skip to Main Content

Logo, cât de importantă este crearea unei identități distincte pe piață?

Un logo de marcă poate fi descris ca fața unei companii. Destul de des, este primul lucru pe care un potențial client îl va observa despre afacerea dvs. și despre operațiunile sale generale.

O siglă este mult mai mult decât o simplă imagine. Este un punct de recunoaștere pentru clienți.

Reprezintă o bază importantă pentru branding-ul companiei dvs. și pentru întreaga arhitectură a mărcii.

Se spune adesea că clienții își formează o opinie despre o companie într-o fracțiune de secundă. O siglă bine concepută este o modalitate ușoară de a transmite clienților potențiali că afacerea dvs. este profesională, de încredere și oferă produse de calitate sau cele mai bune servicii pentru clienți.

Importanța unui logo de marcă

Acest element definitoriu al afacerii este important din mai multe aspecte. În continuare vom trece peste ele și vom vedea de ce trebuie să țină cont o afacere.

În fapt, logo-ul, pe lângă celelalte elemente definitorii, va crea identitatea afacerii pe piață. Aceste aspecte trebuie să fie prezente în toate materialele promoționale și de promovare web. Logo-ul trebuie să se regăsească pe website, pe pliante, pe afișe și în spoturile video.

Un logo diferit atrage atenția

Momentele de atenție sunt foarte scurte în aceste zile. Mai ales în cazul consumatorilor. În starea actuală, companiile au la dispoziție aproximativ 2 secunde pentru a convinge potențialii clienți că produsele lor merită luate în considerare. Și toate acestea, în comparație cu concurența de pe piață.

O siglă poate atrage rapid atenția spectatorilor. Poate comunica valorile și ideile de bază ale unei companii într-un mod interesant.

Acea scurtă perioadă de atenție pe care o cunoașteți și pe care o aveți, este cea care îi determină pe consumatori să vă „judece” afacerea după aspectul și abordarea ei. Poate funcționa în avantajul dvs. dacă aveți un logo solid și creativ care să vorbească pentru compania dvs. și pentru ofertele sale generale.

Realizează o primă impresie puternică

Aveți o singură șansă să faceți acest lucru corect, deoarece sigla mărcii dvs. este prima introducere a companiei pentru consumatori și piața generală. Dacă este proiectat destul de bine, poate suscita interesul publicului și îi poate invita să afle mai multe despre companie și ofertele sale.

În caz contrar, tocmai ați înstrăinat o bază potențială de clienți și ați falimentat practic propria afacere cu un design slab de logo. În mediul economic actual o siglă trebuie proiectată pentru a realiza o primă impresie puternică.

Trebuie să poate „convinge” pe consumator că produsul merită încercat.

Este fundamentul identității dvs. de marcă

Brandingul de succes este despre a spune o poveste. Aceasta va influența emoțiile clienților într-un mod simplu și eficient. Deși este destul de adevărat că designul de logo-uri este doar o parte a mărcii unei companii, servește ca bază pentru întreaga narațiune. Este temelia  pe care se va construi arhitectura sa.

Chiar din culori, tonuri și fonturi, toate acestea sunt determinate de povestea pe care încercați să o spuneți.

Sigla dvs. stabilește scena pentru această poveste în fața clienților.

Aceste elemente se vor traduce ulterior din sigla dvs. pe toate materialele de branding și marketing, cum ar fi anteturi, cărți de vizită, pagini de destinație, website, magazine online și multe altele.

Vizual și memorabil

Unul dintre cele mai critice puncte din importanța unui logo de marcă este că logo-urile sunt vizuale și memorabile. De fapt, pentru o poșetă Gucci, de exemplu, sigla mărcii este suficientă pentru a o vinde cu mult mai mult decât prețul de fabricație.

Logo-ul dvs. vă conduce publicul către companie. Logo-urile sunt un punct de identificare pentru marca dvs. Sunt simbolul pe care clienții îl folosesc pentru a vă recunoaște marca.

În mod ideal, veți dori ca oamenii să conecteze instantaneu vederea logo-ului dvs. cu memoria a ceea ce face compania. Mai important, este modul în care îi face să se simtă și să vizualizeze despre marca dvs. și companie în ansamblu.

Un logo bun este un element vizual și un element plăcut din punct de vedere estetic. Acesta poate și trebuie să declanșeze o amintire pozitivă a mărcii dvs. pe care numai numele companiei dvs. ar trebui să o poată atinge.

Vă separă de competiție

Misiunea trebuie să fie diferită de logo-ul dvs., deoarece logo-ul companiei le spune consumatorilor de ce afacerea dvs. are un caracter unic și distinctiv față de altele de pe piață.

De exemplu, ar putea să existe alte 50 de cafenele în oraș, dar a dvs. este singura care se angajează în favoarea sustenabilității. Dacă sigla va avea unele elemente specifice și va avea și culoarea verde, sustenabilitatea va deveni un atribut credibil.

O siglă de marcă bine concepută poate comunica totul, de la fundalul companiei la misiunea sa, prin plasarea corectă a pictogramei și utilizarea fonturilor adecvate.

Cu alte cuvinte, sigla mărcii dvs. este mijlocul atât pentru a vă transmite valorile, cât și pentru a le arăta consumatorilor de ce nu sunteți ca concurenții dvs. – sunteți mai bun.

Favorizează loialitatea față de marcă

Pe măsură ce marca dvs. crește pe piață sigla va deveni mai familiară pentru o gamă largă de consumatori.

Această familiaritate creează percepția că sunteți un brand de încredere și accesibil pe piață.

De exemplu, când faceți cumpărături pentru echipament de antrenament și observați brusc pantaloni de trening cu sigla Nike pe ei, sunteți gata să-i cumpărați instantaneu. Cu îmbrăcămintea Nike știți că sunteți în mâini sigure. Nike a ajuns un brand de încredere.

Încrederea se bazează pe un logo bine conceput, iar loialitatea față de marcă este urmată rapid prin același lucru.

Evocați răspunsuri emoționale

O companie poate utiliza, de asemenea, schemele de culori ale logo-urilor pentru a ajuta la dezvoltarea unei legături emoționale cu ofertele de produse sau cu marca în ansamblu.

O companie care vinde suc ar putea folosi portocaliu pentru a provoca sentimente fericite cu privire la vacanțele în tropice. În același timp, o altă companie care vinde ceasuri de ultimă generație ar putea folosi negru pentru a păstra senzația formală a evenimentelor și a ocaziilor în care se poartă cravată neagră.

Nuanța de culoare verde, de exemplu, sugerează coeziune și armonie. Culorile și combinația acestora pot stimula sau îngropa un logo. Când acesta este proiectat, trebuie să transpună vizual aspirațiile companiei.

Logo-ul reflectă afacerea dvs.

Unul dintre lucrurile care fac ca Nike să fie atât de reușit ca logo este că își reflectă afacerea în cel mai bun mod posibil.

Numele Nike reprezintă zeița greacă a victoriei. Swoosh-ul (bifa) reflectă viteza și calitatea experienței pe care utilizatorii le-ar putea experimenta în timp ce poartă pantofii și alte produse ale mărcii.

Sigla poate da și un ton pentru vocea mărcii. Cei care promovează marca trebuie să „imprime” această siglă pe toate materialele promoționale.

Am spus într-un articol pe blog că o afacere are misiune, viziune și valori. Ei bine, logo-ul este o exteriorizare unitară a acestora într-un mod vizual.

Factori de luat în considerare la realizarea unui logo de marcă

Acum că ați realizat importanța unui logo de marcă, este timpul să înțelegeți diferiții factori în timp ce proiectați un logo de marcă. Un logo trebuie să fie suficient de distinctiv. Trebuie să fie unic pentru a fi ușor recunoscut. În același timp, păstrați-l suficient de simplu pentru a lucra pe mai multe canale media și promoționale.

Un logo bun este memorabil și face o primă impresie excelentă în mintea clienților. Ar trebui să fie eficient la orice dimensiune, indiferent dacă este pe un panou mare sau pe un stilou simplu.

Un logo bun are un impact atât în ​​culori, cât și în nuanțe monocromatice de alb-negru.

Pentru logo-urile mărcii, detaliile sunt absolut importante. O atenție deosebită trebuie acordată fiecărui element al logo-ului, cum ar fi culorile, formele și fonturile sale.

Toate aceste elemente ajută la transmiterea unui mesaj despre marca dvs. către publicul țintă.

O sală de sport poate alege să utilizeze fonturi groase și îndrăznețe, în timp ce un organizator de nunți poate folosi fonturi fanteziste și cursive pentru sigla sa.

Imaginile ar trebui să fie de natură adecvată pentru ca o companie să evite orice fel de discrepanțe sau confuzii.

Concluzie

Toate culorile, formele, imaginile și fonturile utilizate trebuie să fie în concordanță cu ideea care urmează să fie comunicată clienților. Este foarte important ca sigla dvs. să transmită mesajul corect despre companie, inclusiv valorile și obiectivele sale de bază.

Sperăm că veți lua în considerare punctele de mai sus înainte de a vă crea propriul logo de marcă. În același timp, sperăm că punctele de mai sus vă vor ajuta să înțelegeți importanța siglei de marcă.

Nu trebuie să știți noțiuni avansate de web design sau design grafic. Aceste puncte vă vor ajuta să formulați un brief cât mai complex. Agenția cu care veți colabora va trebuie să bifeze toate punctele trecute pe brief.

O agenție profesională trebuie să vă propună cam trei mostre de logo. În fiecare, logo-ul va arăta diferit. În funcție de afacere, îl veți alege pe cel mai reprezentativ.

Toate mărcile și brandurile au un logo. În afaceri este important, în special în fața consumatorilor. Când tehnologiile de producție sunt similare, sigla este unul din elementele care vă diferențiază de concurență.

Din fericire, clienții cunosc acest aspect și fac achiziții informate.

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Back To Top