+40 (0) 754 308 781 office[at]seo.org.ro
Servicii de optimizare SEO și promovare pentru motoarele de căutare.

CMS, aplicația utilizată pentru crearea și gestionarea de conținut digital. Este utilizată pentru managementul de conținut al afacerii și al website-ului.

Introducere

Content Management System (CMS) este un sistem de gestionare a conținutului. Această aplicație software sau setul de programe conexe sunt utilizate pentru a crea și gestiona conținut digital. CMS-urile sunt utilizate pentru managementul conținutului de afaceri (ECM) și pentru gestionarea conținutului web (WCM).

Un ECM facilitează colaborarea la locul de muncă prin integrarea funcționalității de gestionare a documentelor. De asemenea, sunt gestionate activele digitale și înregistrările. Astfel, se oferă utilizatorilor finali un acces la activele digitale ale organizației.

Un WCM facilitează crearea de colaborări pentru website-uri. Software-ul ECM include și o funcționalitate de publicare WCM. Cu toate acestea, paginile ECM rămân, de obicei, în urma firewall-ului organizației.

Componentele CMS

Atât sistemele de gestionare a conținutului afacerii, cât și sistemele de gestionare a conținutului web au două componente:

  • aplicație de gestionare a conținutului (CMA);
  • aplicație de livrare de conținut (CDA).

CMA este o interfață grafică de utilizator (GUI). Aceasta permite utilizatorului să controleze proiectarea, crearea, modificarea și eliminarea conținutului de pe un website. Toate acestea, fără a fi nevoie să cunoască ceva legat despre HTML.

Componenta CDA oferă serviciile de back-end care acceptă gestionarea și livrarea conținutului, odată ce a fost creat în CMA.

Caracteristicile CMS-urilor

Caracteristicile pot varia între diversele oferte CMS, dar funcțiile de bază sunt deseori considerate a fi:

  1. indexarea;
  2. căutarea și restabilirea;
  3. gestionarea formatului;
  4. controlul revizuirii;
  5. publicarea.

Funcțiile de indexare, căutare și restabilire intuitive indexează toate datele pentru acces ușor prin funcțiile de căutare. Acestea permit utilizatorilor să caute prin atribute, precum date de publicare, cuvinte cheie sau autori.

Gestionarea formatului facilitează transformarea documentelor scanate pe hârtie și a documentelor electronice vechi în HTML sau PDF.

Funcțiile de revizuire permit actualizarea și editarea conținutului după publicarea inițială. Controlul revizuirii urmărește, de asemenea, orice modificări aduse fișierelor de către persoane fizice.

Funcționalitatea de publicare permite persoanelor fizice să folosească un șablon sau un set de șabloane aprobate de organizație.

Un CMS poate furniza, de asemenea, instrumente pentru marketing online „unu la unu”. Comercializarea individuală este abilitatea unui website de a-și adapta conținutul și publicitatea la caracteristicile specifice ale utilizatorului.

Toate acestea, folosind informațiile furnizate de utilizator sau colectate de website. De exemplu, un utilizator accesează un motor de căutare interesându-se de o cameră digitală. Bannerele publicitare vor avea caracteristicile companiilor care vând camere digitale în locul celor ce vând produse de grădină.

Alte caracteristici populare ale CMS-urilor includ:

  • adrese URL SEO-friendly;
  • ajutor integrat și online, inclusiv forumuri de discuții;
  • sisteme de permisiune bazate pe grupuri;
  • asistență completă și șabloane personalizate;
  • proceduri simple de instalare și versiuni asistate;
  • panou de administrare cu mai mult suport lingvistic;
  • ierarhizarea conținutului;
  • cerințe minime ale server-ului;
  • manager integrat de fișiere;
  • jurnale integrate de audit.

Alegerea unui sistem de gestionare a conținutului

Aproape nu există limită de factori de luat în considerare înainte ca o afacere să decidă să investească într-un CMS. Există câteva funcționalități de bază pe care trebuie să le căutați întotdeauna.

De exemplu, o interfață editor ușor de utilizat și capabilități inteligente de căutare. Cu toate acestea, pentru unele companii, software-ul pe care îl folosesc depinde de anumite cerințe.

Spre pildă, luați în considerare dimensiunea afacerii și dispersia geografică. Administratorul CMS trebuie să știe câți oameni vor utiliza aplicația. Trebuie să cunoască dacă aceasta va avea nevoie de asistență în alte limbi. Nu trebuie neglijată nici echipa de asistență.

Numărul persoanelor implicate în acest compartiment depinde de menținerea operațiunilor. Este important de luat în considerare și nivelul de control. În fond, administratorii și utilizatorii finali sunt cei care folosesc CMS-ul.

De asemenea, trebuie luată în considerare diversitatea formularelor electronice de date utilizate. Toate modelele de conținut digital ar trebui indexate ușor.

Acest Articol are 0 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *