+40 (0) 754 308 781 office[at]seo.org.ro
Servicii de optimizare SEO și promovare pentru motoarele de căutare.
Website, Cum Se Realizează O Optimizare SEO La început De Drum
Link-uri Utile Articole Optimizare

Website, cum se realizează o optimizare SEO la început de drum. Website-urile vechi și cele noi pot fi promovate la fel de bine pe motoarele de căutare?

Sigur, dar în cazul unui website nou va fi necesar mai mult efort, timp și bani.

Un website nou are nevoie de implicare suplimentară

În calitate de proprietar al unui website, nu sunteți responsabil(ă) doar de ciclul de viață al website-ului. Este, de asemenea, de o importanță vitală, să știți tot ce se întâmplă în fundal.

În acest fel, veți putea lua o decizie în cunoștință de cauză cu privire la orice servicii SEO. Indiferent dacă o faceți singur, printr-un software sau cu SEO Business.

Cel mai bine este să aflați tot ce puteți despre optimizarea unui nou website.

În acest articol de pe blog vom analiza toate nuanțele de oferte servicii SEO pentru un nou website. Înainte de a aprofunda, să înțelegem ce văd motoarele de căutare la un nou website.

Cum vede Google website-urile noi

Când optimizarea SEO era la început, spam-ul la Google era foarte ușor. Peste noapte, puteați lansa un website optimizat pentru cuvinte cheie.

Puteați obține o mulțime de backlink-uri și puteați vedea cum website-ul dvs. are cele mai bune rezultate.

Evident, motorului de căutare nu i-a plăcut faptul că multe website-uri profitau de această posibilitate.

Prin urmare, a fost creat așa-numitul Google Sandbox, deși gigantul neagă acest lucru.

Se crede că obiectivul este să împiedice website-urile spam-hat-black să inunde SERP-urile. Gândiți-vă la Google ca la un părinte care și-a pus copiii (website-urile noi) la colț.

Pentru a elabora, Google pune fiecare website recent indexat într-o perioadă de probă.

Aceasta poate dura până la un an pentru a se asigura că nu fentează sistemul. Se evită obținerea repidă a unui rang ridicat folosind practici de SEO nociv.

Urmărind pașii din acest articol, veți putea pune website-ul pe partea bună a Google.

1. Urmăriți rezultatele SEO viitoare

Disciplina SEO este plină de instrumente specializate. Este foarte dificil să știți când și ce să folosiți pentru a atinge obiectivele. Mai ales dacă sunteți la început de drum.

Momentan, nu există date disponibile pe website-ul dvs. Dar nu vă faceți griji!

Faceți primul pas și promovați-vă website-ul pentru succesul SEO de viitor. Configurați câteva instrumente obligatorii din motoarele de căutare.

Acestea vă vor ajuta să știți unde sunteți și unde trebuie să ajungeți.

Analizați website-ul prin ochii Google cu ajutorul Google Search Console

Un instrument Google gratuit care vă va permite să știți cât de des este accesat website-ul dvs. Modul în care motorul de căutare vă vede website-ul.

Plus furnizarea de sugestii despre punctele slabe.

Toate acestea se pot rezolva cu ajutorul Google Search Console.

Instrumentul vă oferă sfaturi din motorul de căutare pe care încercați să îl impresionați.

Începerea cu Google Search Console nu este atât de complicată. După ce este configurat și website-ul este live, acordați-i ceva timp pentru a colecta date.

Mai apoi, utilizați-l pentru a vă asigura că Google înțelege în mod clar conținutul dvs.

Să descopere interogările de căutare care să conducă oamenii către website-ul dvs. și multe altele.

Bing Webmaster Tools e un alt instrument gratuit din motorul de căutare Microsoft.

Vă va oferi date suplimentare și sfaturi despre cum vă puteți îmbunătăți zona de servicii SEO.

Pregătiți-vă să urmăriți traficul cu ajutorul Google Analytics

Deschideți „ușile” website-ului dvs. pentru Google și începeți să primiți trafic. Este esențial să aveți Google Analytics deja instalat.

Astfel, o să știți câți vizitatori vin și cum interacționează cu website-ul dvs. Un instrument puternic, dar și flexibil de la Google, care nu vă costă nimic.

Veți putea urmări vânzările viitoare și să aflați ce conținut caută audiența dvs. Aflați și cum vă găsesc, în primul rând, cu Google Analytics.

2. Efectuați cercetarea de cuvinte cheie

Activitatea pentru pregătirile de bază se află în spatele nostru. Sunteți gata să începeți să colectați date. Să ne concentrăm pe primul mare pas în servicii SEO.

Găsirea cuvintelor cheie pe care veți încerca să le clasificați pentru căutare.

Când un website are o oarecare vechime, clasifică pentru o serie de cuvinte cheie. Aceste date permit înaintarea.

Cu toate acestea, în cazul noilor website-uri, nu aveți date cu care să lucrați. Motiv pentru care trebuie să vă construiți nucleul semantic, de la început.

Cu o listă de cuvinte cheie în mână, veți putea înțelege direcția în care dezvoltați și optimizați website-ul.

Extindeți lista de cuvinte cheie

Care este cel mai simplu și mai rentabil mod de a obține idei de cuvinte cheie pentru afacerea dvs.? Trebuie să vă întoarceți din nou către Google.

Pe măsură ce efectuați o căutare pe Google, acordați atenție funcției de completare automată.

Vă oferă predicții de căutare, bazate pe interogări populare.

Caseta „Oamenii au mai întrebat și” vă poate arăta direcția corectă. Vă oferă întrebări legate de căutarea dvs.

Și secțiunea „Căutări referitoare la…” arată cuvinte cheie legate tematic de interogarea introdusă.

Va fi nevoie de multă muncă manuală. Însă, puteți analiza datele disponibile pentru a vă da seama dacă există idei de cuvinte cheie.

Peste toate acestea, puteți să folosiți și Google Keyword Planner.

Amintiți-vă însă că trebuie să vă setați obiective realiste atunci când alegeți cuvintele cheie.

De regulă, noile website-uri nu pot concura cu adevărat în termeni populari.

Este mai bine să vizați cuvinte cheie lungi care au mai puțin concurență.

Criterii de care trebuie să țineți cont atunci când alegeți cuvinte cheie:

  • potriviți-vă subiectul. Fiecare cuvânt cheie colectat este legat direct de produse sau servicii oferite de dvs.?
  • volumul căutării. Există trei categorii de cuvinte cheie în ceea ce privește frecvența volumului de căutare. Lungi-până la 500 de căutări lunare, medii-până la 2.000 de căutări și scurte-peste 2.000 de căutări. Este recomandat să vă concentrați pe cuvintele cheie medii și scurte în campanii de promovare. Există și un alt parametru care vă poate ajuta să selectați cele mai promițătoare cuvinte cheie;
  • competiție. Cu ajutorul acestor date, veți putea să evaluați și mai bine situația din nișa dvs. Aflați pentru ce cuvinte cheie puteți concura din postura de nou website. Cu cât concurența e mai mare, cu atât este mai dificil să obțineți un clasament SERP ridicat.

Puneți cei doi parametri (volumul și concurența) pentru a alege cuvintele cheie pe care le veți folosi.

De exemplu, interogarea „cumpăr smartphone” are un nivel ridicat de concurență și volum de căutare.

Pe de altă parte, „cumpăr un smartphone din București” are un nivel scăzut de concurență. Volumul de căutare este de nivel mediu.

Puteți obține rezultate bune alegând interogarea „cumpăr smartphone din București”.

Nu folosiți doar cele mai bune cuvinte cheie în campaniile dvs. Gândiți-vă la intenția de căutare și faceți tot posibilul pentru a oferi o soluție la o problemă.

În acest fel, veți ajuta căutătorii să își rezolve problemele. În același timp, vă promovați website-ul în căutare.

Analizați-vă concurenții

Rămâneți fără idei de cuvinte cheie sau nu știți de unde să începeți? Spionarea concurenților pentru a afla pentru ce cuvinte cheie se clasifică este o opțiune.

Nu alegeți doar un concurent care se descurcă foarte bine în SERP-uri și are o anumită vechime. Mergeți pe website-uri mai noi, cu mai puțină experiență.

În acest fel, veți putea găsi cuvinte cheie la care aveți șansa de a vă clasifica. Mergeți după un concurent de vârf?

Veți avea un moment extrem de dificil în încercarea de a vă clasifica pentru cuvintele cheie.

Nu știți cu cine veți concura în SERP-uri? Alegeți mai multe cuvinte cheie țintă semnificative și analizați-le.

Vedeți ce website-uri se clasifică în mod constant. Aceștia sunt rivalii dvs.

Dezvoltați un plan de conținut pentru website

După ce aveți nucleul semantic, scrieți un plan de conținut. De când a apărut actualizarea Hummingbird, trebuie să creați conținut unic și relevant.

Împachetarea unui text cu cuvinte cheie pur și simplu nu mai merge.

Fiecare conținut pe care îl publicați trebuie să fie:

  • unic. Cu cât conținutul dvs. este mai special, cu atât e mai apreciat de oameni și de motoarele de căutare. Pentru cele mai bune rezultate, păstrați rata de unicitate a conținutului dvs. la peste 90%;
  • lizibil. Conținutul dvs. trebuie să fie „scanabil”, digerabil și ușor de citit pentru publicul țintă. În plus, trebuie să aibă același obiectiv final. Să transmită informații relevante clienților dvs. potențiali. Când creați conținut structurat și „scanabil”, ușurați transmiterea mesajului;
  • expert. Oferiți toate detaliile posibile despre subiectul la îndemână pentru a satisface intenția vizitatorului. Articolele și blog-urile cu expertiză pot duce la rezultate excelente de promovare. De asemenea, vă pot ajuta să deveniți un lider de opinie pentru clienții dvs.

În funcție de nișa și specificul afacerii dvs., trebuie să decideți tipul de format al conținutului. Un blog, videoclipuri, pagini detaliate despre produse/servicii, studii de caz etc.

Analizați-vă concurenții. Aflați ce tipuri de conținut funcționează cel mai bine pentru ei. Gândiți-vă la ce va funcționa cel mai bine pentru un noul dvs. website.

Poate dispuneți deja de tot conținutul de care aveți nevoie pentru primele luni. Nu doriți să vă pierdeți bugetul cu ceva ce nu va aduce niciun rezultat, nu-i așa?

3. Optimizare pentru SEO tehnic

Am abordat modul în care să vă gestionați viitorul conținut. Să aruncăm o privire asupra pașilor tehnici SEO pe care trebuie să îi luați în considerare.

Ne referim la activitățile din culise care afectează experiența vizitatorilor.

Practic, tot ce are legătură cu operațiunile tehnice de pe website-ul dvs.

Inițial, nu v-ați creat website-urile având în vedere următoarele puncte? Trebuie să lucrați la ele cât mai curând posibil.

Nu e motivul pentru care durează atât de mult timp ca website-ul dvs. să afișeze rezultate pozitive?

Asigurați-vă că website-ul dvs. este mobile friendly

Tot mai multe căutări sunt efectuate pe dispozitive mobile, în detrimentul PC-urilor. Este foarte importantă crearea unui website care să ofere o experiență mobilă intuitivă.

Google are în vedere să ofere utilizatorilor ceea ce își doresc. Motorul de căutare oferă un clasament bun website-urilor ce funcționează excelent pe dispozitive mobile.

Nu aveți idee dacă veți primi cea mai mare parte a traficului de pe mobil sau desktop?

Cel mai bine este să optimizați pentru ambele tipuri de dispozitive.

Datorită design-ului receptiv, website-ul dvs. se poate adapta la dispozitivul pe care este vizualizat.

Partea cea mai bună este că nu va trebui să creați și să promovați pagini separate pe SERP-uri. Una pentru mobil și alta pentru desktop.

Toate semnalele relevante vor fi trimise la o singură pagină, oferind mai multă autoritate.

Dacă aveți un website pentru editori, implementați Accelerated Mobile Pages. Vă permite să vă prezentați în Google News și să obțineți mai mult trafic.

Website-ul trebuie să se încarce rapid

Oamenii urăsc să aștepte și sunt obișnuiți să vadă pagini care se încarcă rapid. La urma urmei, paginile lente au o rată de respingere ridicată.

Un număr scăzut de conversii înseamnă că nu aveți nicio șansă de a ajunge pe prima pagină.

Trebuie să aveți un furnizor de hosting de calitate. Există mai multe lucruri de care trebuie să țineți cont atunci când vă îmbunătățiți website-ul.

De exemplu, optimizarea imaginilor sau reducerea timpului de răspuns al server-ului.

Creați un sitemap XML

Sunteți practic gata să indexați website-ul. Urmează să creați un sitemap XML. Astfel, puteți oferi motoarelor de căutare o listă cu paginile pe care doriți să le indexeze.

Veți ajuta Google să afle despre noile pagini pe care le veți adăuga pe website, în viitor.

Puteți încărca sitemap-ul XML în Search Console sau Bing Webmaster Tools. Monitorizați câte pagini trimise sunt etichetate drept indexate.

Asigurați-vă că sunteți pe calea cea bună.

Creați un fișier robots.txt

Fiecare website are nevoie de un fișier robots.txt. Conține regulile privind modul în care crawler-urile ar trebui să interacționeze cu website-ul dvs.

Dacă Google nu găsește fișierul robots.txt și vede în schimb o pagină 404, va scana toate paginile dvs.

Dacă vede că fișierul nu este accesibil din cauza unor gateway-uri proaste?

Nu va ști cu siguranță ce să scaneze și nu va reuși să indexeze website-ul dvs.

Pentru noile website-uri este foarte important să verificați dacă aveți deja un fișier robots.txt.

Asigurați-vă că nu împiedică Google să parcurgă toate paginile website-ului dvs.

Se întâmplă să vedeți website-uri care își închid complet paginile prin robot.txt. Se recurge la această măsură până când toate pregătirile sunt finalizate.

Cum puteți înțelege mai bine ce nu este în regulă cu website-ul dvs. și ce să remediați? Vă sugerăm să utilizați un heatmap service.

Aflați mai multe despre utilizabilitatea website-ului, utilizatori și modul în care interacționează cu website-ul.

Veți putea afla ce îi interesează mai mult/mai puțin și la ce acordă atenție.

4. Optimizați SEO on page

Un aspect al procesului de optimizare SEO care trebuie controlat e optimizarea on page. Și, din fericire, nu trebuie să fiți un guru tehnologic pentru a face acest lucru.

Rețineți că acest proces este același, indiferent dacă website-ul dvs. este nou sau vechi.

Gândiți-vă la SEO on page ca o condiție necesară pentru clasamentele superioare.

După ce aveți nucleul semantic, puteți începe să optimizați paginile pentru motoarele de căutare.

Principalul obiectiv al SEO on page este de a îmbunătăți conținutul website-ului pentru a fi mai relevant.

Pentru căutări și, ca urmare, obținerea unui trafic mai ridicat. Să aruncăm o privire asupra a ceea ce trebuie să țineți cont.

Prezența unor titluri relevante

Înainte ca utilizatorii să ajungă să vadă website-ul dvs., există altceva ce vor putea vedea mai întâi în SERP. Ne referim, desigur, la titlul paginii. Este afișat ca un link albastru.

Este, de asemenea, folosit în rubrica paginii, dacă este distribuit pe rețelele de socializare.

Conform celor mai bune practici, este recomandat să introduceți cuvântul cheie țintă în titlu.

De preferință, mai aproape de început, pentru a informa motoarele de căutare despre pagină.

Creați un titlu diferit de concurență și îndemnați căutătorii să dea click pe website-ul dvs.

Scrieți descrieri meta atrăgătoare

La fel ca titlul, descrierea meta vă poate ajuta, de asemenea, să vă îmbunătățiți rata de click. În final, obțineți mai multă atenție conținutului dvs.

Descrierea meta servește ca o bucată de text. Oferă căutătorilor și motoarelor de căutare informații suplimentare despre ce vor găsi pe pagină.

Astfel, dacă decid să dea click pe ea sau nu. Gândiți-vă la ea ca la un anunț.

Este locul în care puteți deveni cu adevărat creativ și să ieșiți în evidență printre alte rezultate.

Asigurați-vă că descrierea include cuvântul cheie țintă al paginii și că este cât se poate de captivant.

Optimizarea imaginilor pe website

Nu toată lumea știe că imaginile pot afecta de fapt performanța SEO a unui website.

Capacitatea de utilizare generală a acestuia poate avea de suferit. Nu pierdeți această oportunitate și nu uitați de următoarele puncte când adăugați imagini:

  • creați imagini cu „greutate” redusă, astfel încât paginile să se încarce mai rapid;
  • realizați un nume de fișier clar care să includă cuvântul cheie țintă;
  • oferiți texte descriptive pentru a permite motoarelor de căutare să știe despre ce este vorba.

Dacă ați creat website-ul pe WordPress, folosiți plugin-ul Shortpixel. Vă puteți optimiza imaginile website-ului dvs.

Creați rubrici eficiente pe website

În plus față de titlu, adresă URL și descrieri meta, subtitlul principal al unei pagini web „spune” multe. Motoarele de căutare și oamenii vor ști despre ce este subiectul paginii.

Cu ajutorul subtitlurilor H1-H6, puteți structura pagina pentru a arăta ierarhia ei.

În plus, verificați de două ori. Asigurați-vă că nu creați un titlu și un subtitlu H1 pentru aceeași pagină, pentru a nu se contrazice.

Ideea principală aici este de a crea subtitluri H1-H6 care se încadrează organic în pagină. Nu exagerați cu acele cuvinte cheie.

5. Optimizați SEO off-page prin link building

Care este ideea cu link-urile? Conectează totul pe internet și este modul în care trecem de la un website la altul.

Când un website cu înaltă autoritate vă face legătura, link-ul acționează ca o citare.

Dovedește motoarelor de căutare că link-ul către pagină are relevanță, autoritate și valoare.

După acces, există modalități prin care puteți să construiți backlink-uri pe website-ul dvs. Să vedem ce puteți face cu un website nou.

Obțineți o listă de backlink-uri ale concurenților

Întrucât sunteți doar la început, nu aveți încă niciun backlink. Deci, de unde începeți?

Studiați cu atenție profilurile de backlink ale principalilor concurenți. Puteți obține idei noi, afla ce link-uri au, cum le-au obținut și cât de autoritare sunt.

Vă puteți crea o strategie proprie de link building, bazată pe experiența lor.

Nu ar trebui să încercați să copiați întregul profil de backlink al unui concurent.

Planificați-vă strategia de link building nu doar asupra concurenților, ci și asupra specificul afacerii dvs.

Gândiți-vă la link-urile care vă vor aduce beneficii mai mari și care pot fi obținute mai ușor.

Poate aveți deja un client sau un partener de la care puteți obține câteva backlink-uri.

Proiectarea unei strategii de link building

Pentru a începe crearea de backlink-uri, trebuie mai întâi să creați conținut minunat.

Conținut la care oamenii vor dori să se conecteze. Statisticile, listele, videoclipurile și infografiile obțin cea mai mare cantitate de backlink-uri.

Va trebui să vă dați seama ce funcționează cel mai bine pentru dvs.

Înainte de a scrie un conținut excelent, stabiliți obiective realiste în conformitate cu strategii de marketing.

De asemenea, aflați unde își petrece publicul dvs. timpul în online.

Înțelegeți tipul de conținut care e pe placul lor și furnizați-l. Planificați-vă cu mult timp înainte, deoarece link-building-ul e un proces îndelungat.

Va dura mult timp pentru a produce rezultate.

Deoarece nu aveți încă niciun link, obiectivul principal este să începeți cu dreptul. Alegeți website-ul autoritar, scrieți texte clare, relevante și nu grăbiți procesul!

Google vă evaluează profilul general de backlink-uri. Este capabil să detecteze dacă primiți prea multe link-uri, simultan.

Motorul de căutare decide că activitatea dvs. de link building este nefirească?

Acest lucru poate duce la sancțiuni, deci fiți atenți!

Obținerea primelor backlink-uri este o sarcină destul de dificilă. Trebuie să vă „jucați” cărțile corect.

Selectați mai multe pagini importante de pe website-ul dvs., inclusiv cea de pornire. Încercați să obțineți link-uri.

În acest fel, veți spori șansele de a obține legături către pagini cheie.

Încă de la apariția Penguin Update, link-urile de slabă calitate nu sunt luate în considerare.

Doar backlink-urile de calitate conferă website-ului dvs. mai multă relevanță, autoritate și valoare.

Câteva link-uri de înaltă calitate sunt mai eficiente decât sute de link-uri slabe.

Concluzie

Vrem să subliniem că aceasta nu este o situație set-it-and-forget-it. SEO necesită o muncă grea, constantă, din prima zi.

Nu vă gândiți la SEO acum? Toată munca pe care o depuneți va fi aruncată, imediat ce Google va indexa website-ul.

Rezolvați toate problemele tehnice pentru a vă asigura că mergeți înainte cu un website sănătos.

Apoi, începeți să vă construiți relevanța și autoritatea prin conținut de calitate și, în cele din urmă, prin backlink-uri.

Aceștia sunt toți pașii necesari pentru a crește încrederea utilizatorilor și a motoarelor de căutare. Vor da roade, în cele din urmă, sub forma unor clasamente ridicate.

Urmați aceste sfaturi despre un audit SEO. Asigurați-vă că atunci când Google indexează website-ul dvs., acesta este gata de „joacă”. Mult noroc!

SEO

Consultant SEO, Tănase Dorel - specializat în servicii SEO și Web Design. Activ în domeniul SEO și Web Design, din anul 2004. Articolele publicate pe website-ul nostru sunt scrise pentru orice nivel SEO. Ele se concentrează pe strategii pe care oricine le poate aplica și care nu vor aduce nici o interdicție din partea motoarelor de căutare.