+40 (0) 754 308 781 office[at]seo.org.ro
Servicii de optimizare SEO și promovare pentru motoarele de căutare.
UX, Cum Folosim Regulile Pentru Beneficii Sporite în Optimizare SEO

UX, cum folosim regulile pentru beneficii sporite în optimizare SEO. Cum să beneficiezi de regulile UX design atunci când faci SEO? Este posibil să găsiți un mediu fericit între experiența pozitivă a utilizatorului și poziții satisfăcătoare ale website-ului în rezultatele căutării?

Continuați să citiți articolul pentru a afla răspunsuri la aceste întrebări deranjante.

Experiența utilizatorului, sau UX, este un termen care atrage atenția tuturor celor ocupați în noile tehnologii. A câștigat popularitate datorită dezvoltării științei cognitive și grupul de entuziaști UX este în continuă creștere.

Deci, cum se poate aplica UX în optimizare SEO?

Experiența utilizatorului (UX): ce este?

În cuvinte simple, termenul se referă la toate experiențele și impresiile pe care le primesc utilizatorii în timp ce beneficiază de produse interactive. UX se aplică atunci când vorbim despre website-uri și aplicații.

De fapt, este o generalizare semnificativă, deoarece UX este un termen mai larg. Utilizabilitatea este doar una dintre componentele sale. Merită remarcat faptul că experiența utilizatorului nu este o completare a website-ului.

Utilizatorii au întotdeauna anumite experiențe și impresii, singura întrebare este dacă sunt negative sau pozitive. 😐

Când a apărut UX?

Când luăm în considerare puțin mai mult decât website-urile și aplicațiile, istoria UX este mult mai lungă decât ne-am putea aștepta. În 1911, Fredrick Taylor a publicat „The Principles of Scientific Management”, o lucrare dedicată unui studiu pe care el și Tom Ford l-au realizat în rândul muncitorilor din fabrici.

Abordarea lor a fost cu adevărat inovatoare, deoarece au decis să profite de perspectivele lor pentru a spori eficiența muncii.

Istoria experienței utilizatorului în sensul său actual este puțin mai scurtă. Aceasta a început odată cu dezvoltarea științei cognitive și a cercetării interacțiunii om-computer. Cu toate acestea, UX ca nou domeniu, a „înflorit” în primul rând împreună cu publicațiile și cercetările efectuate de Jakob Nielsen și Don Norman.

La sfârșitul anilor ’80, Don Norman a scris o carte extrem de populară „Proiectarea lucrurilor de zi cu zi”. Acesta s-a concentrat pe problema utilizabilității obiectelor proiectate și a problemelor care pot apărea în caz de inadecvare a acestora.

Nielsen Norman Group, o companie de consultanță fondată la mijlocul anilor 1990, s-a dovedit a fi un succes și continuă să stabilească tendințe și acum.

Are UX un impact direct asupra optimizării SEO?

Factorii care afectează pozițiile website-ului nu sunt remediați și o strategie care funcționează bine acum nu trebuie să aibă succes peste câțiva ani. Există mai mult de 200 de factori de clasare de la Google. Motorul de căutare rămâne destul de rezervat atunci când vine vorba despre a discuta măsura în care elementele specifice afectează clasamentele.

Cu toate acestea, datorită experienței adecvate și a rămânerii la curent cu tendințele actuale, putem observa cu ușurință că satisfacția utilizatorilor este de cea mai mare importanță pentru Google.

Motor de căutare Google: pentru roboți sau pentru utilizatori?

UX constă din mai multe elemente, cum ar fi utilizabilitatea, web design-ul sau accesibilitatea unui website. Ultimii ani au arătat că experiența utilizatorului e o parte integrantă a SEO. Acest lucru a fost confirmat oficial și de Google.

Motorul de căutare este creat în principal pentru utilizatori. Prin urmare, este crucial să le analizăm experiențele și nevoile. Toți suntem utilizatori de Internet și suntem perfect conștienți de cât de iritantă poate fi navigarea pe un website neintuitiv sau care se încarcă greu.

În majoritatea cazurilor, probabil facem click pe butonul „înapoi” cât mai repede posibil, cu un impact negativ asupra poziției website-ului.

Website-ul dvs. implică utilizatorii?

Dacă un utilizator decide să rămână pe un website și să îl exploreze, acesta informează Google despre calitatea înaltă a paginii. Mai mult, implicarea utilizatorilor pe pagină este, de asemenea, un element important.

Interesul utilizatorului real pentru produsele sau serviciile dvs. și butoanele CTA (Call To Action) localizate corespunzător sunt piatra de temelie a unui website funcțional și profitabil. Rețineți că pozițiile înalte pe cuvinte cheie individuale nu sunt obiectivul final.

SEO pentru fraze specifice ar trebui să genereze trafic pe website și să se traducă în conversii mari.

Vă puteți imagina cu ușurință un website care se clasează în pozițiile de top, însă nu este intuitiv și nu încurajează utilizatorii să cumpere. În acest caz, utilizatorii vor abandona pur și simplu și vor naviga pe paginile clasate pe pozițiile ulterioare.

Astfel de acțiuni în rezultatele căutării se numesc „pogo-sticking”. Pentru Google este un semn că website-ul dvs. nu este valoros, deoarece nu oferă vizitatorilor informațiile necesare. De aceea UX pentru optimizarea SEO este atât de important.

Cum să beneficiezi de UX pentru SEO?

Probabil că nimeni nu mai trebuie să se convingă de faptul că UX este important pentru SEO. Prin urmare, merită să beneficiați de experiența utilizatorului atunci când concepeți strategia dvs. SEO. Mai jos puteți vedea câteva elemente pe care ar trebui să vă concentrați.

1. Navigare

Proiectarea și locația unui meniu de website trebuie să fie determinate de funcția unei pagini web. Amplasarea și aspectul sunt extrem de vitale, cu toate acestea, conținutul este cel mai important. Meniurile și navigarea website-urilor ar trebui să ajute utilizatorii să găsească informațiile necesare și să determine locația curentă pe o pagină web.

Navigarea dezvoltată corect ajută atât utilizatorii, cât și roboții Google să se deplaseze pe website și să indexeze subpagini. Navigarea intuitivă e un subiect pentru un articol separat, prin urmare, astăzi doar îi subliniem importanța.

2. Proiectare

O interfață web structurată corespunzător este un alt factor care se traduce printr-o experiență pozitivă a utilizatorului și recunoașterea mărcii. Așa cum preferați să vă înconjurați în fiecare zi cu lucruri atrăgătoare, un website atractiv din punct de vedere vizual ne va atrage cu siguranță privirile pentru mai mult timp.

Mai mult, satisfacția de a-l utiliza va fi, de asemenea, mai mare. Cu toate acestea, utilizabilitatea nu e egală cu estetica. De fapt, ne putem imagina cu ușurință că navigarea pe un website mai puțin atrăgător din punct de vedere vizual poate fi mai satisfăcătoare decât navigarea pe o pagină cu un design remarcabil, dar cu navigare slabă sau timp de încărcare lung.

3. Proiectare web receptivă pentru UX

Design-ul web receptiv este un factor de clasare incredibil de relevant. Website-urile ce nu sunt adaptate la rezoluția ecranului sunt greu de citit pentru utilizatori. Azi, web design-ul receptiv este indispensabil dacă doriți să atingeți poziții înalte în rezultatele căutării.

În acest mod puteți asigura confortul utilizatorilor care vă vizitează pagina.

4. Timp de încărcare al website-ului

La fel ca în cazul proiectării web responsive, timpul de încărcare al paginilor are un impact semnificativ asupra clasamentului.

Un website care se încarcă greu crește rata de respingere atunci când se utilizează tablete, computere și smartphone-uri. Imaginile „grele” sunt frecvent responsabile de această stare de fapt. În acest sens, scăderea dimensiunii lor poate fi suficientă pentru a reduce timpul de încărcare.

În general, utilizatorii sunt destul de nerăbdători, iar navigarea pe un website cu încărcare lentă este o experiență extrem de frustrantă și nu foarte pozitivă. Probabil că toată lumea a fost într-o astfel de situație și nu trebuie să fiți convinși de cât de problematică poate fi.

5. Conținut

Conținutul website-ului, adecvat și optimizat, este cheia pentru poziții înalte în rezultatele căutării. Nu uitați că scrieți în principal pentru utilizatori, adică potențialii dvs. clienți. Conținutul ar trebui să includă cele mai importante informații scrise într-un limbaj corect și concis.

Nici Google, nici vizitatorii website-ului nu vor aprecia blocuri lungi de texte pline de cuvinte cheie în exces.

Un text bine structurat, cu anteturi și elemente cu caractere aldine, va fi ușor și rapid de citit. Când vine vorba de conținut care ar trebui distribuit pe rețelele de socializare, este recomandabil să nu adăugați prea multe butoane de partajare. Ar putea duce la un efect contraproductiv.

Paradoxul de a face o alegere este că a avea prea multe opțiuni în mod frecvent este egal cu a nu alege nimic.

6. Cuvinte cheie

Sfaturile UX care susțin SEO ar trebui implementate deja atunci când se efectuează cercetări de cuvinte cheie. Cuvântul cheie selectat reflectă conținutul website-ului dvs.? Mai simplu spus: vor găsi utilizatorii care intră pe website-ul dvs. informațiile exacte pe care le caută?

Algoritmii Google verifică în mod eficient dacă cuvintele cheie aplicate corespund conținutului paginii.

Este posibil să se măsoare experiența utilizatorului (UX)?

Dacă ar fi să vă oferim un sfat legat de UX, ar fi cu siguranță acesta: faceți cercetarea cât mai curând posibil!

Cel mai bine este să o faceți înainte de a investi o sumă semnificativă de bani în dezvoltarea website-ului. Uneori, este suficient un simplu prototip pe o bucată de hârtie, în timp ce în alte cazuri ar putea fi necesar să creați o versiune machetă.

Cu cât observați și scăpați de mai multe erori la început, cu atât costurile cu implementarea modificărilor necesare vor fi mai reduse. Amintiți-vă că modificarea unei schițe pe o bucată de hârtie e mult mai ușoară și mai rentabilă decât angajarea unei echipe de specialiști pentru a vă reproiecta website-ul.

Aflați care sunt reacțiile utilizatorilor la schimbare

Cel de-al doilea sfat este de a implica potențialii utilizatori ai website-ului dvs. în cercetare.

Unii oameni pot cădea în capcana gândirii că, din moment ce sunt și utilizatori, experiența lor cu website-ul va fi similară cu ceilalți vizitatori ai acestuia. Este o greșeală uriașă, deoarece dacă ați dezvoltat website-ul dvs., probabil nu veți observa toate greșelile.

În schimb, vă veți concentra atât de mult pe soluțiile dvs. încât nu veți putea vedea alternativele. În plus, navigarea pe website nu este o provocare dacă îl cunoașteți din exterior. Deși sfaturile menționate anterior par evidente, mulți oameni fac aceste greșeli.

Merită să angajați o companie care să vă poată cerceta profesional website-ul. Deoarece această soluție este puțin costisitoare, puteți încerca să analizați singur website-ul. Piața abundă în cărți și publicații dedicate cercetării UX.

Beneficiați de interviuri, sondaje, monitorizare și multe alte resurse.

Datele de calitate sunt extrem de importante în UX. Cu toate acestea, datele cantitative sunt la fel de vitale și pot fi colectate cu ajutorul multor programe. Fără îndoială, Google Analytics este unul dintre cele mai populare instrumente.

Măsoară traficul website-ului, rata de respingere și timpul petrecut pe pagină ca urmare a unor advertoriale SEO.

Este UX viitorul optimizării SEO?

Fără urmă de îndoială, UX este în prezent unul dintre elementele cheie ale optimizării SEO. Persoanele care nu apreciază puterea de a construi website-uri utile și ușor de folosit vor vedea rapid consecințele negative în pozițiile lor din rezultatele căutării.

Acum, UX este doar unul dintre factori, cu toate acestea, importanța sa crește în fiecare zi.

Potrivit multor experți din industrie, UX este viitorul SEO. Algoritmii Google vor lua în considerare experiența utilizatorului din ce în ce mai frecvent. Deocamdată, UX nu merge întotdeauna mână în mână cu SEO.

Cu toate acestea, ni se pare că este doar o chestiune de timp.

This Post Has 0 Comments

Faci un comentariu sau dai un răspuns?