu cel mai bine afacerea dvs.?

Scrieți-le și gândiți-vă la modul în care se conectează între ele.

Pentru a o vizualiza, puteți crea o hartă a structurii website-ului. Puteți folosi instrumente online speciale precum Mindmup, XMind, Venngage.

Veți ajunge cu un „schelet” de bază al frazelor cheie care descriu cel mai bine produsul dvs. Acest lucru va servi drept bază pentru determinarea nucleului semantic al website-ului dvs.

Folosind lista frazelor cheie descoperite, completați-le cu cât mai multe cuvinte cheie. Puteți folosi diverse instrumente precum Google Keyword Planner sau Google Trends. Începeți de la cuvintele cheie generale și apoi mergeți mai departe colectând tot mai multe date.

Ați colectat o listă uriașă de cuvinte cheie. A venit momentul pentru a le filtra pe cele irelevante pentru afacerea dvs. Răspundeți la toate întrebările care nu descriu afacerea dvs.

Grupați cuvintele cheie în pagini

După ce ați colectat și filtrat toate cuvintele cheie relevante, ajustați-le pe harta website-ului dvs. Categorizați și acordați prioritate paginilor pentru a construi o ierarhie. De la secțiunile principale la subsecțiuni și pagini.

De la cuvintele cheie cu volum mare la cuvinte cu volum redus.

O pagină superioară în arhitectura dvs. se poate clasifica pentru cuvinte cheie mai competitive. Cu toate acestea, prioritatea dvs. este claritatea și logica. Nu umpleți nicio pagină cu cuvinte cheie, până la neglijarea bunului simț.

Nu numai conținutul paginii ar trebui să aibă sens, ci și adresa URL.

Creați adrese URL prietenoase cu optimizarea SEO pentru paginile dvs.

Ați creat „scheletul” website-ului dvs. cu toate categoriile și paginile. Continuați cu o structură URL simplă și ușor de utilizat, ce urmează ierarhia website-ului.

Iată câteva sfaturi de la Google:

  • utilizați cuvinte care pot fi citite, fiind întotdeauna mai bune și mai atrăgătoare pentru utilizatori. Evitați numerele de identificare lungi. De exemplu, www.domeniu.ro/home/webpage. Este mai bun decât www.domeniu.ro/home?id=3a5ebc944f41daa6f849f730f1;
  • luați în considerare utilizarea punctuației în adresele URL. Acestea sunt mult mai utile pentru Google. Asigurați-vă că folosiți cratime (-) în loc de underscore (_). De exemplu, www.domeniu.ro/keywords-research e mai bun ca www.domeniu.ro/keywords_research;
  • utilizați cuvinte cheie relevante în adresele URL. Utilizatorii și motoarele de căutare trebuie să găsească paginile dvs. Evitați excesul de cuvinte cheie și păstrați un echilibru sănătos. Utilizatorii tind să dea click pe adrese URL ce conțin interogarea pe care au introdus-o în casetă;
  • realizați adrese URL mai scurte. Scoateți cuvinte precum „și” sau „cel”, deoarece acestea distrag și fac URL-urile mai lungi.

Aveți un set de pagini prioritizate și organizate într-o ierarhie a website-ului dvs. Trebuie să oferiți o conexiune clară între ele pentru o structură de website coerentă.

Conectarea paginilor de pe website

Sistemul de conexiuni între paginile dvs. se numește linking intern. Este încă un proces de temelie pe care nu îl puteți ignora. Mai ales dacă vă străduiți să îmbunătățiți navigarea pe website-ul dvs.

Mai mult decât atât, conectarea internă este esențială pentru fiecare website. Ajută la răspândirea resurselor între legături, în jurul paginilor web.

Fiecare pagină a website-ului trebuie să aibă un link către și de la o altă pagină a website-ului. Google găsește și indexează website-urile în urma unui link către alt link. Astfel, o legătură internă inteligentă îl va ajuta să găsească un conținut nou pe website-ul dvs.

Să discutăm despre elementele care vă vor ajuta să vă conectați paginile. Cum puteți să-i faceți pe utilizatori să se simtă ca acasă folosind website-ul dvs.?

O structură de website are nevoie de un meniu

Navigarea pe website începe de la pagina principală. Meniul este cel care ajută utilizatorii să navigheze pe website și să găsească informațiile necesare.

Website-ul poate avea unul sau mai multe tipuri de meniuri. Meniurile ajută la prezentarea conținutului tuturor paginilor într-o formă scurtă. Ajută utilizatorul să se deplaseze între paginile website-ului.

Realizăm meniuri ale website-ului pe baza întrebărilor utilizatorilor și a gamei de produse/servicii. În mod ideal, fiecare grup de cuvinte cheie poate crea o pagină separată. De asemenea, poate crea și un element de meniu separat.

Încercați să evitați Javascript sau Ajax atunci când creați meniul website-ului. Folosiți HTML și CSS. Astfel veți ajuta roboții de căutare să vă scaneze website-ul.

Utilizarea unei scheme de navigare

Ce alt element ajută utilizatorii să navigheze pe website și să găsească drumul de întoarcere? Către oricare dintre secțiuni sau spre pagina de pornire? Puteți folosi o schemă de navigare.

Când navighează prin secțiunile website-ului, utilizatorii nu vor înțelege unde se află și cum au ajuns acolo. Pentru a ușura viața utilizatorului puteți realiza o schemă de navigare.

Ajută utilizatorii pentru a vedea ierarhia website-ului și pentru a reveni la categoria anterioară. De asemenea, este de folos și pentru motoarele de căutare. În acest fel, pot defini importanța adresei URL în ierarhie.

Subsolul

Un subsol este o parte a paginii unde puteți plasa link-urile principale ale meniului de navigare. Asigurați-vă că utilizați aceeași ordine și aceleași secțiuni pentru subsol, ca în meniul de sus.

Astfel, utilizatorul va naviga ușor pe website și nu va fi confuz. De asemenea, puteți pune link-uri suplimentare către subsolul dvs. De exemplu, „Politica de confidențialitate„, „Întrebări frecvente”, „Termeni și condiții„, „Contact„.

Google nu vă va penaliza website-ul pentru link-ul către o agenție SEO. Cu toate acestea, link-uri necorespunzătoare vor părea nefirești pentru Google.

Filtrare și sortare

Website-ul dvs. are o mulțime de servicii sau produse de oferit? Utilizatorii dvs. nu vor reuși să găsească ceva fără nicio opțiune de filtrare sau sortare.

Aceste filtre ajută la compartimentarea datelor, evitând crearea prea multor categorii inutile. Oricare din categoriile dvs. au doar câteva elemente? Este mai bine să schimbați cu un filtru care furnizează aceleași informații.

Filtrele trebuie proiectate pentru fiecare categorie și să acopere toate caracteristicile posibile ale produsului. Pentru a face acest lucru, analizați profund nevoile produsului și ale utilizatorului.

De obicei, cuvintele cheie cu volum mare sunt utilizate pentru crearea principalelor categorii. De exemplu, „Audit SEO„, „Link Building„, „Oferte SEO” etc. Folosiți cuvinte cheie lungi pentru paginile sau filtrele paginii de intersecție.

Evitați să creați categorii și subcategorii inutile. Este mai bine să folosim filtre sau etichete dacă vorbim despre proiecte de conținut.

Etichetele ajută la organizarea conținutului dvs. Oferă utilizatorilor un set de articole specifice. Ajută motoarele de căutare să vă cunoască mai bine website-ul. Nu trebuie să neglijați aceste aspecte în această structură de website.

Bineînțeles, ar trebui să vă intereseze interesele utilizatorilor, în primul rând. Mai ales că motoarele de căutare apreciază cu adevărat când le ușurați utilizatorilor navigarea.

Cu toate acestea, există lucruri pe care ar trebui să le faceți special pentru motoarele de căutare. Acestea țin tot de o structură a website-ului dvs.

Ultimul, dar nu cel din urmă

Pentru a vă ușura navigarea pe website, nu uitați de crawlerele de căutare. Nu vor fi fericite să petreacă ore întregi explorând website-ul dvs. Cum îi putem ajuta? Oferiți un sitemap!

Sitemap-urile ajută motoarele de căutare să urmărească toate paginile de pe website-ul dvs. Acestea utilizează sitemap-ul ca referință la determinarea adreselor URL canonice.

Google indexează website-urile cu sitemap-uri mai repede decât cele fără.

La ce să vă așteptați dintr-o structură bună a unui website

Există trei motive pentru care ar trebui să îmbunătățiți structura website-ului dvs. Clasamente mai bune de cuvinte cheie, creșterea unui trafic organic, funcții SERP și utilizatori fericiți.

Clasament mai mare și creșterea traficului

Aveți o structură de website prietenoasă SEO, cu link-uri inteligente? Atât utilizatorii, cât și Google vor „înțelege” și vor iubi website-ul dvs. Ce înseamnă asta pentru afacere?

Categoric, clasamente mai mari, rate de respingere mai mici. De asemenea, mai multe pagini web vizitate și conversii mai mari. Urmăriți progresul website-ului dvs. după restructurarea acestuia.

Monitorizați în mod constant clasamentul și răspundeți la toate schimbările din timp. Pentru a păstra toate datele într-un singur loc, urmăriți clasamentul website-ului dvs.

Caracteristici SERP cu o structură de succes a unui website

A avea o structură bună a website-ului înseamnă o bună reputație și un CTR mai bun. Acesta este motivul pentru care este atât de important să obțineți sitelink-urile Google. Rubrica SERP care vă arată domeniul împreună cu mai multe adrese URL interne grupate mai jos.

Blocul de sitelink-uri afectează reputația website-ului dvs. Îi ajută pe utilizatori să navigheze, indicând cele mai relevante informații. De asemenea, separă website-ul dvs. de celelalte în rezultatele căutării.

Cum să obțineți aceste sitelink-uri ca parte a fragmentului dvs.? Creați o structură bună a website-ului și Google vă va răsplăti automat cu această caracteristică SERP.

Utilizatori fericiți și un comportament mai bun al utilizatorilor

Este timpul să descoperiți aceste instrumente eficiente pentru a testa utilizabilitatea. Este important și să urmăriți activitatea utilizatorilor pe website-ul dvs. Cum s-a mișcat vizitatorul în jurul website-ului? Unde a făcut click? Unde s-a oprit și ce părți a neglijat?

Heat maps-urile vă oferă toate răspunsurile de care aveți nevoie. De asemenea, veți putea viziona înregistrările video ale sesiunilor vizitatorilor. Puteți înțelege ce vizionează de fapt și ce au ratat. Analizați-le comportamentul.

Trageți concluzii și folosiți-le pentru a ajusta structura website-ului.

Rețineți că un utilizator nu intră neapărat pe website-ul dvs. prin pagina principală. O interogare nu arată întotdeauna clar ce dorește utilizatorul.

E important să permiteți utilizatorului să găsească informațiile necesare pe un website. Indiferent de pe ce pagină o să înceapă. O astfel de structură a website-ului va simplifica acea cale de conversie a utilizatorului.

Dacă un vizitator este gata pentru următoarea etapă a conversiei, ar trebui să fie la fel de ușor.

Concluzie

Construirea unei structuri solide și simple a website-ului nu se referă doar la secțiuni și link-uri. Este vorba și despre experiența utilizatorilor, design digital și promovare web. Asigurați-vă că investiți timp și resurse în crearea unei structuri înainte de a construi website-ul.

Dacă website-ul dvs. este deja în funcțiune, analizați-l din perspectiva structurii. Creați o „to do list”  și porniți de la mici modificări, dar necesare.

Nu treceți cu vederea această oportunitate. E șansa dvs. de a vă îmbunătăți clasamentul website-ului și o optimizare SEO, în general.